Anglais
Français

Traduction de l’étape 15

Étape 15
Place one probe at each end of the circuit or component you want to test. It doesn't matter which probe goes where; resistance is non-directional.
  • Place one probe at each end of the circuit or component you want to test.

  • It doesn't matter which probe goes where; resistance is non-directional.

  • If your multimeter reads close to zero, the range is set too high for a good measurement. Turn the dial to a lower setting.

  • If you set the range too low, the multimeter simply reads 1 or OL, indicating that it is overloaded or out of range. This won't hurt the multimeter, but we need to set the dial to a higher range.

  • The other possibility is that the circuit or component you are testing doesn't have continuity—that is, it has infinite resistance. A non continuous circuit will always read 1 or OL on a resistance test.

Placer une sonde à chaque extrémité du circuit ou compostant que vous souhaitez tester.

Le placement des sondes n'est pas important, la mesure d'une résistance n'est pas unidirectionnelle.

Si votre multimètre affiche une valeur proche de 0, la plage est trop haute pour une bonne mesure. Dans ce cas diminuer la plage en réglant le cadran sur une plage inférieure.

Si votre plage est trop élevée, vous n'obtiendrez pas une lecture précise. Ici le multimètre indique 9 volts. C'est correct mais nous pouvons tourner le cadran sur une plage plus petite pour une plus grande précision.

Une autre possibilité est que le circuit ou composant que vous testez n'a pas de continuité - c'est à dire sa résistance est infinie. Un circuit non continu renverra toujours une lecture 1 ou OL lors d'un test de résistance.