Réparez vos affaires

Droit à la réparation

Boutique

Introduction

Apprenez comment remplacer l'écran de votre iPhone 8 Plus. Cette pièce est livrée avec la caméra frontale, le haut-parleur interne et le blindage EMI déjà installés, ce qui facilite les réparations. Si votre écran ne dispose pas de ces éléments préinstallés, suivez plutôt ce tutoriel.

Tout ce que vous avez à faire est de retirer l'ancien écran et de transférer le bouton home sur le nouvel écran, pour que Touch ID fonctionne.

Remarque : Si la fonction de luminosité automatique de votre iPhone ne fonctionne pas correctement après la réparation de votre écran, assurez-vous que votre iPhone est mis à jour sur iOS 12 . La fonction True Tone est désactivée après le remplacement d'un écran, même si vous utilisez un écran Apple d'origine.

Vidéo d'introduction

    • Éteignez votre iPhone avant de commencer le démontage.

    • Ouvrir l'iPhone va endommager les joints étanches. Ayez des joints de rechange avant de passer cette étape ou évitez toute exposition à du liquide si vous rassemblez votre téléphone sans remplacer les joints.

    what do I do about super stripped screws?

    Ean Palacios - Réponse

    I’m sorry, your comment slipped past my radar earlier. For future fixers that might see this and ask the same question, you can check out our stripped screw guide for some detailed advice.

    Adam O'Camb -

    Do you need a toolkit like the essential toolkit

    Adam Palmer - Réponse

    Hi Adam. Having a tool kit with all of the listed parts above is best. The screw heads are very small and each set of screws needs a very specific type of driver to remove them without stripping any of them.

    Kyle Luksa -

  2. Si la vitre de votre écran est fissurée, limitez la casse et évitez de vous blesser au cours de la réparation en recouvrant la vitre de ruban adhésif. Posez des bandes adhésives transparentes se chevauchant sur la vitre de l'iPhone jusqu'à ce que toute la surface soit couverte. Ainsi les éclats de verre seront maintenus en place et la structure restera stable lorsque vous ferez levier et soulèverez l'écran.
    • Si la vitre de votre écran est fissurée, limitez la casse et évitez de vous blesser au cours de la réparation en recouvrant la vitre de ruban adhésif.

    • Posez des bandes adhésives transparentes se chevauchant sur la vitre de l'iPhone jusqu'à ce que toute la surface soit couverte.

    • Ainsi les éclats de verre seront maintenus en place et la structure restera stable lorsque vous ferez levier et soulèverez l'écran.

    • Portez des lunettes de sécurité pour protéger vos yeux de tout éclat de verre qui pourrait se détacher pendant la réparation.

    • Si, au cours des étapes suivantes, la vitre brisée empêche la ventouse de coller, essayez de former une poignée avec un morceau de ruban adhésif solide (comme du ruban adhésif en toile) pour soulever l'écran.

    Tape doesn’t hold. suction cup doesn’t work. Tape folded over doesn’t work as a handle. I’ve used 3m’ s Gorilla duct tape. The glass is so shattered I cant get a point started to remove the glass. Phone has been in an otter box for years. dropped it and shattered glass while replacing case. Now what?

    Martin Speedy - Réponse

    When all else fails, you can superglue your suction cup (or tape) to the display, wait for it to cure, and pull.

    Jeff Suovanen -

    I had issues getting the suction cup to stick on my cracked screen, so I tried using scotch tape (only tape I had around), but it didn’t work. This best thing I did was to forcefully pry the screen off (I wasn’t worried about damages because it’s already cracked) with the spudger. I think its best to find something stickier (like Duct Tape) and used that to lift up the screen.

    Definitely surprised how sticky the adhesive was.

    Jeffrey Robinos - Réponse

    When using packing tape: the suction won’t hold well with the overlapping pieces, so add a square of tape where you want to put the suction cup, so it will provide an unbroken surface for the seal.

    Christa - Réponse

    It’s amazing how a heat gun or hair dryer makes life easier to soften up the adhesive. Then use a thin iSesame opening tool to get in under the screen (start @ 90 degrees/vertical either side of the home button & slowly go horizontal) the need to use suction cups. Run the opening tool along the front and down both sides to cut the adhesive before trying to lift the screen.

    Cheers Wayne

    Wayne Lyell - Réponse

    I didn’t have a hair dryer so I (gingerly) used an iron over some wet coffee filters (I mean , it is waterproof) . Then, quickly dried i off with paper towels, used gorilla tape and my fixit metal splunger . worked like a charm .

    MajorCouillon - Réponse

    What about baby cracks? skip to step 3 or not…

    Andruw Holland - Réponse

    • Si votre écran est méchamment fissuré, le couvrir de ruban adhésif transparent pourra aider la ventouse à adhérer. Sinon, une bande à fort pouvoir adhésif peut être utilisée à la place de la ventouse. Si rien ne fonctionne, vous pouvez coller la ventouse à la superglue sur l'écran cassé.

    Warning ! If you pull too hard (reheat the underside of the display again), you create an gap of air between the glass and the lcd display !

    When you replace the display assembly you end up with gray stains on the display.

    Result: you have to buy a new display (assembly).

    Arnoud - Réponse

    Using just the single suction cup that is included in the battery replacement kit probably wouldn’t open the device. An iOpener and an iSlack should be the recommended method. However, you can get it open with just the single suction cup and iOpener, but does take a lot of time.

    Get an iOpener and iSlack with the battery replacement kit.

    Chris - Réponse

    I used a flat x-acto (#18) blade knife tool to gently pry back the screen enough to allow me to insert the pick near the bottom corner. I then worked the pick under the screen as mentioned in steps 5 & 6 below then. This worked really well for me.

    Kyle Luksa - Réponse

  5. Tirez sur la ventouse de façon ferme et constante pour créer un petit interstice entre le panneau avant et la coque arrière. Insérez un médiator ou tout autre outil de levier fin dans cet interstice sur quelques millimètres. L'adhésif étanche maintenant l'écran en place est très résistant, créer ce premier interstice demande donc de la force. Si vous avez du mal à le faire, refaites chauffer l'iPhone et bougez délicatement l'écran de bas en haut pour faire céder l'adhésif, jusqu'à ce que vous réussissiez à insérer votre outil.

  6. Faites glisser votre médiator le long du côté gauche en commençant par le bord gauche puis en progressant vers les boutons de contrôle du volume et le bouton du silencieux, pour faire céder l'adhésif qui maintient l'écran. Arrêtez-vous juste avant le coin supérieur gauche de l'écran. Arrêtez-vous juste avant le coin supérieur gauche de l'écran.

    I had really good luck using a hairdryer on some of the more stubborn portions of adhesive.

    Jessica Kirsh - Réponse

  8. Tirez délicatement sur la ventouse pour soulever le bord inférieur de l'écran.

  9. Tirez sur la petite bosse de la ventouse afin de la décoller du panneau frontal.

  10. Faites glisser un médiator sous l'écran, le long du bord supérieur du téléphone, pour faire céder le reste de l'adhésif. Faites glisser un médiator sous l'écran, le long du bord supérieur du téléphone, pour faire céder le reste de l'adhésif. Faites glisser un médiator sous l'écran, le long du bord supérieur du téléphone, pour faire céder le reste de l'adhésif.

    Das “links” ist auf dem Foto rechts.

    Matze Diamond - Réponse

  13. Dévissez les quatre vis cruciformes (JIS) fixant le cache de la nappe inférieure de l'écran à la carte mère : Deux vis de 1,3 mm

    • Deux vis de 1,3 mm

    • Une vis de 1,4 mm

    • Une vis de 2,7 mm

    • Tout au long de ce tutoriel, gardez précieusement trace de vos vis de manière à ce que chacune d'elles soit remise à sa position initiale lors du remontage. Installer une vis au mauvais endroit peut causer des dommages irréversibles.

  14. Retirez le cache de la nappe inférieure de l'écran.
    • Retirez le cache de la nappe inférieure de l'écran.

    When I reassembled the iPhone 8 Plus, I had to plug it into a Lightning cable to wake it up (just pushing power button wasn’t sufficient).

    browniestarmite - Réponse

  16. Avec la pointe d'une spatule (spudger) ou un ongle, déconnectez le grand connecteur de l'écran inférieur en le soulevant tout droit hors de sa prise. Pour refermer un tel connecteur à pression, appuyez d'un côté jusqu'à ce que vous entendiez un clic, puis faites pareil de l'autre côté. N'appuyez pas au milieu. Si jamais le connecteur était ne serait-ce que légèrement mal aligné, il pourrait se tordre et causer des dommages irréversibles.

    I got hold of a iPhone 8 Plus with cracked screen that I am planning to fix.

    Here is my problem:

    When I tried to take out the screen from my phone, (step 15-18) I was curious about the new screen, so I tried to connect it. It was completely dead! Then I tried the old cracked one, and suddenly that was dead to! This is a phone that some fool has been inside earlier and changed battery, but I suspect he has done some more really stupid things. The Taptic Engine is living its own life and vibrating every time I slightly touch the home button. (I have a new Taptic Engine) The phone is also full of dust and small particles that does not belong there. One tri-point Y000 screw (step 18) is even missing! Now the biggest problem is that both screens are black! I know the phone is on, because I hear voice command speak when I turn on the power. The screen worked before I tried to change it? And one last thing: My new LCD screen came with new flex cables. Is it possible to switch over, so I can use the old ones?

    smikalsen - Réponse

    Hi,

    Is your problem solved?

    Daniel Leprince -

  17. Déconnectez le second connecteur de l'écran inférieur, qui se trouve juste derrière celui que vous venez de déconnecter. Déconnectez le second connecteur de l'écran inférieur, qui se trouve juste derrière celui que vous venez de déconnecter.

    I used the other end of the spudger on this connector and it seemed to work a little better for me. I came in from underneath the top-right edge instead of the bottom right.

    Jessica Kirsh - Réponse

  18. Dévissez les deux vis Tri-point Y000, qui fixent le cache recouvrant le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal. Une vis de 1,0 mm

    • Une vis de 1,0 mm

    • Une vis de 1,2 mm

    una vite da 1mm e due viti da 1.2 mm???

    Matteo Carachino - Réponse

    Ciao Matteo! Grazie per l’osservazione. Ho appena modificato il testo :) La traduzione è aperta a tutti. Hai quindi la possibilità di fare le tue suggestione direttamente nel testo e sei il benvenuto se vuoi usare di questa possibilità nel futuro. Grazie ancora per la vigilanza! Saluti, Claire

    Claire Rapp -

    The tool kit does include a 1.0 or1.2mm screwdriver! How am I supposed to remove those screws?

    peter frommer - Réponse

    Bought the screwdriver that supposedly fits these screws and it still doesn’t work.

    hypercarduser - Réponse

    My bracket looks different. Can’t get these screws out.

    Ray Rushing - Réponse

  19. Retirez le cache recouvrant le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal.

  20. Avec la pointe d'une spatule (spudger) ou un ongle, débranchez le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal. Avec la pointe d'une spatule (spudger) ou un ongle, débranchez le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal.

  21. Retirez l'ensemble écran.
  22. Dévissez les quatre vis Y000 fixant le cache recouvrant le capteur home/Touch ID : Une vis de 1,2 mm
    • Dévissez les quatre vis Y000 fixant le cache recouvrant le capteur home/Touch ID :

    • Une vis de 1,2 mm

    • Trois vis de 1,3 mm

    • Lors du remontage, veillez à ne pas serrer ces vis trop fort. Sinon, votre bouton home risque de ne plus fonctionner.

    The 1.2mm screw on the home button stripped for me. I ended up bending the bracket on each side in order to remove the home button. I then bent it back as best I could during reassembly and screwing it down.

    browniestarmite - Réponse

    The leftmost screw here (attaching the display bracket to the front panel plastic) was not present on my aftermarket screen assembly. Had to pull it from the original.

    handemail - Réponse

  23. Retirez le cache recouvrant le capteur home/Touch ID.
    • Retirez le cache recouvrant le capteur home/Touch ID.

  24. Faites levier sous le bord gauche du connecteur de la nappe du bouton home pour le débrancher de sa prise. Si tout le connecteur commence à se soulever sans se détacher, appuyez sur la nappe en haut du connecteur avec le bout plat de votre spatule (spudger) en même temps que vous soulevez le bord gauche du connecteur. Faites très attention à n'abîmer ni la nappe ni le connecteur, vous endommageriez le capteur de façon irréversible. Si tout le connecteur commence à se soulever sans se détacher, appuyez sur la nappe en haut du connecteur avec le bout plat de votre spatule (spudger) en même temps que vous soulevez le bord gauche du connecteur. Faites très attention à n'abîmer ni la nappe ni le connecteur, vous endommageriez le capteur de façon irréversible.
    • Faites levier sous le bord gauche du connecteur de la nappe du bouton home pour le débrancher de sa prise.

    • Si tout le connecteur commence à se soulever sans se détacher, appuyez sur la nappe en haut du connecteur avec le bout plat de votre spatule (spudger) en même temps que vous soulevez le bord gauche du connecteur. Faites très attention à n'abîmer ni la nappe ni le connecteur, vous endommageriez le capteur de façon irréversible.

  25. Chauffer la zone tout autour du capteur home/Touch ID contribuera à ramollir l'adhésif fixant la nappe fragile de ce capteur. Il sera alors plus facile de la retirer en toute sécurité.
    • Chauffer la zone tout autour du capteur home/Touch ID contribuera à ramollir l'adhésif fixant la nappe fragile de ce capteur. Il sera alors plus facile de la retirer en toute sécurité.

    • Retournez l'ensemble écran. Servez-vous d'un sèche-cheveux ou préparez un iOpener. Posez celui-ci ensuite sur le bord inférieur de l'écran pendant environ 90 secondes afin de ramollir l'adhésif en dessous.

    • Ne surchauffez pas l'écran. Il devrait être légèrement trop chaud au toucher.

  26. Avec un médiator, séparez délicatement l'adhésif fixant la nappe du capteur home/Touch ID à l'arrière de l'écran. Avec un médiator, séparez délicatement l'adhésif fixant la nappe du capteur home/Touch ID à l'arrière de l'écran. Avec un médiator, séparez délicatement l'adhésif fixant la nappe du capteur home/Touch ID à l'arrière de l'écran.
    • Avec un médiator, séparez délicatement l'adhésif fixant la nappe du capteur home/Touch ID à l'arrière de l'écran.

    This did not work for me…. ended up breaking the connector from the home button. Most likely messed up the customer’s iPhone… the adhesive would not pry up with just pick… does iFixit offer a home button replacement?

    Sidar M Caceres - Réponse

    did not work for me either, also ended up breaking the connector, just use the tweezer to separate it. do not use opening pick!!!!! it’s too thick for it!!

    Jeffrey Tang - Réponse

    Isopropanol and heat will loosen the adhesive and its possible to gently remove with plastic pick, metal tweezers risk damaging the Home button cable and disabling the Touch facility.

    Chris Smith - Réponse

    Pretty easy to follow instructions if you have patience and careful hands. If you have clumsy hands you will not succeed in fixing any small electronics. There are some small things you should use to help you succeed at fixing small electronics, like some scotch tape or other clear tape to hold some of the cables in place while you work on small electronics items, also a small heavy bottle or object to propped the iPhones cases against to hold them from falling over so that your hands can be free to perform your tasks. Great job you are doing iFixit personel and I am with you all the way with fighting for our rights to fix our electronics equipment.

    wogriffith - Réponse

    Isopropanol in conjunction with the heat really did the trick here. Heat up first, then use plenty of the alcohol to pry it up carefully using the pick.

    Maximilian Krause - Réponse

  27. Retirez l'ensemble capteur home/Touch ID en le faisant passer du côté avant de l'écran.
    • Retirez l'ensemble capteur home/Touch ID en le faisant passer du côté avant de l'écran.

    • Au moment de le remonter, commencez par insérer la nappe dans le trou de l'écran, comme illustré ci-contre.

    • Il se peut que votre pièce de remplacement inclue des vis Y000 préinstallées à côté du bouton home. Ôtez les vis dont vous n'avez pas besoin, de façon à réinstaller le cache du bouton home.

Conclusion

Comparez votre nouvelle pièce de rechange à la pièce d'origine, il se peut que vous ayez besoin de transférer des composants restants ou d'enlever les supports adhésifs de la nouvelle pièce avant l'installation.

Apportez vos déchets électroniques à un recycleur certifié.

La réparation ne s'est pas déroulée comme prévu ? Consultez notre forum de réponses pour obtenir de l'aide.

100%

Commencez à traduire ›

Jeff Suovanen

Membre depuis le 06/08/2013

339 641 Réputation

257 tutoriels rédigés

Équipe

Community

134 membres

14 937 tutoriels rédigés

27 commentaires

Very useful information…

Flica Hussey - Réponse

Has anyone found out any info about replacing the Apple iPhone 8 Front glass. Last I checked Apple had made it that if you install a non OEM screen and updates their phone, it will brick there phone. I have not been fixing any iPhone 8’s or iPhone x’s due to this. I So if someone knows if this has been resolved or if this still holds true can you please let me know. Also, Fixing back glass. From what I have seen they use some crazy glue. Does anyone have any methods on a easy way to replace back glass on the iPhone 8’s ? do you still basically have to gut the phone ? what kind of glue is used to glue it back on? Any help with these issues would greatly be appreciated I have been repairing phones for over 8 years + and turning away customers because apple is so dumb with these things upsets me greatly. I loved repairing iPhone up until this point. Help please.

service - Réponse

Replacing the screen will not Brick the iPhone, although the 8/8Plus & iPhone X all have an issue with the Ambient Sensor when a new screen is fitted. Although a way around this is to use a EEPROM device to copy the firmware from the original screen. It is also rumored that Apple are fixing the Ambient Sensor issue in iOS 12.

Donald -

Anyone know if the ambient sensor is fixed?

alexaamo91 - Réponse

Hi. My iphone 8 plus screen is broken. I purchased it from USA, I’m in Turkey, Istanbul right know. When I took it to the apple store over there, they told me I need a code to replace the screen, and every country has different code. In order for me to replace the screen, I need that code.

Would some one please tell me what to do. I really appreciate it.

Thanks.

Sean Nouhi - Réponse

I replaced the screen on an iPhone 8 Plus. When I transfer the home button it does not work in the new screen, but still works in the old, cracked screen. Thoughts?

briankesting - Réponse

I’m having same issue and tried numerous aftermarket screens, I had a spare 8Plus here ready to repair (lcd damaged but working) tried it on that separate screen and Touch was fine again so the issue has to be aftermarket screens I’m guessing it’s the quality of the lcd is the issue as all original screens have proven fine but 3 aftermarket screens later and no joy so worth paying a little more for oem quality. The8plus is the only model so far Iv had this issue with as prior models are simple, but so many advertised as “original” it’s hard to pin point decent supplier

nathanjenkins15 -

I successfully substituted the screen with ifixit kit. However, force touch does not work and the luminosity is way less than the original

Ismaele Warren - Réponse

The back glass is a pain in the …but it is slot easier if use a heatgun on low. Then use a blade or a prytool. It's still a pain but slot easier. Make sure that u don't scratch or damage the wireless charger in the middle. Hope this helps.

Mike - Réponse

Did the replacement yesterday on my own with the iFixit kit and the parts supplied. It was really easy and great that it came with the adhesive and all the parts integrated in the replacement screen. The only downside is that the TrueTone isn’t working anymore nut I knew this before buying the kit.

It took me about 2 hours to complete.

Sorin Drache - Réponse

I forgot to disconnect the battery connector now my iphone 8 won’t boot up any idea how to fix this ?

orange flash - Réponse

My home button is not recognized with the new screen fitted, so I’m left with putting the broken screen back in and a smaller bank balance :-(

simon_kesselman - Réponse

Front camera removal is not even mentioned. That seems like a rather large omission on this replacement. Wonder how many people followed this document to the letter only to find out that the front camera is still on the old screen.

danny - Réponse

Hi Danny,

Thanks for the note! As stated in the introduction, this guide is written for the replacement part we sell, which comes with the front facing camera, earpiece speaker, and EMI shield already installed. I will amend the instructions to point to a front facing camera guide.

Arthur Shi -

After I completed the repair on my iPhone 8 Plus, there’s some time of back lighting/impact point on the bottom right of screen. Anyone else’s repair have this issue??

Sidar M Caceres - Réponse

thank you Jeff and the ifixit folks… great attention to detail. worked out very nicely in practice

kate freitag - Réponse

Hi i fixed using this guide, i got to say it is incomplete. You need to remove the metal frame from the original screen as well and also the top of the original screen the camera module and speaker module. And the reminder and the removal of power cable need to be extra careful in choosing the right cable to unplug. I unplug the wrong one and it caused my touch ID not to work. Take note on this pointer.

Aloysius See - Réponse

Hi! This guide is written for our iPhone 8 complete screen, which has the metal frame and camera/speaker module pre-installed. We also have a guide for the bare LCD/digitizer part, which requires transferring the frame and front assembly.

Arthur Shi -

Hello, I replaced the display of my 8 plus using the instructions and your replacement display. Now the phone discharges very quickly and gets warm ?! If only I had kept my broken display. What can i do?

Tobias Grossmann - Réponse

I replaced the front screen on my iPhone 8 Plus with an iFixit kit and when I turn the phone on you can feel the phone vibrating when you click the home button but the screen is black and won’t come on…. any thoughts? I took it back apart 3 times disconnecting and reconnecting the connectors and it never would come on…. I need HELP!!!

Payton Bland - Réponse

Hi Payton,

I would check if the screen backlight was blown out. This commonly happens when you disconnect the screen without disconnecting the battery first. To check, “turn on” the phone as you have been. Shine a bright light directly at the screen, and see if the LCD shows anything. If it does, the LCD is working, but the backlight circuitry is broken.

Arthur Shi -

I have this same issue

i tried the bright light idea, but cannot see anything

Whitney Patten -

This is the second ifixit screen replaced on my iPhone 8 Plus. Unfortunately, this second repair kit was a much lower quality that the first one, which was only one year prior. The screen is much lower quality with really poor contrast. It works, but it makes it look like a cheap knockoff phone now. Also, two bits in the included tool kit were too large to use! They are marked the same size as my previous kit, but they are definitely larger and will not fit into the tri-lobe or philips head screws. I ended up using the bits in my previous tool kit. Overall the quality of the components has definitely gone down hill, which is hugely disappointing.

mark - Réponse

Hi Mark,

I’m really sorry to hear about your experience with the screen kit. Thanks for bringing this up—we take pride in the quality of our tools and components and seek to rectify any issues that show up. If our customer service team has not reached out, please contact us here.

Arthur Shi -

Performed successful replacement of an iphone 8 plus screen. The blue triangular plastic opening pick was useless for opening the case, even after using a heat gun to soften the adhesive. A razor blade was necessary to separate the screen from the body, then the picks could be used. All other aspects of the repair guide were excellent.

Drake Wilson - Réponse

Brilliant instruction. I found the screen replacement really easy to follow. Thanks!

Tony Bergin - Réponse

Bought this part fitted it all working fine put a screen protector on, thought all was sorted and noticed it had a horrible screen/lightbleed issues on the right side! So So annoyed with this..

jamesbridle - Réponse

Ajouter un commentaire

Dernières 24 heures : 177

7 derniers jours : 1,422

30 derniers jours : 6,381

Total : 241,425