Réparez vos affaires

Droit à la réparation

Boutique

Introduction

Consultez ce tutoriel et procurez-vous un kit pour revêtement oléophobe afin de restaurer le revêtement oléophobe de votre appareil ou d'en ajouter un sur votre écran ou protection d'écran. Ces kits peuvent également servir pour traiter d'autres surfaces en verre comme les lunettes, les montres (connectées), etc.

Le revêtement nécessite 8 à 12 heures pour sécher, nous vous conseillons d'effectuer la procédure le soir, avant d'aller vous coucher.

Qu'est-ce qu'un revêtement oléophobe ?

Les téléphones modernes utilisent un revêtement oléophobe (qui rejette l'huile) pour protéger l'écran, améliorer le toucher et réduire les traces de doigts. Ce revêtement consiste en une fine couche de solides à base de fluoropolymère, qui adhère au verre.

Ces revêtements s'usent avec le temps et l'usage, vous remarquerez alors que certaines parties de l'écran sont sales et que des traces de doigts apparaissent facilement.

  1. Servez-vous d'alcool isopropylique pour nettoyer soigneusement la surface sur laquelle vous comptez appliquer le revêtement. Séchez l'écran en l'essuyant avec un chiffon microfibre propre.
    • Servez-vous d'alcool isopropylique pour nettoyer soigneusement la surface sur laquelle vous comptez appliquer le revêtement.

    • Séchez l'écran en l'essuyant avec un chiffon microfibre propre.

  2. Lisez les 3 étapes suivantes avant de vous lancer.  Une foi appliqué, le solvant du revêtement oléophobe s'évapore très vite, vous devrez donc travailler rapidement. Enveloppez votre doigt d'un morceau de plastique. Vous pouvez vous servir d'un sachet alimentaire ou d'un emballage en plastique. Vous allez étaler le liquide oléophobe sur l'écran avec votre  doigt. En l'emballant, vous éviter qu'il absorbe le liquide.
    • Lisez les 3 étapes suivantes avant de vous lancer. Une foi appliqué, le solvant du revêtement oléophobe s'évapore très vite, vous devrez donc travailler rapidement.

    • Enveloppez votre doigt d'un morceau de plastique. Vous pouvez vous servir d'un sachet alimentaire ou d'un emballage en plastique.

    • Vous allez étaler le liquide oléophobe sur l'écran avec votre doigt. En l'emballant, vous éviter qu'il absorbe le liquide.

    wonder if rubber or latex finger protectors will work

    SZCthebandit ‖ - Réponse

  3. Appliquez 10 à 15 gouttes du liquide oléophobe sur la surface. Si vous  traitez une surface importante comme un grand téléphone ou une tablette, déposez 10 gouttes sur une partie de l'écran et progressez en traitant une partie après l'autre. Si vous  traitez une surface importante comme un grand téléphone ou une tablette, déposez 10 gouttes sur une partie de l'écran et progressez en traitant une partie après l'autre.
    • Appliquez 10 à 15 gouttes du liquide oléophobe sur la surface.

    • Si vous traitez une surface importante comme un grand téléphone ou une tablette, déposez 10 gouttes sur une partie de l'écran et progressez en traitant une partie après l'autre.

    Where can I purchase this coating?

    franjoe1516 - Réponse

  4. Balayez la surface avec votre doigt emballé dans le plastique avec de rapides mouvements de va-et-vient jusqu'à évaporation du liquide. Il n'est pas nécessaire de frotter trop fort. Il s'agit de répartir les molécules du revêtement sur la surface avant que le solvant s'évapore. Si vous avez traité seulement une partie de la surface, répétez le processus déposer puis répartir sur la surface restante.
    • Balayez la surface avec votre doigt emballé dans le plastique avec de rapides mouvements de va-et-vient jusqu'à évaporation du liquide.

    • Il n'est pas nécessaire de frotter trop fort. Il s'agit de répartir les molécules du revêtement sur la surface avant que le solvant s'évapore.

    • Si vous avez traité seulement une partie de la surface, répétez le processus déposer puis répartir sur la surface restante.

  5. Ne touchez pas l'écran pendant 8 à 12 heures pour que le revêtement adhère bien à la surface.
    • Ne touchez pas l'écran pendant 8 à 12 heures pour que le revêtement adhère bien à la surface.

    • Pour de meilleurs résultats, appliquez le revêtement avant d'aller au lit pour qu'il ait toute la nuit pour prendre.

    • Vous pouvez ensuite essuyer les résidus de l'écran avec un chiffon microfibre propre.

    • Répétez la procédure 2 à 3 fois pour maximiser l'efficacité et la durabilité du revêtement.

Conclusion

Votre appareil resplendit de nouveau sous une parfaite couche de revêtement oléophobe.

Les traces de doigts continueront à apparaître, mais il y aura moins de sébum et ce sera plus facile de l'essuyer.

Renouvelez le revêtement tous les 1 à 2 mois ou au besoin.

100%

Commencez à traduire ›

Arthur Shi

Membre depuis le 03/01/2018

132 626 Réputation

374 tutoriels rédigés

Équipe

Community

129 membres

12 928 tutoriels rédigés

40 commentaires

Very interesting guide. Awesome.

Do I have to remove the coating that is on the device when it's new?

Especially when the coating has some very small scratches?

And if yes, how to remove it?

Thanks

Peter Gordon - Réponse

I recommend avoiding this for the iPhone 6. The curved screen simply directs the liquid into the casing.

Alex Pappajohn - Réponse

Tried this with my iPhone 6. Seems to work pretty well. I'll do a few more quotes. I noticed this actually had a beneficial effect on screen scratches. Filled them in pretty well, blends with the screen more.

Talk about a happy accident!

ckeyser - Réponse

one comment says not to use it with iPhone 6 and another one says it worked ok, so what do I do? is it any dangerous? because I bought it before your last comments but I still havent used it since I'm worried about what can happen

Salvador Martinez -

The part of the instructions that are a problem is testing with drops of water - The case of the phone might catch these drops and allow them inside the phone. Just don’t test it with drops of water and you’ll be fine.

Robert Backhaus -

I always have problems with my screen, sometimes I can't see anything on my LCD.

Praska - Réponse

Will Rainx do the same thing?

Seminole iFix - Réponse

RainX is hydrophbic, and not very durable anyway.

chrisM -

Great tutorial. Would this product also help make glass touchpads work better with sweaty, clamp fingers?

Jbove - Réponse

I assume so.

SZCthebandit ‖ -

A very helpful guide thanks a lot.

Ivette Carlier - Réponse

So easy great thanks

Seibors - Réponse

Nice works well

Filbotres - Réponse

Where can I buy an anti-fingerprint oleophobic coating kit? I’ve looked online but only found screen protectors, not the liquid.

Alexis Bruslé - Réponse

You can by the kit here:

https://www.island-trade.com/iglaco_oleo...

I updated the article also.

Sari Shimazu-Shelton -

Will this work on eyeglasses?

keith - Réponse

Don't. It will just ruin it

Seth Loh -

Will this work on a glass phone? I just got the new moto e5 plus in mineral blue…. and the whole phone is like one big blue mirror.. fingerprints on all sides… ahhhhhhhhhhhhhhhhhh….. but it’s gorgeous, and I knew that going in…

Dennis - Réponse

SOLVED.. … And didn’t have to buy a thing…

I used my bottle of “Meguiar’s PLASTX Clear Plastic Cleaner & Polish”

Applied it with a cotton tshirt rag.. rubbing it in thoroughly… let it sit for 2 minutes.. then buffed the entire phone with another cotton tshirt rag…

Now fingerprints don’t show up on the screen, or anywhere on the glass body of the phone…… Amazing…… and CHEAP !!!

Dennis - Réponse

I can't seem to find any anti-fingerprint oleophobic coating kit online. How long does the screen stay oleophobic and how often do you need to redo the process?

Krakatau -

I’ve updated the article with a source where you can buy an oleophobic coating kit:

By the way, the coating lasts for about 30 days.

One bottle has is enough for up to applications (depends on screen size)

Sari Shimazu-Shelton -

could this be used on the back of the ceramic xiaomi mi mix? thing is impossible to handle without getting fingerprints on it when you have the case off.

Jakob b - Réponse

How do you say 1-2 min than 2-3 days 6-8 hrs each day curing time

David Griffin - Réponse

It is 1-2 mins of work. Then you can leave it while you sleep.

It is usually OK after 2 hours, but it is best to leave overnight.

Layering the next day does improve performance, but it’s apparently optional.

Sari Shimazu-Shelton -

folks , those that are worried for their curved screens, just put some tape to cover the point where the glass joins the body and use the fluid as you wish, just don’t remove the tape while the fluid is not cured.

B. D. - Réponse

tissue made of wood is abrasive. crappy directions. use a lint free cloth which unlike tissue is not made of wood.

James Micallef - Réponse

If your tissues can scratch glass, I dread to think of the state of your skin.

Sari Shimazu-Shelton -

Am I the only one to think it’s funny to test an oleophobic coating with water? ;P

H. Mijail Antón Quiles - Réponse

Good point! You could test with oil as well, but it is just a bit more messy to clean up afterwards…

Sari Shimazu-Shelton -

All Iphone screens are flat. Not sure what Alex Papajohn means. But it should work well (the same) on all Iphones

Gael Duvivier - Réponse

You’re actually applying an oleophilic (hydrophobic) coating, very similar to the chemical composition on RainX for car windshields, which will also work in pinch for your electronics.

The oleophilic (oil-loving) coating allows any greases or finger oils to smooth to a very thin layer at low contact angle to reduce blurring, and does the opposite for water with high contact angle beading.

Roger Clark - Réponse

There is another seller? He doesn’t send to my country

Haim Avivi - Réponse

Ciao.

Nel tentativo di rimuovere con polish un piccolo graffio sullo schermo del mio smartphone, devo aver rimosso il trattamento oleofobico in quella zona ed ora mi è rimasto un piccolo alone (come quando si cerca di rimuovere un graffio sulla macchina per intenderci).

Lo schermo era freddo e spento quando ho fatto questa cosa

Vorrei sapere se con questa procedura posso riuscire a ripristinare l'aspetto uniforme o non ottengo nessun risultato o, ancora peggio, faccio danni.

Premetto che il telefono ha 1 mese di vita.

Simone Gallone - Réponse

Hi Simone!

This product should be able to repair the problem, but the results may not last very long.

Ciao Simone!

Questo prodotto dovrebbe essere in grado di riparare il problema, ma i risultati potrebbero non durare molto a lungo.

Arthur Shi -

Hi Arthur, thank you very much for your answer.

If I will apply a protective glass layer on the display do you think I could solve for more time? Maybe orever?

Thank you in Advance,Simone.

Simone Gallone - Réponse

I mean, using this kit and then applying the glass protective layer

Simone Gallone - Réponse

Hi Simone,

This kit will not remove the scratch. If you are applying a glass protective layer, do not use this kit as it will not help. The product has no positive effect to the glass protective layer.

Arthur Shi -

Thank you very much for

Simone Gallone - Réponse

Questo trattamento si puo applicare anche alla cornice di metallo dell’iphone 12 pro in modo da eliminare le impronte digitali o e sconsigliato usarlo su un prodotto diverso dal vetro?

in altenativa che prodotto si puo usare che faccia al caso mio?

grazie

Enzo - Réponse

qualcuno può darmi indicazioni sul mio quesito? grazie

Enzo -

Ajouter un commentaire

Dernières 24 heures : 94

7 derniers jours : 831

30 derniers jours : 4,354

Total : 368,529