Anglais
Français

Traduction de l’étape 8

Étape 8
To complete your continuity test, place one probe at each end of the circuit or component you want to test. It doesn't matter which probe goes where; continuity is non-directional.
  • To complete your continuity test, place one probe at each end of the circuit or component you want to test.

  • It doesn't matter which probe goes where; continuity is non-directional.

  • As before, if your circuit is continuous, the screen displays a value of zero (or near zero).

  • If the screen displays 1 or OL (open loop), there's no continuity—that is, there's no path for electric current to flow from one probe to the other.

Pour compléter votre test de continuité, placer une sonde au bout de chaque circuit ou composant que vous voulez testez.

Ce n'est pas un problème de savoir quelle sonde va où, la continuité n'est pa directionnelle.

Comme précédemment, si votre circuit est continu, l'écran affiche une valeur zéro (ou proche de zéro).

Si l'écran affiche 1 ou OL (circuit ouvert), il n'y a pas de continuité—ce qui signifie, il n'y a pas de chemin pour le courant électrique pour circuler d'une sonde à une autre.