Introduction

La RAM est facilement accessible sur cet ordinateur et le travail de démontage nécessaire est réduit au minimum.

    • Trois vis Phillips 13,5 mm (14,1 mm).

    • Sept vis Phillips 3 mm.

    • Retirez le boîtier inférieur et mettez-le de côté.

    Parcourez notre boutique

  6. Déclipsez les sécurités de chaque côté de la puce RAM en tirant simultanément sur les deux clips positionnés sur les deux côtés. Les clips maintiennent la puce en place. En les ouvrant, la puce va 'sauter'. Une fois que la puce est déclipsée, retirez-la de son emplacement.
    • Déclipsez les sécurités de chaque côté de la puce RAM en tirant simultanément sur les deux clips positionnés sur les deux côtés.

    • Les clips maintiennent la puce en place. En les ouvrant, la puce va 'sauter'.

    • Une fois que la puce est déclipsée, retirez-la de son emplacement.

    • Renouvelez cette opération si une deuxième puce RAM est installée.

Conclusion

100%

Commencez à traduire ›

Andrew Optimus Goldberg

Membre depuis le 17/10/2009

409 169 Réputation

412 tutoriels rédigés

Équipe

Community

108 membres

8 301 tutoriels rédigés

Super clear guide, super easy way to upgrade the RAM.

But the factory default RAM is supposed to be 1600MHz on this (PC3 10600S is 1333MHz) right?

Kerem Akyuz - Réponse

Super easy! Great guide!

Kari Kainulainen - Réponse

This was a very clear and helpful guide. Thanks, Andrew!

One point that I thought would help others trying this for the first time is about the mechanism holding the RAM. As the guide points out, the RAM chips should 'pop' up when the clips holding them down are properly extended to the side. And when installing the new chips I found that though the force applied was between light and moderate, relative there wasn't much force needed to insert them into the board as there was to push them downwards until you here a 'pop.' The force needed to be applied at any stage of the whole process was minimum to midway between minimum and moderate.

Soura - Réponse

Hey I consulted this iFixit guide, the official guide on the apple website and also the crucial memory selector tool.

1) Apple said you didn't have to disconnect the power. So you don't (if you're just swapping out the ram).

2) Crucial confirms that 16 gb works. I ended up getting 16 gb of PNY at BestBuy. They didn't have any Crucial on the shelves.

3) The first two times I did this, the connections weren't perfect. So I had the triple beep motherboard error and then the "nothing happens when i try to power on" error. So if either of these happens, fret not. Just calmly open everything back up and do it again.

So happy I did this. Yosemite was a memory guzzling beast. Now I have garageband and iTunes and iPhoto all blazing and not a hitch.

Cheers.

Ruthie - Réponse

Could I suggest adding a hardware test after installation.

For my MacBook Pro you hold down the D key when restarting.

dawsonchristopher - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 8

7 derniers jours : 123

30 derniers jours : 541

Total : 76,580