Anglais
Italien

Traduction de l’étape 2

Étape 2
Occasionally, you'll find a ribbon cable that simply pulls out of its socket, with no locking flap.
No-Fuss Ribbon Cable Connectors
  • Occasionally, you'll find a ribbon cable that simply pulls out of its socket, with no locking flap.

  • These kinds of connections usually secure sturdier ribbon cables, like this PS3 control board cable.

  • To disconnect the cable, pull it straight out of the connector.

  • To reinstall the cable, hold it near the end and push it straight into the connector, being careful not to kink the cable.

  • These kinds of connectors are not as common, so check carefully for a way to release the connector before you resort to pulling on the ribbon cable.

Occasionalmente, troverai un cavo a nastro che si estrae semplicemente dalla sua presa, senza alcuna linguetta di bloccaggio.

Questi tipi di connessioni solitamente assicurano cavi a nastro più resistenti, come questo cavo della scheda di controllo PS3.

Per scollegare il cavo, estrailo direttamente dal connettore.

Per reinstallare il cavo, tenilo vicino all'estremità e spingilo direttamente nel connettore, facendo attenzione a non piegare il cavo ad angolo.

Questi tipi di connettori non sono comuni, quindi prima di tirare il cavo a nastro controlla attentamente se il connettore ha qualche tipo di bloccaggio.