Réparez vos affaires

Droit à la réparation

Pièces & Outils

Info : Vous modifiez actuellement un prérequis du tutoriel que vous venez de consulter. Toutes les modifications affecteront le tutoriel% qui comprend cette étape.

Traduction de l’étape 6

Étape 6
Remove the battery from the iPhone.
  • Remove the battery from the iPhone.

  • If your replacement battery came in a plastic sleeve, slide off and remove the sleeve before installation.

  • If your new battery doesn’t have adhesive preinstalled, refer to this guide to replace the adhesive strips.

  • Perform a force restart after reassembly. This can prevent several issues and simplify troubleshooting.

Retirez la batterie de l'iPhone.

Si votre batterie de remplacement est livrée avec une protection plastique, enlevez-la avant d'installer la batterie en la décollant de la nappe.

Lors de l'installation de la batterie, référez-vous à ce tutoriel pour remplacer les bandes adhésives de votre batterie.

Effectuez un redémarrage forcé après le remontage. Ceci peut éviter des soucis et permet de simplifier un dépannage ultérieur éventuel.

[* black] Remove the battery from the iPhone.
[* icon_reminder] If your replacement battery came in a plastic sleeve, slide off and remove the sleeve before installation.
[* black] When installing the batteryIf your new battery doesn’t have adhesive preinstalled, refer to [guide|103936|this guide|new_window=true] to replace your battery'sthe adhesive strips.
[* black] Perform a [guide|97575|force restart|new_window=true] after reassembly. This can prevent several issues and simplify troubleshooting.