Introduction

Suivez ce tutoriel pour retirer le disque dur de votre Xbox One, puis suivez-le en sens inverse pour installer le nouveau disque dur.

La console Xbox One n'est pas capable de formater un disque dur de remplacement en tant que disque principal.

Avant de monter votre nouveau disque, veillez à reformater le disque avec un ordinateur et à installer les logiciels nécessaires avec cette technique :

Vidéo d'introduction

Pour ouvrir votre Xbox, vous allez devoir couper ou décoller ce ruban de sécurité. Ceci annulera probablement votre garantie. Amusez vous !
  • Pour ouvrir votre Xbox, vous allez devoir couper ou décoller ce ruban de sécurité. Ceci annulera probablement votre garantie. Amusez vous !

In the United States the Magnuson-Moss Warranty Act of 1975 is a Federal Law that states that stickers and clauses are illegal. It says you can open your electronics without voiding the warranty, regardless of what language of that warranty says.

Dustin D'Amour - Réponse

Stickers are illegal!?

Brandon -

Thank you so much for sharing such useful information with us.I will definitely share this with my friends on essay writing service feedback .They will surely love this.Well done!

1G���Q�

ThelmaBass - Réponse

every time i finish my www.rushmyessays.co.uk i play games on the xbox. i would definitely go for the fan exchage because i think mine has started making strange noises. thank you for posting with this

CrystalVaughn - Réponse

For anyone concerned, if you apply heat with a blow dryer or heat gun you can carefully remove the sticker without damaging it, making it impossible to know that the sticker was ever removed.

Kelton Stewart - Réponse

Utilisez un outil d'ouverture en plastique pour lever et retirer la grille d'aération en plastique qui entoure le port USB du côté. La grille d'aération est flexible, et est tenue en place par des fixations en plastique fragiles—commencez à lever par derrière et décollez là.
  • Utilisez un outil d'ouverture en plastique pour lever et retirer la grille d'aération en plastique qui entoure le port USB du côté.

  • La grille d'aération est flexible, et est tenue en place par des fixations en plastique fragiles—commencez à lever par derrière et décollez là.

great guide for Xbox users, really enjoyed reading this material here online. really happy to see how things have been better and best specially in availing papersowl reviews. Thanks to all the creators.

Tammi Sherrer - Réponse

Il y a un petit bout de plastique qui renforce le coin avant de la Xbox. Faites glisser ce bout de plastique en arrière et enlevez-le.
  • Il y a un petit bout de plastique qui renforce le coin avant de la Xbox.

  • Faites glisser ce bout de plastique en arrière et enlevez-le.

Do u sell that plastic tag I need it

Brandon - Réponse

Here is What's Stated in Step-3 : (There is a small plastic tab that reinforces the front corner of the Xbox.) Actually, the "Tab" is NOT SMALL at all. See the Picture: The "TAB" is the Piece that this Person has their Thumb on, is the Tab that you NEED TO SLIDE TOWARDS THE "REAR" of the Unit. You will be able to tell How this Large Tab Holds the Top and the Bottom Case Covers together. Take Note how to Replace this tab back where it Belongs, when you are putting the Case Covers back together. Hope that this comment will help you. 6-29-2017

B.L. Spence - Réponse

Insérez le bout plat d'un "spudger" (spatule) entre les boîtiers supérieur et inférieur où elles se rencontrent à l'arrière de l'ouverture d'aération. Il y a une fixation solide en plastique qui connecte les deux moitiés du boîtier (la première de nombreuses), vous aurez donc besoin d'utiliser un peu de force.
  • Insérez le bout plat d'un "spudger" (spatule) entre les boîtiers supérieur et inférieur où elles se rencontrent à l'arrière de l'ouverture d'aération.

  • Il y a une fixation solide en plastique qui connecte les deux moitiés du boîtier (la première de nombreuses), vous aurez donc besoin d'utiliser un peu de force.

  • Laissez le "spudger" en place jusqu'à ce que vous ouvrez complètement le boîtier. Les fixations sont très élastiques et cela peut faire que le boîtier se referme brusquement pendant que vous travaillez.

Ajouter un commentaire

La jonction entre les boîtiers supérieur et inférieur est maintenue par plusieurs fixations au long de l'arrière et du coté restant de la Xbox. Insérez un outil d'ouverture en plastique entre les boîtiers supérieur et inférieur pour séparer la fixation au dessus du ventilateur arrière.
  • La jonction entre les boîtiers supérieur et inférieur est maintenue par plusieurs fixations au long de l'arrière et du coté restant de la Xbox.

  • Insérez un outil d'ouverture en plastique entre les boîtiers supérieur et inférieur pour séparer la fixation au dessus du ventilateur arrière.

Ajouter un commentaire

Continuez à avancer au long de l'arrière de la Xbox, en séparant les fixations. Soyez sûr que le "spudger" reste bien dans sa position bloquante—même si le boîtier s'ouvre assez pour lâcher le "spudger", les fixations restantes sont élastiques et pourraient complètement refermer le boîtier. Laissez le "spudger" dans l'écart pour protéger votre avancement.
  • Continuez à avancer au long de l'arrière de la Xbox, en séparant les fixations.

  • Soyez sûr que le "spudger" reste bien dans sa position bloquante—même si le boîtier s'ouvre assez pour lâcher le "spudger", les fixations restantes sont élastiques et pourraient complètement refermer le boîtier. Laissez le "spudger" dans l'écart pour protéger votre avancement.

Ajouter un commentaire

Continuez à retirer les fixations. Cela pourrait vous aider à faire glisser l'outil en plastique à travers les fixations. Quand vous arriverez proche du bord du boîtier arrière, le boîtier supérieur sera prêt à s'enlever. Si non, passez l'outil d'ouverture en plastique sur coin et décrochez les fixations sur le long du coté sans port USB.
  • Continuez à retirer les fixations. Cela pourrait vous aider à faire glisser l'outil en plastique à travers les fixations.

  • Quand vous arriverez proche du bord du boîtier arrière, le boîtier supérieur sera prêt à s'enlever. Si non, passez l'outil d'ouverture en plastique sur coin et décrochez les fixations sur le long du coté sans port USB.

Ajouter un commentaire

En commençant avec le "spudger" que vous avez laissé dans la fente, levez le boîtier supérieur pour libérer les dernières fixations. Utilisez un outil d'ouverture en plastique pour libérer les dernières fixations qui n'étaient pas déjà libérées. N'essayez pas encore de retirer le boitier supérieur pour l'instant, car il est encore connecté par le câble du bouton du panneau frontal.
  • En commençant avec le "spudger" que vous avez laissé dans la fente, levez le boîtier supérieur pour libérer les dernières fixations.

    • Utilisez un outil d'ouverture en plastique pour libérer les dernières fixations qui n'étaient pas déjà libérées.

  • N'essayez pas encore de retirer le boitier supérieur pour l'instant, car il est encore connecté par le câble du bouton du panneau frontal.

    • Levez légèrement le boitier supérieur et faites le glisser en arrière pour avoir accès à la carte électronique du panneau frontal.

Ajouter un commentaire

Le câble du bouton avant a un connecteur ZIF unique—faites attention aux prochaines étapes pour le déconnecter en sécurité. Utilisez une pince pour lever la boucle en plastique retenant le connecteur sur la carte électronique. Utilisez la pointe d'un "spudger" pour pousser la languette de verrouillage du connecteur vers le câble pour le déverouiller.
  • Le câble du bouton avant a un connecteur ZIF unique—faites attention aux prochaines étapes pour le déconnecter en sécurité.

  • Utilisez une pince pour lever la boucle en plastique retenant le connecteur sur la carte électronique.

  • Utilisez la pointe d'un "spudger" pour pousser la languette de verrouillage du connecteur vers le câble pour le déverouiller.

Ajouter un commentaire

Utilisez une pince pour tirer le câble hors du connecteur de la carte électronique. Retirez le boîtier supérieur.
  • Utilisez une pince pour tirer le câble hors du connecteur de la carte électronique.

  • Retirez le boîtier supérieur.

Ajouter un commentaire

Les 4 prochaines étapes sont des instructions pour le remontage. Sautez-les pour continuer avec le démontage. Utilisez le bout plat d'un "spudger" pour libérer les fixations tenant le panneau frontal au boitier supérieur. Retirez le panneau frontal du reste du boîtier supérieur.
  • Les 4 prochaines étapes sont des instructions pour le remontage. Sautez-les pour continuer avec le démontage.

  • Utilisez le bout plat d'un "spudger" pour libérer les fixations tenant le panneau frontal au boitier supérieur.

  • Retirez le panneau frontal du reste du boîtier supérieur.

Ajouter un commentaire

Remettez la partie supérieure du boîtier supérieur. Alignez les fixations et appuyez fermement pour re-fixer la pièce autour du périmètre. Alignez les fixations et appuyez fermement pour re-fixer la pièce autour du périmètre.
  • Remettez la partie supérieure du boîtier supérieur.

  • Alignez les fixations et appuyez fermement pour re-fixer la pièce autour du périmètre.

Ajouter un commentaire

Apportez le panneau frontal près du devant de la Xbox. Utilisez une pince pour replacer le câble du bouton avant dans sa prise ZIF. Utilisez le bout plat d'un "spudger" pour pousser le loquet de verrouillage ZIF sur la gauche afin de sécuriser en place le câble.
  • Apportez le panneau frontal près du devant de la Xbox.

  • Utilisez une pince pour replacer le câble du bouton avant dans sa prise ZIF.

  • Utilisez le bout plat d'un "spudger" pour pousser le loquet de verrouillage ZIF sur la gauche afin de sécuriser en place le câble.

Ajouter un commentaire

Le bord inférieur du panneau frontal a des crochets en plastique qui se verrouillent avec des crochets en plastique sur le bord avant du boîtier inférieur. En tenant le panneau frontal à un angle de 45 degrés, verrouillez  ses crochets en plastique avec ceux du boitier inférieur. Poussez le haut du panneau frontal dans la Xbox, comme si vous fermiez une boite postale américaine par example. Appuyez fermement pour que les fixations sécurisant le panneau frontal au boîtier supérieur tiennent correctement.
  • Le bord inférieur du panneau frontal a des crochets en plastique qui se verrouillent avec des crochets en plastique sur le bord avant du boîtier inférieur.

  • En tenant le panneau frontal à un angle de 45 degrés, verrouillez ses crochets en plastique avec ceux du boitier inférieur.

  • Poussez le haut du panneau frontal dans la Xbox, comme si vous fermiez une boite postale américaine par example. Appuyez fermement pour que les fixations sécurisant le panneau frontal au boîtier supérieur tiennent correctement.

Ajouter un commentaire

Retirez délicatement le connecteur du câble du haut-parleur pour le débrancher de la coque avant. Veillez à tirer sur le connecteur du câble et non sur le connecteur de la carte. Il est assez fragile et vous pourriez l'enlever complètement de la carte par accident. Utilisez l'extrémité plate d'un spudger pour débrancher le câble d'antenne, de la carte du panneau avant.
  • Retirez délicatement le connecteur du câble du haut-parleur pour le débrancher de la coque avant.

  • Veillez à tirer sur le connecteur du câble et non sur le connecteur de la carte. Il est assez fragile et vous pourriez l'enlever complètement de la carte par accident.

  • Utilisez l'extrémité plate d'un spudger pour débrancher le câble d'antenne, de la carte du panneau avant.

Ajouter un commentaire

Retirez les deux vis Torx T9 de 9,5 mm de la carte WI-Fi. Soulevez la carte Wi-Fi vers le haut pour la sortir de sa prise dans le boîtier métallique supérieur. Laissez le câble d'antenne de la carte Wi-Fi là ou il est, déplacez la carte Wi-Fi, pour accéder à la vis marquée «C3», qui se trouve en dessous.
  • Retirez les deux vis Torx T9 de 9,5 mm de la carte WI-Fi.

  • Soulevez la carte Wi-Fi vers le haut pour la sortir de sa prise dans le boîtier métallique supérieur.

  • Laissez le câble d'antenne de la carte Wi-Fi là ou il est, déplacez la carte Wi-Fi, pour accéder à la vis marquée «C3», qui se trouve en dessous.

Ajouter un commentaire

Retirez les huit vis Torx T10 de 65 mm du haut du boîtier métallique supérieur.
  • Retirez les huit vis Torx T10 de 65 mm du haut du boîtier métallique supérieur.

Two of the 8 were stripped even before attempting to remove….ugggh

Michael Massaro - Réponse

Soulevez – mais sans l'enlever – le boîtier métallique supérieur. Le câble d'interconnexion de la carte Wi-Fi relie le boîtier métallique supérieur à la carte mère.
  • Soulevez – mais sans l'enlever – le boîtier métallique supérieur.

    • Le câble d'interconnexion de la carte Wi-Fi relie le boîtier métallique supérieur à la carte mère.

Ajouter un commentaire

Débranchez le câble d'interconnexion de la carte Wi-Fi de la carte mère. Retirez le boîtier métallique supérieur.
  • Débranchez le câble d'interconnexion de la carte Wi-Fi de la carte mère.

  • Retirez le boîtier métallique supérieur.

Ajouter un commentaire

Déconnectez de la carte mère les câbles d'alimentation et de données du disque dur SATA. Déconnectez de la carte mère les câbles d'alimentation et de données du disque dur SATA. Déconnectez de la carte mère les câbles d'alimentation et de données du disque dur SATA.
  • Déconnectez de la carte mère les câbles d'alimentation et de données du disque dur SATA.

I found that it is not necessary to take out the hard drive in order to remove the front panel module. If you can lift the whole metal enclosure a little to get to the right most torx screw, then you do not need to move the hard drive.

Taiji Saotome - Réponse

Soulevez et retirez le support du disque dur de la Xbox.
  • Soulevez et retirez le support du disque dur de la Xbox.

Ajouter un commentaire

Retirez les quatre vis Torx T10 de 8,5 mm fixant l'ensemble du disque dur sur le support du disque dur.
  • Retirez les quatre vis Torx T10 de 8,5 mm fixant l'ensemble du disque dur sur le support du disque dur.

Ajouter un commentaire

Soulevez le disque dur et le connecteur tout droit hors du support. Pour le remontage, notez que l'ensemble connecteur comporte deux petits poteaux en plastique qui correspondent aux trous d'alignement dans le support. Assurez-vous d'installer les encoches dans les trous.
  • Soulevez le disque dur et le connecteur tout droit hors du support.

  • Pour le remontage, notez que l'ensemble connecteur comporte deux petits poteaux en plastique qui correspondent aux trous d'alignement dans le support. Assurez-vous d'installer les encoches dans les trous.

Ajouter un commentaire

Débranchez le bloc du connecteur SATA du disque dur.
  • Débranchez le bloc du connecteur SATA du disque dur.

Uses clonezilla disk to disk from USB and advance mode only thing to change is write grub to destination drive you want that unchecked everything else is fine for replacing with same size hard drive.

Cody Kain - Réponse

Conclusion

Pour ressembler votre Xbox One, suivez les instructions en sens inverse.

100%

Commencez à traduire ›

Andrew Optimus Goldberg

Membre depuis le 17/10/2009

368 878 Réputation

1 264 tutoriels rédigés

Équipe

Community

115 membres

5 778 tutoriels rédigés

56 commentaires

I've managed to open my Xbox one, tested the hard drive and it has failed (error scanned and it's 90% bad sectors). I've got a new harddrive for it, but can't find where to get the correct software for it/ how it needs to be formatted. You mention this info at the start of this repair but cant see a link to the software.

If there are no links, would cloning another xbox one harddrive work as a repair?

oceanicdragon - Réponse

Ah, Sorted now. I managed to clone another hard drive. This doesn't work right off you still need to apply an update via a pend rive. But once this is done, the hard drive does pick up and work.

oceanicdragon -

What Hard Drive did You Clone? My Hard Drive failed Aswell.

luke sevenski -

Please see my Xbox One HDD Replacement Wiki to solve your issue (scroll to very bottom): http://jw0914.github.io/Wikis/

JW0914 -

I haven't done this yet but I, like most other people won't want to lose any saved games etc. How do I do an exact copy from the current HDD to the SSD I'm putting in? Thanks!

garion1992 - Réponse

Hi,

how do you make the copy from HD to SSD?

hermespimentel -

You'd need to make a WIM of Partition 2 (User Content). I'm not sure about pictures/videos, but I would imagine they'd be redownloaded once you sync your Xbox Live account by logging in, just like everything else (licenses, games, etc.). You'd have to verify that however.

I go over how to create WIMs of the partitions in the Xbox One HDD Replacement wiki I wrote, which can be found on my GitHub (scroll to very bottom): http://jw0914.github.io/Wikis/

JW0914 -

Could anyone complete the guide by explaining how to image a drive or any other special actions that need to be taken to get things up and running? (links if needed)

Hans - Réponse

Xbox One HDD Replacement wiki (scroll to bottom): http://jw0914.github.io/Wikis/

JW0914 -

Does the Xbox One accept any standard SATA II hard drive? Or does the OS place restrictions on certain hard drive models/specs?

I'd just like some direct confirmation on the matter. I get varying answers on Google, mostly outdated from many months ago.

Internets - Réponse

I have used hard drives other than the OEM ones with great success. The issue comes with using a 1TB drive. The original script from my experience doesn't accurately produce a working 1TB drive compatible with the newer firmwares and always leads to E203 or E204. I was able to modify the scripts and the methods and can successfully use any 500GB or 1TB drive. On a side note you don't need to copy anything from the original drive unless the console is in the preview program; even then you only need the contents of the System Update partition nothing else. Just format/prep the drive on PC, run the correct OSUDT from Microsoft then restore to factory once you see the dash.

MrStubbly -

So what exact files do you need to boot a new xbox one hdd, and where do I find them?

matthewmdf - Réponse

It depends on if the the console is in the preview program or if the firmware is corrupt.

If the console is on standard firmware then you don't need anything off the old hard drive. Simply format a hard drive and put it in the console and use the correct OSUDT from Microsoft. When complete, factory restore the console. If the console is in preview or corrupted; format a hard drive and copy the contents of the System Update partition (NOT System Update 2) to the new hard drive. Then simply use the reset USB files from Microsoft.

If for whatever reason you aren't sure which OSUDT to use you can always copy the System Update partition contents from the old drive and then use the reset USB. During the initial setup it will download and install the relevant update.

MrStubbly -

So my xbox got corrupted and so I am trying to just redownload the os, what format do is use? ntfs? I don't need any of the data from the corrupted hdd. Do I use the offline system update file that is named "$system update" and only have that on my hdd when i reinstall it? Does it really matter which OSUDT I put on it because I have no clue what it was running before it crashed. Thanks for any help

Matt Fischer - Réponse

You'll need to format the new drive using linux (any live distro should do) using the scripts mentioned in the video, available on github just google "xboxonehdd". Just follow the video at the top of the guide to format; run mkxboxfs.sh and then run xboxonehdd.py

OSUDT does matter. If you use the wrong one it will give you an E101 error. If you can remember if you have the newer windows 10 layout (sidebar on the left) use OSUDT2 otherwise use OSUDT3. If you don't want to do that just or your console is in the preview program copy the entire contents of the System Update partition from the corrupt drive to the System Update partition of the new drive and use the RESET files not any of the OSUDTs. OSUDT and RESET files should only ever be put on a USB not the hard drive as the files are not the same.

MrStubbly -

Will I be able to format this using windows 10? Could I clone the previous drive's partitions, delete all of the partitions then just only have the update file and A and B on it?

Matt Fischer - Réponse

And I have zero knowledge of linux, but if I have to use it, is it possible to boot it from a flash drive or something?

matthewmdf -

You could format it with windows as long as you can create partitions at the correct starting sectors and of the correct sizes. You would also want to be able to GUIDs of the partitions. Easiest thing is to download Ubuntu from their site. Create a Bootable Live USB using the installer they provide. Boot into linux, download the scripts from github and run them with terminal. Linux knowledge needed is minimal providing you know how to change directory in a windows command prompt. All commands should be in the video at the top

MrStubbly -

Hello can provide folders A and B?

danilkk2 -

No as the contents of the A and B folders are different for each system update so you would need the folders for your consoles firmware version. Unless the console is in the preview program just leave the whole drive blank and install the OSUDT and it will create the correct files/folders during installation.

MrStubbly -

My system is stuck on the latest update and I am getting the E101 errors with any of the OSUDT versions. Following various posts, I formatted the "System Update" partition on the hard drive but I must not have copied the A and B folders over correctly to my computer because I cannot locate them. In an attempt of hope, I have recreated new (but empty) A and B folders and added the updater.xvd file to the partition. If I run the process again with the OSUDT2 from a flash drive, will the Xbox update put the necessary files in the A and B folders and finally update the system?

Gary Moffo - Réponse

Please see my reply to Genesis730

JW0914 -

FIXED!! thanks so much for this guide.

So, I had the preview software and green screen of death for an hour followed by error message screen.

read all your posts above. thanks to all!

what I did was connect the hard drive to the laptop and format each partition (lost all my games but whatever can redownlaod) BUT for the system update partition I followed the advice above and copied the A and B folder and pasted them back after the format.

So then I put the drive back in and used the usb factory restore method and boom!

The reason I went through all this is that the usb diagnostic tool factory restore was not working AT ALL even after much help from Microsoft support. All they could say after exhausting all options was return it and get it fixed/replaced but I don't live in the US so would have been a pain.

thanks again!

kareem09 - Réponse

MrStubbly, would you care to share your modified script that does work for a 1TB+ drive. I have had success in the past but am currently not getting anything to work.

I have formatted and setup my drive like this:

- Formatted drive in Disks

- Ran python script (sudo python ./xboxonehdd.py sdX)

- Ran sudo bash command

- Added files from my working OG System Update partition (Contents of Folder A, Folder B, & updater.xvd)

- Ran python script again (sudo python ./xboxonehdd.py sdX, and confirmed with 'yes')

- Copied OSUDT2 (And OSUDT3 as well. I assumed it should be OSUDT2, since I have the newer Win10 tile based home screen but tested both for S&G.)

- Powered off my XBOX, unplugged it for about 15sec, plugged it back in, held both BIND & EJECT before powering on the system and continued to hold until I get a notification sound.

The end result of any test is that I get the E101 error.

Any further advise or help you, or anyone, could provide would be great! Thanks

Genesis730 - Réponse

It seems all tutorials miss a few things... the issue you're having is due to how the OS rebuild occurs. When the rebuild occurs, Windows will wipe and repartition the HDD if it's partition structure is different than the HDD it shipped with, which wipes the rebuild files, thus a 101 error is received.

Because no tutorial gives accurate instructions on how to rebuild the OS, I created a wiki that can be found on my GitHub (scroll to very bottom): http://jw0914.github.io/Wikis/

JW0914 -

I can't get this formatting to work! I wish there could be a correct video guide to this problem. (Using a 1tb hard drive)

Andres Vaca - Réponse

So if I'm on the preview program and I im trying to setup up a brand new hard drive(because my existing one died) what should be the process?....also when i do everything ....i've turned on the xbox one and get nothing just a black screen....is it possible i've done everything right and i just need to reset the video settings?

bruceleroy417 - Réponse

My hard disk is damaged and I can't access any file. Is there something that I can do?

jansen saippa - Réponse

The statement in the OP "Your Xbox One console is not capable of formatting a replacement hard drive for use as the main drive." is factually inaccurate.

The Xbox One stores the EFI boot partition and Recovery partition (containing WinRE) on the NAND flash, as well as most likely as vhd containing cli programs and scripts. Provided the GPT header has been modified in Linux prior to installation into the XB1, the XB1 will auto partition and format the HDD to the original partition layout of the original HDD that shipped with the unit

If it shipped with a 500GB HDD, and one installs a 1 or 2TB HDD without utilizing a separate script written by Juvenal1 on GitHub, the partition layout will utilize 465GB for the 5 partitions with a 465GB unallocated space after partition 5

JW0914 - Réponse

Will a SAS drive work as a replacement?

Paul Mayo - Réponse

Hi

First of all, thanks a lot for the guide.

I have an Xbox one with the hard drive with errors because of a bad update, I tried all the stupid solutions from Microsoft and none work. So I am going to change the hard drive, My question is: A friend has an Xbox one that is not working because of other problems, but the hard drive works perfectly, so I would like to know if I can put the hard drive from the Xbox One from my friend into my Xbox One with the failing hard drive and if it would work right away

Thanks for the help.

Puppet CG - Réponse

Hello I am in a preview program xbox one. My internal hard drive broke, replaced it with a new but not working no operating system.

These options with OSU1,OSU2 not work for me.

My OS 14393.2072.amd64fre.rs1_xbox_rel_1610.160920-1900

http://s14.postimg.org/5s7llwspd/WP_2016...

Vasil RK - Réponse

Your f I tired all even put new HD

In good xbox

No good.

Albert - Réponse

All don't work

No one has right info on subject

Albert - Réponse

I'm a Xbox One regular owner on preview program. I have a question.! I dont have any files from the System Update Partition to recover my console from those EXXX errors

What I know is that I have a friend who has a Xbox One S on the latest Preview , working perfectly.

Can I copy those files from his Xbox to mine? is there any difference between the files of a Xbox One S....................

dloprios97 - Réponse

how to know when your xbox one hard drive is broken pls txt back cause mine is make a sound and nun on the tv

randy 098 - Réponse

I wrote a guide with a newer / easier method to clone a drive: https://adcurtin.wordpress.com/2016/11/0...

adcurtin - Réponse

Just follow your guide and work well. Thank you

Replace the internet WD 500 GB with SEAGATE ST95005620AS 500GB and right now playing FF XV :P

imbasd -

i attempted the clonezilla method as described and receiving errors on the source disk that its scheduled for a check or shutdown uncleanly. any suggestions?

jaybgamba -

i tried the clonzilla method and i get the failed to create a partition table on this disk. please help if any info

onterrio - Réponse

Can anybody tell me which hard disk to buy for my xbox one as a replacement?

kausthubhachekuri - Réponse

My stock XB1 HDD is a Samsung 1TB. And I tried the 500GB HGST HDD which pulled out from my PS4, it also work. And I upgrade it to the Seagate Firecuda 2TB SSHD. That also work flawlessly.

martin.mt.lo -

In the video it says that you can no longer do this after the December update. Is this still the case? Can I not upgrade the HD anymore?

Thanks,

Jake

Jake - Réponse

Don't worry, you can, I just did that yesterday with the most up to date dashboard.

martin.mt.lo -

half assed guide

ogreius - Réponse

Hi I need help, I mistakenly formated my original Xbox one hard disk and I lost everything, please can anyone email me his system update file so I can clone a new hard disk for it?

My email is erickekesi3@gmail.com

GAME BIZZ - Réponse

No need, I just did the upgrade without any files from the old HDD.

I suggest you do the following.

1) hold down eject + bind buttons, tap the power button to boot (keep holding both eject and blind button) until heard the 2nd boot sound effect.

2) choose factory reset in the diagnostic manual. After reboot, shut down.

3) use the Windows script to format the HDD. No need to copy anything on it. I tried it myself. 100% sure no need those folder A, folder B... the HDD can be 100% clean.

4) go to the Xbox support webpage and follow the steps about boot with error E205. It will lead you to the download the correct OSU.

5) format a USB drive to NTFS

6) unzip the OSU and copy that folder (with all files inside) to the USB drive root folder.

7) install the new HDD

8) plugin the USB drive and Ethernet cable

9) hold down eject + bind buttons to boot until the system update start.

After step 9, your machine should go back to the init state with the new HDD.

martin.mt.lo -

Just finished the 2TB SSHD upgrade base on this guide. However, step 4-7 is hard. With some research, I found that 's actually much easier to open up the XB1 by pressing the correct "pressure point" to unlock the clip. Just press the correct position, hear the "click" sound, then move on to the next clip. Apart from that, this guide is good. I cannot remove the wifi board connector (step 19) because it's very firm, and I don't want to apply hard force on it. But it won't affect the HDD swap, I can just open the top metal with the cable still connected and take out the HDD.

I highly suggest that swap the HDD, install only the front cover and connect ALL cables (zero screw required) to do a boot test. Only reassembly the XB1 if it can function normally. Otherwise, there will lots of work to take the HDD out and re-format it again.

Apart from Linux, there is a script for Windows to format the HDD, and I do everything via a virtual machine., extremely handy.

martin.mt.lo - Réponse

I have been trying for several days and in many ways and all without success, your informed process, I am hitting this button, I already achieved a triumph the console created partitions with 2tb and left 1600gb for games, before it formatted my 2tb hd as if It was 500gb and left the %#*@ 362gb, I will continue to try, I will not give up, my console is open for 10 days, I am from Brazil and I spent money to get a 2tb firecuda, and it will not be now that I will give up. Thanks

Draynne - Réponse

Hello I followed the guide with a new hdd after update failed on old hdd. When I placed clean hdd in xbox with folders a and b with updater. The xbox remembers it's progress in update and fails in same place any help would be great

Conal Walsh - Réponse

The new fall release has caused many XB1’s to fail as well as 2 of mine. I’ve tried a brand new clean drive with no resolution. Gets stuck @ 58% and goes back into error code 100. Going to try a few more things and if it does in fact work, I’ll be updating my original post with a working solution.

Chad M - Réponse

So I tried to swap a hard drive from an Xbox one to an Xbox one S. The hard drive from the original Xbox one had a ton of games that weren't mine (I bought the Xbox from someone else with 60 games downloaded on it, minus all of my games that I had already owned). Anyways, I swapped them over no problem but now neither console will load entirely. I get the booting up xbox screen for 5-10 minutes then it loads to a blank screen. I can hear audio and I can turn it on and off via the controller but the video output seems to not be working right. (Even after swapped the hard drives back to their original consoles). Am I screwed?

Hunter Logan - Réponse

This is a massive disadvantage to the ps4, on an x box one you have to open the hole console and that voids your warranty!!!

kjljl lkjlkj - Réponse

Guys i think you should check XFIX the new video and windows script he has provided is brilliant and he has made xbox one hdd swap alot easier

https://www.youtube.com/watch?v=yVqQZaR5...

Michael Smith - Réponse

Thank you so much for this awesome guide on replacing the HDD. My Xbox is up and running with no issues.

Tim Watson - Réponse

What is the BARE MINIMUM of files and partitions I have to create on a fresh SSD/HDD in order to be able to install OSU1 from a pendrive?

Let’s say I got my hands on a 500GB SSD, initialized it in Windows as a GPT drive (since XbOners use GPT drives from experience).

gf2252 - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 156

7 derniers jours : 988

30 derniers jours : 4,734

Total : 162,984