Introduction

Utilisez ce tutoriel pour remplacer la RAM.

  1. Tout en maintenant fermement l'écran, appuyez sur le bouton d'ouverture de la trappe d'accès de la RAM, juste au-dessus du port d'alimentation, à l'aide de l'extrémité plate d'un spudger.
    • Tout en maintenant fermement l'écran, appuyez sur le bouton d'ouverture de la trappe d'accès de la RAM, juste au-dessus du port d'alimentation, à l'aide de l'extrémité plate d'un spudger.

    • Vous devrez peut-être exercer une pression relativement forte. Persévérez jusqu'à ce que la trappe sorte d'environ 6 mm à l'arrière de l'iMac.

    Ajouter un commentaire

  2. Retirez la trappe d'accès de l'arrière de l'iMac.
    • Retirez la trappe d'accès de l'arrière de l'iMac.

    Ajouter un commentaire

  3. Répandez la magie de Noël
    Répandez la magie de Noël
    • La baie de la RAM est verrouillée en position verticale par deux clips gris.

    • À l'aide de vos pouces ou de vos index, poussez les clips vers l'extérieur, en les écartant de la RAM, afin de déverrouiller la baie.

    • Tirez les clips vers l'extérieur et vers le bas, afin de basculer la baie de la RAM vers le bas, en positon horizontale.

    Ajouter un commentaire

    • Pour retirer une barrette de RAM, saisissez-la des deux mains et tirez-la hors de la baie en la tenant droit.

    • Les modules de RAM sont conçus de manière à ne pouvoir être installés que s'ils sont correctement orientés. Notez que la section la plus courte des contacts doit se trouver sur la gauche lors de l'installation de nouveaux modules.

    • Pour installer un nouveau module, insérez-le dans l'emplacement voulu de la baie et enfoncez-le à fond pour le mettre en place. Repoussez la baie vers le haut jusqu'à ce qu'elle s'enclenche.

    • Remettez la trappe d'accès de la RAM en place.

    "Note that the shorter section of contacts should be on the left when installing new modules."

    Mine is flipped so the shorter section of the RAM module is on the right.

    calebx - Réponse

    Mine is flipped too… not a mistake, is it?

    Kristi Mathias - Réponse

    What do think about extending step4 with the following:

    Please remember direction of shorter section for later installing of upgrade RAM.

    or so ...

    FrankSPhoto - Réponse

    To add:

    The RAM door is not symmetrical. When putting back the RAM door, it should flush with the back. In STEP 1 photo of the RAM door it seems the RAM door is not fully flushed and aligned.

    Chi - Réponse

    Hi, how many RAM slots are available. In the system overview there are 4 slots and only 2 of them are used with the current setup.

    big blue - Réponse

Conclusion

100%

Commencez à traduire ›

I just purchased RAM and this guide was very accurate. Thank you.

Nicole Hamilton - Réponse

Hi guys! I have to slot full with the basic amount of RAM (2 x 4 GB), can I install 2 x 8 GB in the other two slots available? I want to upgrade to 24 GB of RAM, but I don't know if there are any problem putting together 4 GB modules with 8 GB ones. I remember an old story about possible issues... Thanks for your replies! :-)

Franz - Réponse

You should be fine with pairs of equal capacity. 2 X 4 GB and 2 X 8 GB

Usually best to install in pairs of similar sizes

P

mrmacfixit -

I just upgraded mine from 16GB to 32GB. The only problem with this guide is that it says the difficulty is moderate. What could be easier? It took me less than five minutes, and most of that was unplugging/replugging stuff before and after the actual RAM upgrade.

I used a screwdriver to push on the little button that opens the door, as I didn't have a spudger handy.

Jake Robb - Réponse

Great job, thanks

ventosa09 - Réponse

hi, do i need to use RAM specifically designed for Mac? I heard some people have issues after installing RAMs of a random brand even those are of same specs as required by Apple i.e. DDR3, 1600, 204-pin. I found online that OWC is 100% compatible with iMac, what about Kingston? Thanks!

Andy - Réponse

As easy as putting on a new roll of toilet paper… thank you!

Philipp Brekenkamp - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 13

7 derniers jours : 107

30 derniers jours : 466

Total : 61,922