Anglais
Espagnol

Traduction de l’étape 2

Étape 2
Occasionally, you'll find a ribbon cable that simply pulls out of its socket, with no locking flap.
No-Fuss Ribbon Cable Connectors
  • Occasionally, you'll find a ribbon cable that simply pulls out of its socket, with no locking flap.

  • These kinds of connections usually secure sturdier ribbon cables, like this PS3 control board cable.

  • To disconnect the cable, pull it straight out of the connector.

  • To reinstall the cable, hold it near the end and push it straight into the connector, being careful not to kink the cable.

  • These kinds of connectors are not as common, so check carefully for a way to release the connector before you resort to pulling on the ribbon cable.

Ocasionalmente, encontrarás un cable plano que simplemente se extrae de su zócalo, sin solapa de bloqueo.

Este tipo de conexiones generalmente aseguran cables de cinta más resistentes, como este cable de placa de control PS3.

Para desconectar el cable, sácalo directaente del conector.

Para reinstalar el cable, sosténlo cerca del extremo y empújalo directamente dentro del conector, teniendo cuidado de no doblar el cable.

Este tipo de conectores no son tan comunes, así que revisa cuidadosamente la forma de liberar el conector antes de recurrir a tirar del cable plano.