Introduction

Remplacer la batterie de votre MacBook Pro Mid 2010. Prenez les précautions appropriées si votre batterie a gonflé.

    • Sept vis Phillips 3 mm.

    • Trois vis Phillips 13,5 mm.

  3. Fix Kits pour batteries d'iPhone

    Seulement $29.99

    Buy Now

    Fix Kits pour batteries d'iPhone

    Seulement $29.99

    Buy Now
  4. Retirez les deux vis tri-point suivantes qui fixent la batterie au boîtier supérieur :
    • Retirez les deux vis tri-point suivantes qui fixent la batterie au boîtier supérieur :

    • Une vis tri-point de 5.5 mm.

    • Une vis tri-point de 13.5 mm.

  5. À l'aide de l'extrémité plate d'un spudger, faites levier sur le connecteur de la batterie pour le débrancher de la prise sur la carte mère.

  6. Sortez la batterie du boîtier supérieur.
    • Sortez la batterie du boîtier supérieur.

    • Si vous installez une nouvelle batterie, vous devriez la calibrer :

    • Chargez-la à 100%, puis laissez-la charger encore au moins deux heures. Utilisez votre appareil normalement. Lors de l'avertissement de batterie faible, enregistrez votre travail et laisser votre ordinateur allumé jusqu'à ce qu'il s'éteigne à cause de la batterie vide. Attendez au moins 5 heures, puis rechargez la batterie à 100% sans interruption.

    • Si vous remarquez quelque chose d'inhabituel ou si vous avez des problèmes après l'installation de la nouvelle batterie, il se peut que vous deviez réinitialiser le SMC de votre MacBook.

Conclusion

100%

Commencez à traduire ›

34 commentaires

You guys are awesome! My granddaughter spilled a whole coke on the Mac and it went fizz! After some weeks I took it to the Apple store where it was declared it dead. They offered me a refurbished machine for $800, but insteaed I came home, took the disk out and hooked it via a USB carrier to another Mac which proved that the disk had not been harmed. I put it back in the machine and booted up at which point it became obvious that the battery was dead. One pass at Google turned up IFixIt where I found the battery and the correct, goofy tri-point screwdriver. The battery arrived a bit ago and the Mac is up and running as if nothing happened . . . a tidy savings of $650!

Thanks so much1

amzbay - Réponse

This was a total life saver! A few weeks ago my house was hit by lightning and even though my computer wasn't plugged in (thank God!) my charger was completely fried. I ordered a new charger but my computer still wasn't working- Apple said my computer was done for. A friend said it was probably my battery and told me about ifixit.com. I was able to buy a new battery and change it myself (it was so easy!!!). Saved me from spending a bunch of $$ at the Apple store. I move out of the Country in a few weeks and didn't know what I was going to do without a computer. Thanks ifixit!!!

talithab - Réponse

Though Apple says this battery should be replaced only by Apple without damage. Is this BS?

Wayne - Réponse

Worked like a charm:)

NickDanielWright - Réponse

Awesome tutorial! It worked out great for me. Thanks!!

MLoren - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 89

7 derniers jours : 534

30 derniers jours : 2,439

Total : 505,303