Introduction

Remplacez la RAM de votre MacBook Pro 13" Unibody mi-2010.

À l'origine, la configuration maximum de la RAM était de 8 GB. Cependant, les systèmes OS X 10.7.5 (ou plus), mis à jour avec l'interface EFI la plus récente et équipés des barrettes de mémoire appropriées atteignent jusqu'à 16 GB de RAM.

Source

    • Sept vis Phillips 3 mm.

    • Trois vis Phillips 13,5 mm.

    Parcourez notre boutique
  4. À titre de précaution, nous vous conseillons de débrancher le connecteur de la batterie de la carte mère afin d'éviter les décharges électriques.

  5. Écartez les deux clips de la RAM, de chaque côté du module afin de les libérer.
    • Écartez les deux clips de la RAM, de chaque côté du module afin de les libérer.

    • Ces clips maintiennent le module en place et lorsque vous les écartez, le module se soulève.

  6. Saisissez le module de RAM par les côtés et sortez-le de son emplacement en le levant bien droit.
    • Saisissez le module de RAM par les côtés et sortez-le de son emplacement en le levant bien droit.

    • Répétez l'opération si un second module de RAM est installé.

Conclusion

100%

Commencez à traduire ›

Hey, I put 16Gb RAM in my MacBook Pro Mid 2010. I bought in another store because iFixit doesn't have.

Thanks Walter Galan to more this tutorial!!

wilsonwistuba - Réponse

Hello,

Please answer this question. Today i purchase Macbook Pro core2duo model: A1278 year: 2010 Laptop and i found the ram is 2gb DDR3 1333mhz bus speed.

So will 1333mhz bus speed support my macbook or it will crash randomly ? or i should buy another ram of 1066mhz bus speed.

Thanks.

Muhammad Talha - Réponse

The front side buss speed is 1066mhz so that the speed the board talks to everything including memory, it can't talk any faster so putting 1333mhz will run at 1066mhz. So I would go with 1066mhz and save your money. If you also make sure you firmware for the board is up-to-date and you are running latest OS it can take you should've able to run 16GB ram, even if apple say it only supports 8GB. If you get the correct ram you can run 16GB that's what I have in mine running high Sierra. In have same system as you. You may also want to think about adding a solid state drive in place of the drive that's in with will probably be a mechanical drive. Believe me you will seen the difference in speed when the system starts up etc.

Gordon -

Hi,

My macbook has somewhat of a week bottom ram stick holders. The stick pops right out when being mounted into it’s slot.

Is this a known problem? is there a good mechanical solution for this other than taping the ram stick down? maybe bending in the holders or something?

Thanks!

Tal Glazer - Réponse

Hallo Walter,

ich habe das gleiche Model und habe mir vor 1,5 Jahren eine 256 SSD Platte und 2x 8 GB 1066 GHz RAM Erweiterung einbauen lassen.Leider hatte ich dann immer Abstürze bzw “Kernel panics”. Bis wir einfach die neuen RAM´s raus und die alten 2x2 GB Ram wieder eingesetzt haben und siehe da, seit dem läuft das MBP ohne Murren.

Nur ist die Performance bißchen dürftig und auf el Capitan geht auch alles gut. Aber ich möchte gerne auf Sierra umstellen und deshalb würde ich gerne wissen, ob eine Erweiterung auf 16 GB tatsächlich geht und ob es an der Marke der RAM liegen kann? Mit welchen 2x8 GB hast Du gute Erfahrung gemacht oder soll ich sicherheitshalber doch nur auf 2x4 GB gehen?

Herzlichen Dank für Deinen Rat.

furby_luzzie - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 19

7 derniers jours : 160

30 derniers jours : 762

Total : 194,318