Anglais
Allemand

Traduction de l’étape 2

Étape 2
Occasionally, you'll find a ribbon cable that simply pulls out of its socket, with no locking flap.
No-Fuss Ribbon Cable Connectors
  • Occasionally, you'll find a ribbon cable that simply pulls out of its socket, with no locking flap.

  • These kinds of connections usually secure sturdier ribbon cables, like this PS3 control board cable.

  • To disconnect the cable, pull it straight out of the connector.

  • To reinstall the cable, hold it near the end and push it straight into the connector, being careful not to kink the cable.

  • These kinds of connectors are not as common, so check carefully for a way to release the connector before you resort to pulling on the ribbon cable.

Gelegentlich findest du ein Flachbandkabel, das du einfach, ohne eine weitere Sicherung zu öffnen, aus seinem Sockel ziehen kannst.

Diese Art von Verbindungen werden bei robusten Flachbandkabeln verwendet, so wie dieses PS3 Kontroller Kabel.

Um das Kabel zu lösen, musst du es nur geradeaus seinem Verbinder ziehen.

Beim Einsetzen musst du es nahe am Ende anfassen und gerade in den Verbinder einschieben. Achte darauf, das Kabel nicht zu knicken.

Diese Art von Verbinder ist nicht so häufig anzutreffen. Prüfe ganz genau, ob es wirklich der richtige Weg ist, dein Kabel zu lösen, bevor du nur an ihm ziehst.