Introduction

Utilisez ce tutoriel pour remplacer ou mettre à niveau votre disque dur.

Si la charnière n'est pas bloquée, l'iMac sera mal équilibré et vous aurez du mal à le manipuler. Vous pouvez effectuer les réparations en suivant les instructions, mais elles seront plus rapides et plus faciles avec un .

Ajouter un commentaire

En partant de la gauche de l'écran, près du bouton de mise sous tension, insérez l'outil d'ouverture de l'iMac dans l'interstice entre la vitre et le boîtier arrière. Le moyeu de l'outil d'ouverture de l'iMac vous empêchera d'engager la roulette trop loin. Si vous vous servez d'un autre outil, ne l'insérez pas de plus d'un centimètre dans l'écran. Sinon, vous risquez de sectionner les câbles de l'antenne et de provoquer de graves dégâts.

Ajouter un commentaire

Servez-vous de l'outil comme d'une roulette à pizza, en suivant le pourtour de l'iMac, de manière à effectuer une découpe au centre de la mousse adhésive. Veillez à toujours pousser l'outil en plaçant la poignée derrière la roulette. Si vous tirez sur l'outil, la roulette risque de sortir de la poignée. Passez l'outil de haut en bas sur le côté gauche de l'écran.

Ajouter un commentaire

Continuez à passer l'outil en suivant l'angle supérieur gauche de l'écran. Continuez à passer l'outil en suivant l'angle supérieur gauche de l'écran. Continuez à passer l'outil en suivant l'angle supérieur gauche de l'écran.

Ajouter un commentaire

Découpez la mousse adhésive le long du bord supérieur gauche de l'écran. Découpez la mousse adhésive le long du bord supérieur gauche de l'écran.

Ajouter un commentaire

Continuez tout au long du bord supérieur de l'écran. Vous pouvez repasser l'outil plusieurs fois au même endroit pour découper le plus de mousse adhésive possible.
  • Continuez tout au long du bord supérieur de l'écran.

Ajouter un commentaire

Passez l'outil dans l'angle supérieur droit de l'écran. Passez l'outil dans l'angle supérieur droit de l'écran. Passez l'outil dans l'angle supérieur droit de l'écran.
  • Passez l'outil dans l'angle supérieur droit de l'écran.

Ajouter un commentaire

Passez l'outil de haut en bas sur le côté droit de l'écran. Passez l'outil de haut en bas sur le côté droit de l'écran.

Ajouter un commentaire

Pour finir, passez l'outil au bas de l'écran en partant de la droite. À ce stade, vous pouvez repasser l'outil tout autour de l'écran pour découper le plus de mousse adhésive possible.

Ajouter un commentaire

Bien que l'outil permette de découper l'essentiel de la mousse adhésive, il est probable que l'écran continue d'adhérer légèrement au boîtier. Vous aurez besoin d'une carte plastifiée pour découper le reste de la mousse adhésive. Posez l'iMac à l'envers sur une table. En partant de l'angle supérieur droit de l'iMac, insérez une carte plastifiée entre l'écran et le cadre.

  • Posez l'iMac à l'envers sur une table.

Don't forget to place the mac face up on the table. Unlike older models, there is no more flap at the bottom holding the display in place. If you do these steps with the Mac upright, the screen will pop out, hit your table, and shatter :( Don't ask me how I know.

John M - Réponse

So sorry. Thanks for that caution.

Ted Horodynsky - Réponse

John. May I contact outside of this posting for a question please? Thank you. Ted.

Ted Horodynsky - Réponse

Tournez doucement la carte plastifiée sur le côté pour élargir l'interstice entre l'écran et le cadre. Déplacez la carte lentement en veillant à ne pas exercer une pression excessive sur la vitre de l'écran. Un espace d'environ 0,6 cm est suffisant.

Ajouter un commentaire

Faites glisser la carte vers le centre de l'écran pour découper le reste de mousse adhésive dans l'angle supérieur droit de l'iMac. Veillez à vous arrêter avant la caméra iSight afin de ne pas l'endommager. Veillez à vous arrêter avant la caméra iSight afin de ne pas l'endommager.

Ajouter un commentaire

Réintroduisez la carte dans l'angle et laissez-la en place pour éviter que la mousse adhésive ne recolle l'écran et le cadre. Réintroduisez la carte dans l'angle et laissez-la en place pour éviter que la mousse adhésive ne recolle l'écran et le cadre.

Ajouter un commentaire

Insérez une seconde carte dans l'interstice entre l'écran et le cadre, près de l'angle supérieur gauche de l'iMac. Insérez une seconde carte dans l'interstice entre l'écran et le cadre, près de l'angle supérieur gauche de l'iMac. Insérez une seconde carte dans l'interstice entre l'écran et le cadre, près de l'angle supérieur gauche de l'iMac.

Ajouter un commentaire

Tournez doucement la carte vers le haut pour élargir l'interstice entre l'écran et le cadre. Procédez comme vous l'avez fait de l'autre côté : déplacez la carte lentement pour découper la mousse adhésive en veillant à ne pas exercer de pression excessive sur la vitre de l'écran.

Ajouter un commentaire

Faites glisser la carte vers le centre de l'écran et veillez à vous arrêter juste avant la caméra iSight. Faites glisser la carte vers le centre de l'écran et veillez à vous arrêter juste avant la caméra iSight. Faites glisser la carte vers le centre de l'écran et veillez à vous arrêter juste avant la caméra iSight.

Ajouter un commentaire

Réinsérez la carte dans l'angle supérieur gauche. Réinsérez la carte dans l'angle supérieur gauche.
  • Réinsérez la carte dans l'angle supérieur gauche.

Ajouter un commentaire

Les deux cartes étant insérées près des angles de l'iMac, comme illustré, tournez-les doucement pour élargir l'interstice entre l'écran et le boîtier. Si l'écran et le boîtier restent collés à certains endroits, utilisez l'une des cartes pour découper la mousse adhésive et les séparer. Commencez à soulever le haut de l'écran pour le séparer du cadre.

Ajouter un commentaire

Tout en maintenant l'écran d'une main, débranchez son câble d'alimentation de l'autre main. Soulevez l'écran suffisamment pour accéder sans difficulté aux connexions (environ 20 cm), mais pas trop, afin de ne pas soumettre les câbles et les connexions à des tensions excessives.

Ajouter un commentaire

À l'aide de la pointe d'un spudger, basculez vers le haut le support de fixation métallique sur le câble de données de l'écran. Avec précaution, débranchez le câble de données de l'écran de sa prise sur la carte mère. Veillez à tirer bien droit sur le connecteur du câble de données de l'écran pour le débrancher de sa prise.
  • À l'aide de la pointe d'un spudger, basculez vers le haut le support de fixation métallique sur le câble de données de l'écran.

  • Avec précaution, débranchez le câble de données de l'écran de sa prise sur la carte mère.

  • Veillez à tirer bien droit sur le connecteur du câble de données de l'écran pour le débrancher de sa prise.

Ajouter un commentaire

Relevez l'écran jusqu'à ce qu'il soit presque vertical. À ce stade, il reste une bande de mousse adhésive en bas de l'écran, qui maintient ensemble l'écran et le cadre comme une charnière. Vous pouvez la décoller en abaissant et en relevant l'écran plusieurs fois de suite.
  • Relevez l'écran jusqu'à ce qu'il soit presque vertical.

Ajouter un commentaire

Servez-vous, si nécessaire, d'une carte plastifiée pour découper la mousse adhésive aux endroits où le bas de l'écran continue d'adhérer au cadre. Servez-vous, si nécessaire, d'une carte plastifiée pour découper la mousse adhésive aux endroits où le bas de l'écran continue d'adhérer au cadre.

Ajouter un commentaire

Soulevez l'écran pour le séparer du cadre et sortez-le de l'iMac. Vous devrez peut-être soulever lentement l'écran d'un côté pour le décoller complètement. Faites très attention lorsque vous manipulez l'écran : il est grand, lourd et en verre.

  • Avant de remonter l'écran, n'oubliez pas de nettoyer les traces laissées par les bandes adhésives d'origine.

After removing the display, I also removed the 3 screws for the processor fan, disconnected the power connector for it and set the fan shroud aside. Disconnecting the remaining cable (similar style to 1 of the cables for the display) that is in the way of the RAM chips is all that's left to do. I was then able to access and quickly remove the two Apple-provided RAM chips, and replace them with 3rd party RAM. Turning the iMac on its side, so that it's in a position where you're physically putting the RAM chips DOWNWARD into their respective slots is the best way to go about uninstalling and reinstalling the chips. Using a narrow but long'ish plastic spudger tool is the best way to defeat the spring-tabs which hold the RAM chips in place. After removing the LCD display, changing the RAM is about a 10 minute process!! And I'd SURE prefer not to remove all the parts and risk damage to the iMac via the standard procedure listed. As per usual, take your time and work gently :-)

Mitch K - Réponse

Teardown the whole machine just to change RAM? While preparing to comment on this procedure I just noticed the comment made by Mitch K above. I ran pretty much the same procedure that he describes this afternoon (steps 1-23, 43-45, and step 55). Then I swapped out the original 2x4GB RAM chips for 2x8GB chips by reaching behind the logic board, releasing the spring retaining clips one chip at a time (starting with the chip further away from the logic board), pivoting the RAM towards the back of the machine, and then carefully sliding it out of the slot. I easily slid in the new chips and then pivoted them to lock them down. No hassle, no time lost. As Mitch K states above, not only is this “shortcut” method much quicker and easier, but it provides less risk of damaging cables, sockets and other delicate components during a total teardown. Why mess with the power supply board just to change RAM? I do not advise to follow the current iFixit.com procedure written by Sam Lionheart, regardless of user skill-level.

MacSandor - Réponse

Retirez les vis suivantes par lesquelles le support du disque dur est fixé au boîtier arrière :
  • Retirez les vis suivantes par lesquelles le support du disque dur est fixé au boîtier arrière :

    • Deux vis Torx T10 21 mm du support gauche du disque dur.

    • Une vis Torx T10 9 mm.

    • Une vis Torx T10 27 mm.

Ajouter un commentaire

Retirez les supports gauche et droit du disque dur de l'iMac. Retirez les supports gauche et droit du disque dur de l'iMac.
  • Retirez les supports gauche et droit du disque dur de l'iMac.

Ajouter un commentaire

Soulevez le disque dur par le bord le plus proche du ventilateur et tirez-le légèrement hors de son emplacement. Le disque dur est fixé par deux nappes, n'essayez pas encore de le détacher complètement de l'iMac. Le disque dur est fixé par deux nappes, n'essayez pas encore de le détacher complètement de l'iMac.
  • Soulevez le disque dur par le bord le plus proche du ventilateur et tirez-le légèrement hors de son emplacement.

  • Le disque dur est fixé par deux nappes, n'essayez pas encore de le détacher complètement de l'iMac.

Ajouter un commentaire

Débranchez la nappe d'alimentation SATA. Débranchez la nappe d'alimentation SATA.
  • Débranchez la nappe d'alimentation SATA.

Ajouter un commentaire

Débranchez la nappe de données SATA du disque dur. Débranchez la nappe de données SATA du disque dur.
  • Débranchez la nappe de données SATA du disque dur.

Ajouter un commentaire

Soulevez et retirez le disque dur de l'iMac.
  • Soulevez et retirez le disque dur de l'iMac.

Ajouter un commentaire

Décollez le manchon du disque dur souple dans le coin supérieur gauche du disque dur. Décollez le manchon du disque dur souple dans le coin supérieur gauche du disque dur.
  • Décollez le manchon du disque dur souple dans le coin supérieur gauche du disque dur.

Ajouter un commentaire

Continuez à décoller le manchon du disque dur de l'adhésif le fixant sur le disque dur. Retirez le manchon du disque dur.
  • Continuez à décoller le manchon du disque dur de l'adhésif le fixant sur le disque dur.

  • Retirez le manchon du disque dur.

  • Il ne reste que le disque dur.

Followed the instructions in this guide using the included tool that I got with the strips. Everything worked great. Put in a brand new Samsung 850 Evo 250GB Drive. The guide makes it sound a little bit more complicated but everything went pretty smooth. Just took it slow and easy.

Michael Conrad - Réponse

Conclusion

Pour remonter votre appareil, suivez ces instructions en sens inverse et utilisez notre tutoriel des bandes adhésives pour recoller la vitre de l'écran.

100%

Commencez à traduire ›

Sam Lionheart

Membre depuis le 18/10/2012

314 788 Réputation

1 640 tutoriels rédigés

Équipe

Community

116 membres

5 773 tutoriels rédigés

29 commentaires

I used the iMac Opening Tool just as shown in this guide to separate the tape. DISASTER! The screen cracked! I used the tool slowly and carefully and despite this, the screen cracked. I should have simply used a guitar pick. That said, while I was inside my iMac replacing the Harddisk with a SSD, which was pretty easy to do, I decided to also see if I could replaced the 8GB RAM with 16GB RAM WITHOUT removing the logic board, as shown in other instructions on this site. I found that by simply removing the fan assembly, this makes enough room to reach behind the logic board and unclip the 2 memory modules. I installed 2 8GB modules (1600MHz DDR3L SO-DIMM PC12800 204 Pin) without much trouble. I used a plastic stick to reach behind the logic board and unclip the existing memory modules, then carefully inserted the new ones and clipped them into place. This is much easier than removing the power supply and logic board and all of the associated connectors and screws.

gcortesi - Réponse

I had to replace the HD as it failed after less than two years. It was a good opportunity to increase the RAM from 8 to 16 GB. So I ordered the RAM chips from Kingston and a 256 GB SSD from Angelbird.

The repair went smoothly: to anyone trying this, please carefully follow the iFixit step-by-step guide. I recommend reading at least twice the whole procedure *before* beginning. Check all the photos. During the operation itself, I had the guide open before my eyes on my iPad and followed it step by step. The opening tool is a bit fragile, the wheel got damaged after the operation, but I guess it was designed to be used only once. After all, the adhesive strips can also be used only once!

For those replacing the hard-disk with an SSD: I highly recommend the Angelbird model "SSD wrk for Mac" (http://www.angelbird.com/en/prod/ssd-wrk...), for several dollars more you spare yourself the need to use additional software to enable TRIM or persuade the fans of your Mac that the HD's temperature is Ok.

lix - Réponse

Thanks for the tip on the Angelbird, working smoothly so far!

Elling -

Hi! Thanks for the tip! Do you know if can I put an SSD on an imac 21.5 in late 2012 ?

Tania Diego -

after changing the hard drive the monitor no longer works. Apple won't fix it because I opened it, and third-part wants to charge me $300-500. Hope you guys have better luck!

max - Réponse

Very simple so long as you take your time. I had the benefit of an on site screen replacement so could see what the tech did. A few tips inc links to photos.

1. Use a marker to draw a line on the plastic card so you can see the max depth.

http://imgur.com/cyjlRqo

2. Use sticky tape either side of Apple logo on the front of the iMac, you can then position and rest the screen on the lower ledge in the right place, hold with the tape (don't remove the adhesive backing tape at this stage). The tape then acts as a hinge so screen can be lowered and raised to refit connectors and remove backing tape. More tape at top will allow you to trial fit and test prior to sealing the screen back on. It's what the Applecare tech did when he changed the screen!!

http://imgur.com/PyPNsdE

http://imgur.com/IqRFsTt

3. Be careful when removing old adhesive. Screen has a black plastic type backing to it (this forms the black frame that you see from the front) and is easy to peel and damage.

http://imgur.com/Nntas1f

finepics - Réponse

Good input. I just ordered the strips to swap my HD with a SSD. I've tested i via USB but it keeps getting corrupted, second SSD too and people say it's the fact that I'm running it via USB. So now I'm ready for the big step and actually taking apart my iMac :)

Tape seems like an excellent idea. What's that silvery tape you used?

Daniel Mores -

Excellent guide and parts. My late 2012 iMac hard drive failed. As a side note, it passed SMART and Apple Diagnostics but was extremely slow - only about 5 MB/s transfer. In the logs I would occasionally see ioError but rarely.

[br]

I bought a new Retina iMac before attempting to fix this one. I'm a retired programmer and fixed computers all the time when I was young and could see better. So I was a little apprehensive about doing this but it went off without a glitch.

[br]

finepics comment and images above was helpful. Not mentioned was you need to clean off the adhesive from both the display and the iMac body. I wasn't sure if the black stuff on the display was supposed to stay as a mask but researching tech notes elsewhere said to remove it and that was correct.

[br]

Thanks so much to ifixit! I'm a long way from an Apple Store so this saved a lot of inconvenience as well as money. I bought an SSD to replace hard drive and that was less than just the labor from Apple.

steveo - Réponse

This was a very straightforward repair and a lot easier than I imagined. I'm coming from a background of working on iPhones & iPads, this was a breeze in comparison. It took me only a few minutes to open it with the recommended tools. The adhesive was really easy to remove and replace as well. I could probably do the next one in less than half an hour from start to finish (excluding the time it takes to install the OS). Thank you for this guide!

My recommendation for anyone trying this, buy the service wedge. If it's your own iMac, it's definitely worth it if you need to open it up again. If you're in the repair business, it's a no-brainer. It tilts and holds the iMac at the perfect position to repair the device and the perfect position to lay the screen on the iMac before you seal it up.

jacob - Réponse

I replaced the hard drive following the guide and used the adhesive strips which are a must.

You DO NEED to be very careful with the step of the "credit card" used to separate the screen from the frame.

Make sure to design a reference line on the card in order to avoid to push it too far inside the frame and risk to damage the screen connections. Many users failed to perform this part of the repair procedure and had to replace the screen itself.

Patrick Putignano - Réponse

I followed this perfect guide and I replaced the HD with a SSD of Kingston. The iMac comes on because you hear the usual "going" but the screen remains black. I tried to connect an external monitor and is the same black. What may have happened?

TOMMASO CONVERSANO - Réponse

Same here, I replaced Samsung Evo 850 SSD, I can hear the start sound but it never show the Apple logo. The screen remains black.

Yas -

Will I have fan problems replacing my HD with an Samsung Evo 850 SSD on my iMac 2012 21.5?

I don't plan on installing fan software. Will this be a problem?

What fan is the one people are saying will run faster? CPU fan?

Will a 2.5 SSD fit fine?

filettransfer - Réponse

Working on an iMac is a lot like working on a laptop. This is an awesome guide, but if you've never done it before it's not a good starter project.

Ian Armstrong - Réponse

Changed the horribly slow original hardrive to a Samsung 850 EVO SSD. Used the opening tool and the cards and everything went very well. Just be sure to follow the instructions very carefully and make sure you buy the adhesive stripes for the reassamble. I also added some extra RAM while opening the machine. I added an extra 8 GB from Crucial (1600MHz DDR3L SO-DIMM PC12800 204 Pin) so now I have 12 GB and that is enough for me. I did as stated above and removed the fan and then you can remove the RAM if you are very carefully. If you do as I did and upgrade only one of slots, one of the slots is very easy to reach. While being inside the machine I also carefully vacuumed the inside since there were som dust in there. My iMac now feels as good as new and is so much faster so the upgrade was well worth it.

Mikael - Réponse

hi, for the fans how you solved? Thank you

Labbrone -

Super facile avec le kit de bandes adhésives et la roulette. J'ai pu remplacer facilement mon HD par un SSD Evo. J'en ai même profité pour remplacer les barrettes de RAM! Piece of cake.

cohou - Réponse

Are the torx screws TR10 (security) or T10 (non-security)?

Kyle Johnson - Réponse

The screws are T10, but TR10 would work just fine!

Sam Lionheart -

Super easy to remove the LCD.

I use a utility knife and slow and carefully go around the LCD (1/4" deep). You can feel the tension as you move it along, so just go through it until the knife blade past every gap smoothly. Just keep going through it until all adhesive is loose and I mean ALL adhesive. At the end the knife should go along the LCD gap without any tension. At that point, just lift it up as described above. It should be so smooth that it feels there's no adhesive at all.

Samuel Kwok - Réponse

Will a 15mm Hard drive fit into this iMac? I can't tell and I'd like to know before attempting the replacement.

mgrayjr - Réponse

Excelente guía !! Instalé un SSD Crucial M550 1 TB y todo salió perfecto, ahora mi iMac 2012 vuela!! Gracias

Roberto Herrera - Réponse

Je viens de réaliser le changement de mon ancien DD par un SSD Samsung 850 Pro de 512Go, juste impressionnant, tout va plus vite!

C’était la première fois que je démontais un ordi, en étant très précautionneux et en suivant le tutoriel à la lettre, aucun souci. Pour le double face, j’ai mis un 3M standard de 6mm de largeur, ça convient parfaitement.

Avant la manip, j’ai utilisé Carbon Copy Cloner en version d’évaluation juste le temps du changement. J’ai retrouvé tout mon environnement après l’installation.

Juste un petit souci sur Microsoft Office qu’il faut réactiver sur le nouveau disque.

David E. - Réponse

No mention of the extra cable needed for temperature control? Is it no longer required?

Walter Poole - Réponse

I do not believe the thermal sensor is required.I recently replaced my old HDD with the Samsung EVO 850 2TB SSD. The HDD was failing and taking 15+ minutes to boot. Not really sure if this had to do with age (6 years old, bought new) or with the fact that my drive had been partitioned; as I have read that some people have had their drives fail early due to partitioning. Regardless, the process was relatively pain-free, and have not had the issue with my fan running at full speed (runs at normal fan speed between 1200-1300 rpm’s). Computer feels brand new, and is now booting from restart in under 12 seconds. This website rocks!

Rapa-Nui Gustafson-Ika - Réponse

Great guide, thanks!

tedcmacdonald - Réponse

bah this is way over complicated, take an exacto knife, put it out one or two clicks, cut off the adhesive, use a playing card or whatever if you need spacers to keep it from resealing, when you seal it back up get some strong velcro tape so you can get back into it later if you need to. If you can start at the camera since there’s no adhesive above it and pull away from it so you don’t scratch it, don’t cut the bottom it will act as a hinge and just come right off after disconnecting the cables. It’s not possible to cut any wires around the edges because there are no wires around the edges unless you go three inches deep.

dongo - Réponse

su’ un imac 2012 sostituendo l’hard disk con un ssd ci sono problemi con i sensori o le ventole vanno al massino?grazie

Francesco - Réponse

I completed this today and it was easier than I had imagined. I have replaced the drives in around 30 of the older iMacs and I was a little annoyed about the screen removal process for this one (which is my daughter’s one)! I couldn’t find a use for the service wedge…

The hardest thing was getting the SATA cable back in, I ended up removing the rubber casing from the new drive and then plugging it in, there was more room and with the help of a spludger it was easy - I then eased the cover back on. I used an intel 545S series 512GB SSD.

My advice when following this guide is to take your time with the iMac opening tool and cards (and mark 3/8 inch on the card with pen) and if you can find an extra pair of hands then that’s good too. I had some help so we didn’t need to completely remove the screen, it just tilted back quite nicely. I didn’t need to worry about replacing the adhesive strips in the hinge area either.

The screen data and power cables were easy to manage.

Thanks!

Suzanne Levy - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 62

7 derniers jours : 400

30 derniers jours : 2,052

Total : 83,514