Aller au contenu principal
Anglais
Néerlandais

MacBook Pro 13" Retina-scherm begin 2015 Vervanging van de batterij

Informations sur le tutoriel

= Terminé = Incomplet

      Décrivez la pièce ou le composant spécifique de ce device sur lequel vous êtes en train de travailler. Par ex : batterie

      Créer un titre.

      Ce bref résumé n'apparaîtra que dans les résultats de recherche.

      Communiquez des informations de base avant que le lecteur ne se plonge dans le tutoriel.

      Étapes du tutoriel

      Étape 1

      De lijmverwijderaar die in de vervangingskit van de batterij wordt meegeleverd kan de antireflectieve laag op het scherm van je MacBook Pro aantasten.

      Étape 2

      Als je een iFixit-batterijkit met vloeibare lijmverwijderaar hebt, is het tijd om jezelf klaar te maken.

      Étape 3

      Trek de rubberen dop van de fles met lijmverwijderaar.

      Étape 4

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar in gelijke mate toe onder de zijkant van de meest rechtse batterijcel.

      Étape 5

      Als je geen vloeibare lijmverwijderaar hebt, kun je een verwarmde iOpener gebruiken om de lijm die de batterij aan de bovenste behuizing bevestigt te verwarmen en verzachten. Vervolgens kun je de batterijcel omhoog duwen.

      Étape 6

      Duw een plastic kaart tussen de meest rechtse batterijcel en de bovenste behuizing en snijd de lijm ertussen door.

      Étape 7

      Herhaal deze procedure met de naastgelegen batterijcel:

      Étape 8

      Laat je plastic kaart tijdelijk onder de twee meest rechtse batterijcellen zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de cellen en de behuizing hecht.

      Étape 9

      Herhaal de bovengenoemde procedure om de twee linkse batterijcellen van de bovenste behuizing te scheiden.

      Étape 10

      Ga verder en herhaal de procedure waarin je de batterijcellen omhoog wrikt.

      Étape 11

      Laat de tweede kaart in de hoek tussen de twee linker batterijcellen zitten.

      Étape 12

      Als je lijmverwijderaar gebruikt, dien je nu weer een aantal druppels toe onder beide van de laatste twee middelste cellen.

      Étape 13

      Herhaal dezelfde procedure bij de laatst overgebleven batterijcel.

      Étape 14

      Vestig je aandacht weer op de kaart onder de rechter van de middelste batterijcellen en kantel deze om de batterij volledig los te krijgen van de bovenste behuizing.

      Étape 15

      Verwijder de batterij.

      Vos contributions sont faites dans le cadre de la licence open source Creative Commons.