Réparez vos affaires

Droit à la réparation

Boutique

Introduction

Apprenez à remplacer l'écran de votre iPhone 8. Cette pièce est livré avec la caméra frontale, le haut-parleur interne et la plaque de protection de l'écran LCD déjà installés ce qui facilite la réparation.

Vous n'aurez qu'à retirer l'ancien écran et à transférer le bouton home sur le nouveau pour continuer à avoir la fonctionnalité Touch ID.

Remarque : si la mise au point automatique de la luminosité de votre iPhone ne fonctionne pas correctement après la réparation de votre écran, assurez-vous que votre iPhone est mis à jour avec la version iOS 12. La fonctionnalité True Tone est désactivée après un remplacement d'écran, même si vous utilisez un écran Apple.

[Vidéo|https://www.youtube.com/watch?v=aRUre8aO...]

    • Éteignez votre iPhone avant de commencer le démontage.

    • Ouvrir l'iPhone va endommager les joints étanches. Assurez-vous d'avoir du nouvel adhésif à portée de main avant de procéder à la prochaine étape. Si vous ne remplacez pas les joints, vous devrez prendre bien soin d'éviter d'exposer votre iPhone aux liquides.

  2. Si votre écran est fissuré, n'oubliez pas de le sécuriser de manière à éviter d'aggraver la fissure ou de vous blesser durant la réparation. Déposer des bandes de ruban adhésif transparente sur l'écran de l'iPhone en les faisant se chevaucher jusqu'à ce que la surface soit complètement recouverte. Ainsi, les éclats de verre seront fixés et vous pourrez faire levier et retirer tout l'écran.

    • Déposer des bandes de ruban adhésif transparente sur l'écran de l'iPhone en les faisant se chevaucher jusqu'à ce que la surface soit complètement recouverte.

    • Ainsi, les éclats de verre seront fixés et vous pourrez faire levier et retirer tout l'écran.

    • Portez des lunettes de protection pour protéger vos yeux de tout éclat de verre non fixé.

    • Si vous avez du mal à retirer la vitre cassée avec une ventouse au cours des prochaines étapes, utilisez un morceau de bande adhésive solide (par exemple du duct tape) plié en deux pour fabriquer une poignée et soulever l'écran.

    In case of broken glass you can make the suction cup much more effective by covering the glass with a broad piece of translucent tape which eliminate air leakage through cracks in the glass.

    lionno1 - Réponse

    Il n’est pas nécessaire de mettre beaucoup de scotch.

    Au contraire plus vous mettez de scotch, plus il y aura de défauts et la ventouse ne collera pas.

    Une bande bien positionnée suffit.

    Chloé Bossuette - Réponse

    I’ve used hot glue on low setting to remove all types of crystals. The hot glue will release with a little iso alcohol. No damage to glass or plastic faced crystals or screens. Use a narrow piece of wood as a prying handle.

    Emilio Gonzalez - Réponse

    I recently had issues with removing the glass with the suction cup. I have done this many times with older generation iPhones but this time the glass seemed sealed on quite solidly. I told myself that the last option would be to use the screwdriver tip. After all my attempts, I transitioned to the option of using the screwdriver tip. Surprisingly, it was the easiest thing ever. I placed the 1mm flathead screwdriver at the interface between the glass and the cover (normal start location) and pried up very gently. Voila, the glass came up and I can’t even notice any dents or scratches. It felt much easier than the suction cup technique. If the suction cup is giving you a hard time consider using that 1mm flathead.

    forhereyesonly - Réponse

    This is definetly the best option to open this thing up. I’ve spend 30min with trying to heat it up and remove it using the suction cup. I needed 3sec with the 1mm flat screwdriver and i t was’nt scary at all. No dents nor scratches here too. Thanks for your comment.

    Berggorilla -

    thank you!!!!!

    Adrian Phan -

    Great suggestion to use the screwdriver!! Thanks, it really helped

    obo12759 - Réponse

    No hair dryer so GENTLY heated over stove burner

    John Toth - Réponse

    • Si votre écran est méchamment fissuré, le recouvrir d'une couche de ruban adhésif transparent peut aider la ventouse à y adhérer. Sinon, vous pouvez vous servir de ruban adhésif épais à la place de la ventouse. Si ni l'un ni l'autre ne marche, vous pouvez coller la ventouse sur l'écran cassé avec de la superglue.

  5. Tirez sur la ventouse de façon ferme et constante pour créer un petit interstice entre le panneau avant et la coque arrière. Insérez un médiator dans cet interstice. L'adhésif étanche maintenant l'écran en place est très résistant, créer ce premier interstice demande donc de la force. Si vous avez du mal à le faire, refaites chauffer l'iPhone et bougez délicatement l'écran de bas en haut pour faire céder l'adhésif, jusqu'à ce que vous réussissiez à insérer votre outil.

    • Insérez un médiator dans cet interstice.

    The screen on my phone was so broken, a suction cup did not work, so I softened the adhesive with a blow dryer and used a Jimmy to carefully pry open the phone from the bottom just enough to slip a pick in.

    charguy - Réponse

    Just completed a smashed screen replacement, this is probably the most time consuming part. Used packing tape to cover the screen to help create a suction surface (had to replace it a couple times because it pulls away after a purple good pulls ) Used consistent heat for about 5 minutes, then stuck a pick in the tiniest opening… and pry pry pry!

    Brian Gill - Réponse

  6. Faites glisser votre médiator le long du côté gauche en commençant par le bord gauche puis en progressant vers les boutons de contrôle du volume et le bouton du silencieux, pour faire céder l'adhésif qui maintient l'écran. Arrêtez-vous juste avant le coin supérieur gauche de l'écran. N'essayez pas d'écarter le bord supérieur de l'écran et la coque arrière, car des clips fragiles en plastique les assemblent.

    • N'essayez pas d'écarter le bord supérieur de l'écran et la coque arrière, car des clips fragiles en plastique les assemblent.

  8. Tirez délicatement sur la ventouse pour soulever le bord inférieur de l'écran. Ne soulevez pas l'écran à plus de 15°, sinon vous pourriez tendre ou déchirer les nappes connectées à l'écran.

  9. Faites glisser un médiator sous l'écran, le long du bord supérieur gauche et du bord supérieur du téléphone, pour faire céder le reste de l'adhésif. Faites glisser un médiator sous l'écran, le long du bord supérieur gauche et du bord supérieur du téléphone, pour faire céder le reste de l'adhésif. Faites glisser un médiator sous l'écran, le long du bord supérieur gauche et du bord supérieur du téléphone, pour faire céder le reste de l'adhésif.
    • Faites glisser un médiator sous l'écran, le long du bord supérieur gauche et du bord supérieur du téléphone, pour faire céder le reste de l'adhésif.

    Nach RECHTS klappen - nicht nach links!

    Manfred Wachtel - Réponse

  12. Dévissez les quatre vis cruciformes qui fixent le cache de la nappe inférieure de l'écran à la carte mère. Les longueurs sont les suivantes : Deux vis de 1,3  mm
    • Dévissez les quatre vis cruciformes qui fixent le cache de la nappe inférieure de l'écran à la carte mère. Les longueurs sont les suivantes :

    • Deux vis de 1,3  mm

    • Deux vis de 2,8 mm

    • Pendant toute la réparation, gardez la trace de vos vis afin que chacune d'entre elles retourne á sa place lors du remontage. Installer une vis au mauvais endroit peut causer des dommages irréversibles.

    • Retirez le cache.

    Not Y000 this time haha

    Easy Repair - Réponse

    can same length screws mixed up?

    Brook布魯克 - Réponse

    It is not ideal, but possible for these screws.

    Arthur Shi -

    using the repair kit i purchased with my screen replacement, i am currently having issues removing these screws with the PH000. please help

    Mark Ordaz - Réponse

    I was too, thankfully I had another set that contained the PH00 bit, that worked great for me.

    William Mitchell -

    Ok. My screw is stuck. How do I remove it? Philips head is stripped.

    Kristina Graham - Réponse

    Solved it myself. Firm pressure did the trick.

    Kristina Graham -

    Takes a little pressure with the Philips head

    John Toth - Réponse

    Make sure you pry the battery connector off from the right hand side as shown in the picture. Theres a delicate component on the logicboard near the battery connector called a Mosfet which is linked to the battery charging software. If you knock it off accidently you’ll loose battery charging and the phone will boot loop and youll need to have it re-soldered back on.

    Gareth - Réponse

  14. Avec la pointe d'une spatule, débranchez le connecteur de l'écran inférieur. Pour refermer un tel connecteur à pression, appuyez d'un côté jusqu'à ce que vous entendiez un clic, puis faites pareil de l'autre côté. N'appuyez pas au milieu. Si jamais le connecteur était ne serait-ce que légèrement mal aligné, il pourrait se tordre et causer des dommages irréversibles.
    • Avec la pointe d'une spatule, débranchez le connecteur de l'écran inférieur.

  15. Déconnectez le second connecteur de l'écran inférieur avec la pointe d'une spatule. Déconnectez le second connecteur de l'écran inférieur avec la pointe d'une spatule.
    • Déconnectez le second connecteur de l'écran inférieur avec la pointe d'une spatule.

  16. Dévissez les trois vis cruciformes de 1,3 mm, qui fixent le cache recouvrant le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal. Retirez le cache.
    • Dévissez les trois vis cruciformes de 1,3 mm, qui fixent le cache recouvrant le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal.

    • Retirez le cache.

    If you are replacing the adhesive liner, the remaining release liner strips will interfere with the two outer screws. I had to cut a working section out of the liner at each location and move it aside with the spudger.

    Thomas Tritt - Réponse

    This part is throwing me for a loop. Having difficulty finding the read head for these screws. Is it the same size as the two small 1.3mm screws in step 12?

    Jared Hensley - Réponse

    ended up getting it with the PH000, I must of just been rushing it.

    Jared Hensley - Réponse

    My bracket looks different and none of the screw heads I have fits.

    Ray Rushing - Réponse

  17. Avec la pointe d'une spatule, débranchez le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal. Avec la pointe d'une spatule, débranchez le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal.
    • Avec la pointe d'une spatule, débranchez le connecteur de l'ensemble capteur du panneau frontal.

  18. Retirez l'ensemble écran.

    Hi ifixit, if you find my method dangerous, please remove it.

    After Step 17, I skipped Step 18 to Step 28.

    At Step 29, I lifted up the four adhesive black pull-tabs to expose the white adhesive side. Next, I use hot air gun and blow on the back cover of the iphone for about a minute (maybe a hairdryer will work too) .

    Warning: Don't overheat the iPhone, or you may accidentally ignite the battery.

    I think the temperature was around 60 DegC.

    Extreme Caution: Do Not overheat. I use my hand to gauge the hotness. Careful not to burn yourself or the board.

    I was able to pull out all the white adhesive tapes easily as the adhesive soften.

    DO NOT TRY this method if you are a novice or inexperience! I am not responsible if you hurt yourself or damage your iphone!

    John - Réponse

    Hey John! I’m glad the repair worked out for you!

    From our research, applying heat does soften the adhesive strips, but it also causes them to lose structural integrity and break more easily. That’s why we normally suggest using heat after the strips are already broken. Removing the Taptic Engine definitely takes a few extra steps, but we feel that it gives fixers the best chance of pulling out the adhesive strips intact.

    Arthur Shi -

  19. Dévissez les quatre vis Y000 fixant le cache recouvrant le capteur home/Touch ID : Une vis de 1,2 mm
    • Dévissez les quatre vis Y000 fixant le cache recouvrant le capteur home/Touch ID :

    • Une vis de 1,2 mm

    • Trois vis de 1,3 mm

    • Retirez le cache.

    • Lors du remontage, veillez à ne pas serrer ces vis trop fort. Sinon, votre bouton home risque de ne plus fonctionner.

    Bei meinem iPhone waren das Y00 Schrauben, nicht Y000

    Andreas Veeser - Réponse

    If the screw on the home button is broken, you can bend the metal sides upwards and pull down out of the phone and push and refold into the new display. Example: https://www.youtube.com/watch?v=DTCQA-jn...

    Andy Knapp - Réponse

    Andy Knapp - wherever you are - you saved me. NOTE: the iphone 8 has four tri-wing screws - that means you need a tri-wing screwdriver. I ordered an entire replacement set and mine had one in there, but it does not mention anything about tri-wing in these instructions… so. Hope that helps someone.

    Paula Lofland -

  20. Avec un outil d'ouverture, faites levier sous le bord gauche du connecteur de la nappe du bouton home pour le débrancher de sa prise. Si tout le connecteur commence à se soulever sans se détacher, appuyez sur la nappe en haut du connecteur avec le bout plat de votre spatule en même temps que vous soulevez le bord gauche du connecteur. Faites très attention à n'abîmer ni la nappe ni le connecteur, vous casseriez le capteur de façon irréversible. Si tout le connecteur commence à se soulever sans se détacher, appuyez sur la nappe en haut du connecteur avec le bout plat de votre spatule en même temps que vous soulevez le bord gauche du connecteur. Faites très attention à n'abîmer ni la nappe ni le connecteur, vous casseriez le capteur de façon irréversible.
    • Avec un outil d'ouverture, faites levier sous le bord gauche du connecteur de la nappe du bouton home pour le débrancher de sa prise.

    • Si tout le connecteur commence à se soulever sans se détacher, appuyez sur la nappe en haut du connecteur avec le bout plat de votre spatule en même temps que vous soulevez le bord gauche du connecteur. Faites très attention à n'abîmer ni la nappe ni le connecteur, vous casseriez le capteur de façon irréversible.

    To have a better view on this connection I have removed the metal plate covering the back of the glass. Its a thin piece of metal held by 9 screws. To unscrew the 8 screws you need the screwdriver head with 3 sides like the Mercedes Benz symbole. The last is with a phillips near the camera.

    forhereyesonly - Réponse

    I thought I was going to tear the cable doing it the way it’s suggested in the guide. After examining the cable on the replacement screen, I found it easier to hold the bottom connector pressed against the screen with one leg of needle nose tweezers whilst gently prying off the top connector with an opening tool.

    Cool_Breeze - Réponse

    See step 22 to get a clearer picture of what the connector looks like when it is separated from its socket. Your replacement screen will have a new socket (i.e., the bottom piece of the connector). My replacement screen had a new socket attached to the unit by a thin piece of plastic. For reassembly, when working the Home Button/Touch ID assembly back into the new screen, I had to work the connector cable under the socket in order to get the connector re-attached.

    Kristina Graham - Réponse

  21. Chauffer la zone tout autour du capteur home/Touch ID contribuera à ramollir l'adhésif fixant la nappe fragile de ce capteur. Il sera alors plus facile de la retirer en toute sécurité.
    • Chauffer la zone tout autour du capteur home/Touch ID contribuera à ramollir l'adhésif fixant la nappe fragile de ce capteur. Il sera alors plus facile de la retirer en toute sécurité.

    • Retournez l'ensemble écran. Servez-vous d'un sèche-cheveux ou préparez un iOpener. Posez celui-ci ensuite sur le bord inférieur de l'écran pendant environ 90 secondes afin de ramollir l'adhésif en dessous.

    • Ne surchauffez pas l'écran. Il doit être juste légèrement trop chaud au toucher.

    The stove top works well also. Remember, as the main instructions say, it should be slightly too hot to touch comfortably.

    forhereyesonly - Réponse

  22. Avec un médiator, détachez délicatement l'adhésif qui fixe la nappe du capteur home/Touch ID au dos de l'écran. Avec un médiator, détachez délicatement l'adhésif qui fixe la nappe du capteur home/Touch ID au dos de l'écran. Avec un médiator, détachez délicatement l'adhésif qui fixe la nappe du capteur home/Touch ID au dos de l'écran.
    • Avec un médiator, détachez délicatement l'adhésif qui fixe la nappe du capteur home/Touch ID au dos de l'écran.

  23. Retirez l'ensemble capteur home/Touch ID en le faisant passer du côté avant de l'écran.
    • Retirez l'ensemble capteur home/Touch ID en le faisant passer du côté avant de l'écran.

    • Au moment de le remonter, commencez par insérer la nappe dans le trou de l'écran, comme illustré ci-contre.

    • Il se peut que votre pièce de remplacement inclue des vis Y000 préinstallées à côté du bouton home. Ôtez les vis dont vous n'avez pas besoin, de façon à réinstaller le cache du bouton home.

Conclusion

Pour remonter votre appareil, suivez les étapes ci-dessus dans l'ordre inverse. N'oubliez pas de poser une nouvelle couche d'adhésif avant de réinstaller l'écran.

La réparation ne s'est pas déroulée comme prévu ? Consultez notre forum de réponses pour obtenir de l'aide au diagnostic. Ou, si vous cherchez un nouvel appareil, pensez aux iPhone 8 reconditionnés de nos amis à Backmarket !

100%

Commencez à traduire ›

Adam O'Camb

Membre depuis le 11/04/2015

108 571 Réputation

325 tutoriels rédigés

Équipe

Community

129 membres

12 958 tutoriels rédigés

22 commentaires

And do you just wing it for the front camera, proximity sensor etc ?

kyle - Réponse

This guide assumes you’re replacing the entire display assembly, with those parts included. If you bought a bare display then yes, you’ll have to transfer those additional components over, and that’s beyond the scope of this guide—although as mentioned in the introduction, we’re working on adding guides for those additional components as well.

Jeff Suovanen -

wait a second… Are you saying that when we change the screen it is also necessary to change the front camera?

Caio Antonius - Réponse

@eitantonius A lot of new screens come with a replacement front camera already installed. They cost a bit more, but make the job easier. You can save a few bucks if you buy a stripped-down display, but you’ll need to go through some additional steps to transfer the original front camera (and a few other components) from your broken screen to the new one.

Jeff Suovanen -

I cracked the camera glass (housing) on the back of the phone. Is it possible to replace without replacing the entire back of the phone/case?

Chris - Réponse

yes, but it is almost impossible. it involves removing the actual glass from the back housing, and the entire backside has a strong adhesive. Its recommended not to do that as it can result in either cutting yourself, or damaging the wireless charging coil thats found behind the glass.

RaggedMyth Gaming -

Is there any update on the ambient light sensor yet? Is it working with the new beta version of IOS12? I would be delighted to hear about it.

valentijnawc - Réponse

Auto Brightness works on all versions of iOS 12 that we’ve tried. True Tone does not. However, if you have your original display, there’s a fairly inexpensive (~$75 USD) device that can clone the data from the original display to the new one and restore True Tone. They’ve been around for a while and most repair shops should have one by now.

Jeff Suovanen -

any idea when the guide for full replacement will be available?

Cody Robinson - Réponse

Replaced screen a success now it is stuck on a boot loop….. help please.

kevin s love - Réponse

Boot loop can be caused by bad proximity sensor, which is moved to the new screen from the old. Or if you got one that came with it, it may be defective.

Idaho iRepair -

So, the original screen has these three tabs that slide in the recesses in the top of the phone case, all your pictures show only the aftermarket screens with two aluminum rectangulars (at the top of the screen). Isn’t that going to possibly cause the screen to pop out eventually (if the adhesive fails for say) since there is nothing physically holding it in place?

andyradchishin - Réponse

There are no aftermarket parts shown in this guide—that’s an original Apple display on a brand-new iPhone. You might be thinking of a different model? But to answer your question, yes, if the clips aren’t secured correctly then there’s a chance of the screen coming loose at the top.

Jeff Suovanen -

Will Touch ID work after the repair? That is my only concern about the repair.

Pietro Romanato - Réponse

As stated at the top, it will work fine provided you are careful to transfer the original home button to your new screen, without damaging it.

Jeff Suovanen -

Why is the Lower Display Cable Bracket on the parts list?

Michael Winston - Réponse

Hi Michael! The lower cable bracket is accessible during this guide and has no specific guide of its own. If you were replacing that component you would need to use this guide. The bracket is not required for a screen replacement or subsequent replacement guide.

Sam Goldheart -

Used the iFixit screen replacement parts and this guide. Guide was spot on and replacement screen weeks perfectly! Thanks for the guide!

Brian Gill - Réponse

Uno de los conectores a presión al parecer se me ensucio o doblo, por no hacer presión a los lados como aconsejan. que debo hacer

yeico_king_22 - Réponse

One of the pressure connectors seems to get dirty or dommed, for not pressing the sides as advised. I have to do

yeico_king_22 - Réponse

There should be an advisory to be careful when unscrewing the very first screws—mine stripped very quickly and easily. One failed attempt and getting that screw out is nearly impossible.

Zachary Veitch - Réponse

Hello, is the replacement camera the same quality as the original? And if not, would it be difficult to get this kit and swap my original camera over? Thank you.

Jakub Wheeler - Réponse

Ajouter un commentaire

Dernières 24 heures : 315

7 derniers jours : 2,137

30 derniers jours : 9,450

Total : 305,857