Introduction

La RAM est facilement accessible sur cet ordinateur et le travail de démontage nécessaire est réduit au minimum.

      • Trois vis Phillips 13,5 mm (14,1 mm).

      • Sept vis Phillips 3 mm.

    • Retirez le boîtier inférieur et mettez-le de côté.

    Parcourez notre boutique

    Ever fixed something? That’s Genius.

    Share your repair story with #ImAGenius

    We Are All Geniuses

    Share your repair story with #ImAGenius

  6. Déclipsez les sécurités de chaque côté de la puce RAM en tirant simultanément sur les deux clips positionnés sur les deux côtés. Les clips maintiennent la puce en place. En les ouvrant, la puce va 'sauter'. Une fois que la puce est déclipsée, retirez-la de son emplacement.
    • Déclipsez les sécurités de chaque côté de la puce RAM en tirant simultanément sur les deux clips positionnés sur les deux côtés.

    • Les clips maintiennent la puce en place. En les ouvrant, la puce va 'sauter'.

    • Une fois que la puce est déclipsée, retirez-la de son emplacement.

    • Renouvelez cette opération si une deuxième puce RAM est installée.

Conclusion

100%

Commencez à traduire ›

Great guide. Comments @ the screws gave me a heads-up on what to look for. No problems, no hassles, & in a short time, my memory is doubled. Wish I could do that for my brain. Thanks!

dashbran1 - Réponse

Hi,

thanks for the guide, I plan to upgrade my 15” early 2011 2.3 GHz MBP today. I am changing my 750GB HDD to a Firecuda 2TB SSHD (can’t afford the SSD I wish I could get into currently), and I plan to upgrade my RAM from the 8GB to 16GB as well to give my 2011 a little sprucing up. I have performed a full time machine backup to my 2TB WD passport pro external HD (It’s set up as a RAID 0 device and has a thunderbolt 1 interface, which I was glad for bc a USB 2.0 interface would have taken like 3 days or blown up my computer.

My questions are:

1. Is there a preferred order to switch out the internal hard drive and memory? Do I need to switch out one first then boot up and shutdown, or can you safely upgrade the HD and RAM at the same time?

2. Is there anything else I need to do before upgrading the HD besides a time machine backup? Do I need a “bootable OS?” Whatever that is? Thanks!

Dustin - Réponse

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 8

7 derniers jours : 96

30 derniers jours : 443

Total : 127,282