Réparez vos affaires

Droit à la réparation

Boutique

Anglais
Français

Traduction de l’étape 7

Étape 7
Use any provided times as an estimate - different materials melt at different temperatures.
Solder Melting Point
  • Use any provided times as an estimate - different materials melt at different temperatures.

  • Heat the GPU slowly.

  • GPU completion times: PS: 3-6 minutes, Xbox: 4-6 minutes, desktop boards: 12 minutes, laptop boards: 8 - 12 minutes, GFX: 8 - 15 minutes.

  • Be patient. If your oven has a window, check if the solder has melted visibly.

  • Set the timer on your oven for 5 -10 minutes.

Soyez patient ! Si votre four possède une fenêtre, vous verrez probablement que la soudure fond quand elle devient vraiment brillante.

Vous devez chauffer le GPU LENTEMENT.

5-10 minutes à 200 - 220°C (395°F - 425°F)

Mon expérience : PS3 – 6 minutes, Xbox – 4-6 minutes, cartes pour ordinateur de bureau – 12 minutes, cartes pour ordinateur portable – 8-12 minutes, GFX – 8-15 minutes.

Utilisez ceci seulement comme un guide -– non comme une règle d'or, différents matériaux vont fondre à différentes températures.

NOTE : qu'est ce qui vient de moi là-haut ?? – Le premier auteur "Gaspard" : je n'ai jamais écrit cette étape dans ma version de ce guide, et j'ai seulement essayé cela sur une carte graphique et non sur un ordinateur portable/de bureau ou une console.

Re-couler la soudure peut marcher sur certains circuits, mais de nouvelles informations montrent que ces réparations "rapides et temporaires" sont en fait causées par l'élargissement ou la contraction des bossages de soudure en dessous des puces montées en surface comme le GPU ou les puces mémoires (ce qui est possible à des températures moindres).

[title] Solder reflowMelting Point
[* icon_caution] Use any provided times as an estimate
- melting point
[* black] '''Be patient!''' -- if your oven has a window you'll probably see the solder
different materials melt when it gets really shinyat different temperatures.
[* black] You want to heaticon_caution] Heat the GPU SLOWLYslowly.
[* black] 5 -10 mins at 200 - 220 C° (395 - 425 F°)
[* black] My experience: PS3 - 6
icon_note] GPU completion times: PS: 3-6 minutes, Xbox -Xbox: 4-6 minutes, desktop boards -12 minutes boards: 12 minutes, laptop boardsboards: 8 - 8-1212 minutes, GFXGFX: 8 - 8-15min.
[* icon_caution] Use this as
15 minutes.
[* icon_note] Be patient. If your oven has
a guide only - not a golden rule, different materials will melt at different rates.
[*
window, check if the solder has melted visibly.
[*
black] NOTE: who is "My" in the box above?? - The original Author "Gaspard" here; I never had this step in my version ofSet the guide, and I only ever tried thistimer on a video card, not a laptop or desktop or console
[* black] Re-flowing might work
your oven for some circuit-boards, but new more scientific data has revealed that most "quick, temporary" repairs like this are actually caused by expanding and contracting "Bumps" on the bottom of the surface mount chips such as the main GPU or the memory modules (which can happen at lower temperatures as well)5 -10 minutes.
[title] Solder reflowMelting Point
- melting point
[* black] My experience: PS3 - 6
[* icon_caution] Use this as
15 minutes.
[*
[*
[* black] Re-flowing might work