Aller au contenu principal
Anglais
Néerlandais

Airport Time Capsule A1470 Vervanging van de harde schijf

Informations sur le tutoriel

= Terminé = Incomplet

      Décrivez la pièce ou le composant spécifique de ce device sur lequel vous êtes en train de travailler. Par ex : batterie

      Créer un titre.

      Ce bref résumé n'apparaîtra que dans les résultats de recherche.

      Communiquez des informations de base avant que le lecteur ne se plonge dans le tutoriel.

      Étapes du tutoriel

      Étape 1 — Voorbereiding

      Waarschuwing voor elektrische schok: Haal de Time Capsule uit het stopcontact en koppel alle aangesloten kabels los voordat je met deze procedure begint. Ben je ervan bewust dat sommige condensatoren een gevaarlijke spanning kunnen behouden.

      Étape 2 — Het openen van het toestel

      De deksel wordt op z'n plek gehouden door middel van twaalf plastic lipjes die evenredig verdeeld aan de binnenkant zijn geplaatst.

      Étape 3 — Maak de metalen plaat los

      Een metalen plaat, stroomkabel en drie kwetsbaar ogende kabels bewaken de ingang van de ruimte waarin de harde schijf zich bevindt.

      Étape 4 — Koppel de kabels los

      Koppel de drie kwetsbare kabels van de PCB weg. De grootste kabel ① komt zonder al te veel moeite los. Er bevinden zich kleine klemmen aan beide zijden van de aansluiting. Gebruik een kleine platkopschroevendraaier of een platte spudger om de klemmen op de aansluiting in te drukken. Vervolgens kun je de aansluiting uit het contact schuiven.

      Étape 5 — SATA-aansluiting van de harde schijf

      Als je het rubberen kussen optilt, zie je de harde schijf eronder verschijnen. Toch kun je deze nog steeds niet verwijderen. Er bevindt zich namelijk een gecombineerde SATA- en stroomaansluiting aan de harde schijf die eerst losgekoppeld zal moeten worden.

      Étape 6 — Verwijder de oude harde schijf

      Trek de schijf uit het toestel. Deze kan vrij strak in de behuizing vastzitten. Onderaan bevinden zich twee rubberen kussens waarop de schijf rust. Helaas zijn deze op maat gemaakt, waardoor enkel de originele schijf erin past, en niet de vervangende schijf, welke iets dikker is.

      Étape 7 — Plaats de nieuwe schijf

      Schuif de nieuwe harde schijf op z'n plek en zorg dat er hierbij geen kabels vast komen te zitten tussen de schijf en de behuizing. Zorg dat de schijf op de juiste wijze wordt geplaatst en niet boven de behuizing uitkomt.

      Étape 8 — Sluit alles weer aan

      Je kunt de twee kwetsbare kabelaansluitingen weer op de PCB aansluiten door deze op hun plek te duwen en de aansluitingen voorzichtig in het contact te duwen met de voornoemde houten eetstok. Om te voorkomen dat de onderste kabel in de weg komt te zitten, sluit je eerst de bovenste en daarna pas de onderste aansluiting aan.

      Vos contributions sont faites dans le cadre de la licence open source Creative Commons.