Introduction

Retirez en toute sécurité la batterie collée à l'intérieur de votre MacBook Pro à l'aide de ce tutoriel et d'un kit de remplacement de batterie iFixit. Le dissolvant contenu dans le kit dissout l'adhésif fixant la batterie, après quoi vous pouvez l'enlever facilement. La batterie est composée de six cellules distinctes, dont quatre collées au boîtier supérieur.

Le dissolvant iFixit est extrêmement inflammable. Utilisez-le seulement dans une pièce bien ventilée. Ne fumez pas et tenez-vous éloigné de sources de flammes durant toute la procédure.

Pour votre sécurité, déchargez la batterie avant de commencer la réparation. Si une batterie lithium-ion encore chargée est percée par accident, elle risque de déclencher un incendie dangereux et incontrôlable.

Remarque : le dissolvant utilisé pour dissoudre l'adhésif de la batterie peut endommager certains composants en plastique, comme les boîtiers des haut-parleurs du MacBook Pro. Faites donc très attention quand vous manipulez le dissolvant.

  1. Dévissez les dix vis suivantes fixant le boîtier inférieur au boîtier supérieur :
    • Dévissez les dix vis suivantes fixant le boîtier inférieur au boîtier supérieur :

      • Deux vis Pentalobe P5 de 2,3 mm

      • Huit vis Pentalobe P5 de 3,0 mm

    Ajouter un commentaire

    • Séparez soigneusement les deux boîtiers.

    • Ôtez le boîtier inférieur et mettez-le de côté.

    Ajouter un commentaire

    Ajouter un commentaire

    • Retirez le cache en plastique couvrant la carte de contact de la batterie.

    This plastic cover wasn’t included with the new battery so I placed the original one back in. Was it supposed to go back in? This detail wasn’t clear since the original cover didn’t fit exactly over the newer battery connector. Plus any stickiness of adhesive that may have been there was gone.

    arnolfo santoro - Réponse

    • Dévissez les vis suivantes, fixant la carte du connecteur de la batterie à la carte mère :

      • Deux vis Torx T6 de 2,8 mm

      • Une vis à épaulement Torx T6 de 7,0 mm

    Top screw in this image was not a T6. I found that a T5 bit fit this one.

    Alex Grayson - Réponse

    • À l'aide d'une pincette, retirez le petit cache en plastique placé en bas à droite de la carte du connecteur de batterie.

    Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

    Andrew - Réponse

    • Dévissez la vis Torx T6 de 6,4 mm à large tête, fixant le connecteur de la batterie à l'ensemble carte mère.

    I lost this screw! How important is it? Will it be okay with just the 3 previously removed screws?

    Gerardo Jimenez - Réponse

    • Soulevez délicatement le connecteur de la batterie pour le débrancher de la carte mère.

    • Nous recommandons de plier très légèrement les nappes de la batterie pour que la carte reste suspendue au dessus de la carte mère, ainsi elle ne vous dérangera pas.

    • Ne repliez pas complètement la carte et ne déformez pas les nappes, ceci risquerait d'abîmer la batterie.

    Ajouter un commentaire

    • Saisissez l'interposeur avec une pincette.

      • Un interposeur est un interface reliant deux connexions électriques. Il s'agit ici de la carte connectant la batterie à la carte mère.

    • Soulevez l'interposeur et mettez-le de côté.

      • En retirant cette carte, vous vous assurez que la batterie restera déconnectée durant toute la réparation et que l'ordinateur ne s'allumera pas de façon imprévue. C'est donc une bonne idée de l'enlever pour éviter qu'elle tombe de l'ordinateur.

    WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

    Behram Beldagli - Réponse

    You don’t want to work on a live system as you could damage parts

    Dan -

    How can I remove interposer I m not able to remove it

    Raunak - Réponse

    you must lift it absolutely vertically, or it fouls against the locator pin in the corner- you can easily get the impression that it won’t come over the end of this pin- almost like it’s rivetted in. it isn’t. get a good grip on it with the tweezers in the centre hole & one of the sides, & lift it STRAIGHT up.

    duncan rmi -

    What happens if the Battery Contact Board fails?

    racoon2956 - Réponse

    • Avec l'extrémité plate d'une spatule (spudger), faites levier sur le bord droit du connecteur du câble de données de la carte E/S pour le débrancher de sa prise.

    • Veillez à appliquer l'effet de levier sur le connecteur du câble même et non sur la prise. Vous risqueriez sinon d'endommager irréversiblement la carte E/S.

    Ajouter un commentaire

    • Insérez l'extrémité plate de la spatule sous le bord gauche du connecteur du câble de données de la carte E/S.

    • Faites délicatement pivoter la spatule pour débrancher le connecteur de sa prise sur la carte mère.

    This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

    Robert - Réponse

    • Soulevez le câble de données de la carte E/S et ôtez-le du MacBook Pro.

    Ajouter un commentaire

  3. Répandez la magie de Noël
    Répandez la magie de Noël
    • Avec l'extrémité plate d'une spatule (spudger), soulevez le connecteur du câble du SSD pour le débrancher de sa prise sur la carte mère.

    • Poussez le connecteur de côté pour qu'il ne vous dérange pas.

    Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

    Robert - Réponse

    • Insérez l'extrémité plate de la spatule sous le connecteur de la nappe du haut-parleur droit.

    • Soulevez délicatement le connecteur de la nappe du haut-parleur droit hors de sa prise sur la carte mère.

    • Veillez à faire levier sur le connecteur et non la prise même.

    When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

    Stu - Réponse

    NOT truly necessary to remove either speaker.

    Robert - Réponse

    • Dévissez les vis suivantes, fixant le haut-parleur droit au boîtier supérieur :

      • Une vis Torx T5 de 6,8 mm

      • Deux vis Torx T5 de 6,3 mm

    • Il est possible que la vis dans le coin soit recouverte d'un peu d'éponge métallique. Retirez-la à l'aide d'une pincette ou de la pointe de votre spatule.

    There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

    Bhoom Suktitipat - Réponse

    On my Early 2013 A1425 EMC2672 the corner screw is covered by foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

    Matt Sephton - Réponse

    • Soulevez le haut-parleur droit et retirez-le du boîtier supérieur.

    • Si nécessaire, dégagez la nappe du haut-parleur droit de sa rainure dans le boîtier supérieur.

    NOT necessary to remove this speaker.

    Robert - Réponse

    Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

    Redwolf - Réponse

    • Avec l'extrémité plate d'une spatule (spudger), soulevez le connecteur de la nappe de la prise casque hors de sa prise sur la carte mère.

    • Repliez délicatement la nappe de la prise casque de façon à former un angle de 90° avec la carte mère.

    • La nappe de la prise casque repliée de cette façon ne vous dérangera pas lorsque vous déconnecterez le connecteur de la nappe du haut-parleur gauche.

    Ajouter un commentaire

    • Insérez l'extrémité plate de la spatule sous le connecteur de la nappe du haut-parleur gauche.

    • Soulevez délicatement le connecteur de la nappe du haut-parleur gauche hors de sa prise sur la carte mère.

    • Veillez à faire levier sur le connecteur et non sur la prise même.

    Ajouter un commentaire

    • Dévissez les vis suivantes, fixant le haut-parleur gauche au boîtier supérieur :

      • Une vis Torx T5 de 6,8 mm (en haut à droite)

      • Deux vis Torx T5 de 6,3 mm

    • Il est possible que la vis dans le coin soit recouverte d'un bloc de mousse. Décollez-le et retirez-le à l'aide d'une pincette.

    The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

    Bhoom Suktitipat - Réponse

    On my Early 2013 A1425 EMC2672 the screw in the corner is under some metallic foam that needs to be removed before the screw.

    Matt Sephton - Réponse

    Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

    Stacey Deel - Réponse

    • Soulevez le haut-parleur gauche et retirez-le du boîtier supérieur.

    Ajouter un commentaire

    • Avec votre pouce ou un autre doigt, appuyez sur le dispositif en plastique flexible dans le compartiment du SSD pour ouvrir les deux attaches sur le côté avant de l'ordinateur.

    • Tout en continuant à appuyer sur le dispositif flexible, faites pivoter l'ensemble SSD vers le haut pour le faire sortir de son compartiment.

    Ajouter un commentaire

    • Retirez l'ensemble SSD du boîtier supérieur.

    Ajouter un commentaire

    • Dévissez trois vis Torx T5 de 2,2 mm de chaque côté de la batterie (six vis au total).

    Ajouter un commentaire

    • Le dissolvant liquide pour adhésif fourni dans votre kit peut affecter le revêtement antireflet de l'écran de votre MacBook Pro.

    • Pour protéger votre écran, placez une feuille de papier aluminium entre l'écran et le clavier et laissez-la pendant toute la réparation.

    Steps 24-34 are UNNECESSARY for this repair! Removing the adhesive portion of the battery is not required to remove the trackpad. Just lift up the top part of the battery that is screwed in and unplug the trackpad cable.

    bizwfshane - Réponse

    • Maintenant que votre MacBook Pro est paré pour le combat, il est temps de vous préparer.

    • Le dissolvant iFixit contient de l'acétone, une substance légèrement irritante pour la peau et les yeux.

      • Protégez vos yeux pendant que vous manipulez le dissolvant. (Une paire de lunettes de protection est incluse dans votre kit.)

      • Ne portez pas de lentilles sans mettre de lunettes de protection.

      • Des gants de protection sont également inclus dans le kit. Si vous craignez de vous irriter la peau, enfilez-les.

    Ajouter un commentaire

    • Ouvrez le flacon contenant le dissolvant.

    • Remplissez la seringue incluse dans votre kit avec une petite quantité de dissolvant (environ 1 à 2 millilitres).

      • Le mieux est de ne pas utiliser plus d'1 ou 2 millilitres de dissolvant à la fois, pour éviter d'en mettre trop par accident.

      • Reremplissez votre seringue aussi souvent que nécessaire lors de la procédure.

    Ajouter un commentaire

    • Déposez une petite quantité de dissolvant (environ 1 ml) de façon uniforme sous le contour de la cellule de batterie la plus à gauche.

    • Attendez 2 à 3 minutes que le dissolvant liquide pénètre sous la cellule, puis passez à l'étape suivante.

    Ajouter un commentaire

    • Insérez l'extrémité plate d'une spatule (spudger) ou une carte en plastique sous la cellule de batterie la plus à gauche.

    • Parcourez avec votre instrument le long du bord inférieur de la cellule et commencez à la décoller.

    This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

    Ahmed Almulhim - Réponse

    I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

    Matt Sephton - Réponse

    we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

    Allen Lin - Réponse

    Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

    Jeff Suovanen - Réponse

    This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

    lukecparr -

    by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

    Jennifer McPherson - Réponse

    Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

    Jeff Suovanen -

    • Insérez la spatule sous le côté gauche de la cellule de batterie la plus à gauche.

    • Parcourez avec la spatule le long du bord gauche de cette cellule.

    • Faites délicatement levier pour décoller la cellule de l'adhésif.

    Ajouter un commentaire

    • Répétez les étapes précédentes pour décoller la cellule adjacente :

      • Déposez une petite quantité du dissolvant liquide (environ 1 ml) sous la cellule de batterie.

      • Attendez 2 à 3 minutes que le dissolvant liquide pénètre sous la cellule et ramollisse la colle.

      • Introduisez délicatement une spatule ou une carte en plastique en veillant à ne pas endommager la batterie. Décollez la cellule de batterie de l'adhésif la fixant au MacBook Pro.

    Ajouter un commentaire

    • Insérez l'extrémité plate d'une spatule sous la grande cellule de batterie à gauche.

    • Poussez précautionneusement la spatule vers l'intérieur en veillant à ne pas endommager les cellules de batterie.

    • Faites levier pour séparer la grande cellule de gauche du boîtier supérieur.

    Ajouter un commentaire

    • Saisissez les cellules et soulevez-les (mais sans les retirer) de leur emplacement dans le boîtier supérieur.

    • Posez les cellules de batterie sur le boîtier comme illustré dans la troisième image.

    Ajouter un commentaire

    • Changez de côté et répétez la procédure des étapes précédentes pour les deux cellules de batterie à droite du MacBook Pro.

      • N'oubliez pas de mettre environ 1 ml de dissolvant liquide sous chaque cellule de batterie et d'attendre 2 à 3 minutes qu'il pénètre sous la batterie avant de soulever la cellule.

      • Faites très attention à ne pas percer ou endommager les cellules de batterie.

    Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

    Chris Leeds - Réponse

    • Soulevez tout l'ensemble de la batterie et retirez-la du boîtier supérieur.

    • Avant d'installer une nouvelle batterie, ôtez tous les résidus de colle du boîtier du MacBook Pro.

      • Avec un peu de chance, vous arriverez à enlever toutes les bandes d'adhésif avec vos doigts.

      • Sinon, imprégnez-les d'un peu de dissolvant, attendez 2 à 3 minutes et raclez-les à l'aide d'un outil d'ouverture en plastique ou un des autres outils de votre kit. Il s'agit d'un travail un peu pénible qui nécessite de la patience.

      • Épongez tous les résidus de dissolvant et laissez votre MacBook Pro sécher à l'air pendant quelques minutes.

    • La batterie de rechange incluse dans votre kit iFixit est déjà munie de bandes adhésives. Vérifiez bien l'emplacement de la batterie, puis enlevez le film recouvrant l'adhésif et mettez chaque cellule à sa place en enfonçant bien. En cas de films/doublures supplémentaires, absents sur votre batterie d'origine, retirez-les maintenant.

    • Calibrez votre nouvelle batterie avant de l'utiliser : laissez-la se décharger pendant une nuit, chargez-la à 100 % et laissez-la à nouveau se décharger jusqu'à ce que votre MacBook Pro s'éteigne tout seul. Vous pouvez maintenant la recharger et l'utiliser normalement.

    • Si vous remarquez quelque chose d'inhabituel ou des problèmes après avoir installé votre nouvelle batterie, réinitialisez le contrôleur de gestion du système (SMC) de votre Mac.

    During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

    Fred Ziegler - Réponse

    If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

    jaredcastello - Réponse

    Yes!! If uppercase Assembly(Includes Trackpad, keyboard, Palmrest & BATTERY) is being replaced, there is no need to remove battery from old uppercase assembly.

    lamajr -

    Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

    Albert Zweistein - Réponse

    @Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

    Serge Struß - Réponse

    When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

    Stacey Deel - Réponse

    thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

    Jennifer McPherson - Réponse

    Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

    Stephen Johnson - Réponse

    Excellently communicated.

    Andrew Goldberg - Réponse

    I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

    Andrew Goldberg - Réponse

    Hi all,

    After installing the new batteries, my mac is not powering up… Do i need to charge the battery first and then check again? Have anyone faced similar issue before?

    My 1st battery from ifixit came out to be defective and it caused fire at the centre of the long battery. I have got a replacement for the defective piece which i have installed now. However, now i am worried that connecting to power could lead to any potential fire / harm to my mac???

    Already i have spent lot of time in this and it would be very upsetting if this battery spoils my mac!!!

    Any suggestion people???? thanks in advance!

    BR,

    Vijay

    Vijayaprasath Rajendran - Réponse

    Hi Vijay!

    Uh-oh, we’re sorry to hear about the battery trouble!

    Our batteries come with a 1-year warranty, so this would definitely be something we can assist with. Please feel welcome to reach out via help.ifixit.com and provide our Support team with your order number so that they can look into these battery troubles with you.

    Thanks!

    Kadan Sharpe -

Conclusion

80%

Commencez à traduire ›

Sam Lionheart

Membre depuis le 18/10/2012

345 603 Réputation

535 tutoriels rédigés

Équipe

Community

113 membres

7 332 tutoriels rédigés

26 commentaires

Followed this guide step by step. Very comprehensive and accurate. I would never have dared disconnect the speakers if this guide didn't show me how.

One point though. The lower left and right speaker screws had some metallic sponge on top of them. I wouldn't have known there were screws underneath.

wayne - Réponse

Excellent guide. I'm a repair technician who works on both PCs and Macs. This was my first rMBP battery replacement and I wasn't sure what to expect. For those experienced with electronics repairs, I'd say this is a relatively easy repair with the exception of releasing the adhesive which holds the battery cells to the case. I was eventually able to do it with a spudger and some elbow grease, but I was worried at times that I was going to puncture the battery. Apple really needs to dial back the strength of adhesive they use for these applications. They are clearly making it as difficult as possible for the average user to attempt, which IMO may end up costing them well informed and thoughtful customers. This setup is similar to the iPhone 6 battery (which I actually did puncture with a spudger the first time I removed one) albeit more involved to remove. In the case of the iPhone, a few minutes on the hot plate loosens it right up but this isn't really feasible in the case of the rMBP.

nick - Réponse

Thanks for this guide, I had a faulty battery and replacement by apple would be 400 euro. Now I did it myself with a replica battery for 80 euro.

Tip on prying loose the battery at step 24 and on: Use an old credit card. That worked very well for me.

roelofk - Réponse

Old Credit card works very well on Step 24. Excellent guide.

Tiny AIM - Réponse

I recommend to skip step 14 ( pry the left speaker cable connector up off from its socket on the logic board). The risk of damaging the socket is very high. There is even a warning in this guide (Be sure you are prying up on the connector, not the socket itself!).

Proceed from 13 to 15 and 16 to remove the right speaker. Still with the connector in place you can put the speaker a bit aside and have enough room to remove the battery packs in the steps later.

Same for left speaker and its connector cable (step 18).

Hint by @roelofk with old credit card is very helpful.

Excellent description and excellent pictures. Thx

Stefan Duckwitz - Réponse

Apple should not put Adhesive most specially the time you spent to remove it. Its easy but it takes time cause the adhesive is like a glue, If somebody

read this the tactic is borrow a Hair drier from your wife and heat this Bad Battery really hot and start inserting the Plastic or whatever you have underneath the Battery slowly. Apple should just put some kind of anti static foam so its easy to remove in no time theres cover anyway that foam will keep it from moving period thats it.

ricofamor - Réponse

Excellent guide, it worked very well for me, the parts and tools I purchased here made this job easy and a pleasure! Getting the batteries unstuck from their glue is the hardest part for sure, just patience and proper tools and it doesn't take too long though. Thank you so much!

Peter Weldon - Réponse

Excellent guide, but PLEASE consider changing the reported difficulty to medium (iFixit, if that's not something the author can do). The process is actually super easy, but just takes over an hour to do.

I nearly didn't do it myself after realising it was rated the same difficulty as an SSD/HDD change in an iMac (with which I cracked my screen in two places), but it isn't. This is about a 2/10 difficulty level, and that's about 9/10.

I just think it would be a shame if the reported difficulty dissuaded people from doing it, and wasted hundreds of dollars paying Apple to do it. If you can read, and have the equivalent dexterity of tying shoelaces, you can do this. :)

Also, the battery removal is a pain, but if you cut an old credit card down the middle, you have two "spudgers" you can use underneath in a turning motion (sort of like rotating a lever in-plane), while pulling it in and out. A bit of patience and you'll get each half out in about 5 minutes.

LongTimeMacUser - Réponse

Great manual! Thanks a lot. I do agree with @longtimemacuser tough, difficulty level was discouraging me. Once I read all the steps, I thought I could do it and I did it and it worked! So I believe this difficult level should be medium, it's not hard (expect for the battery adhesive), it just take a long time to do it.

rennerassis - Réponse

I had a water incident with my wife's Macbook Pro. After drying the machine it would startup on power but the battery was toast. It said the battery needed replacing. Went through this battery replacement procedure - agree with the posts above that it's not as difficult as I was expecting based on the difficulty level.

Incidentally - after battery replacement the battery charged once then after that the machine wouldn't boot at all. I eventually went through this procedure a second time then removed the logic board and the i/o board and liberally cleaned both with a 99.9% isopropyl alcohol bath. Reassembled all the components and everything works great. I assume this was due to some residual water damage and the cleaning seemed to do the trick.

Kids got a new spill resistant chromebook new and the wife's Macbook Pro is happy again.

Rand Bell - Réponse

Just replaced battery + wifi module.

Thanks a lot!

Weichen Zhao - Réponse

This was much easier than expected, and the MBP is keeping a charge just like when I pulled it out of the box 4 years ago. Like was said before, this might be the step below "difficult" unless you've got the coordination of an elephant on stilts. Thanks for the guide!

Adam Sharrow - Réponse

Very clear instructions, I followed them carefully and everything worked out fine! It was quite easy, actually.

I only improvised by using my nail polish remover (acetone) as an alternative to adhesive remove, worked as expected though :)

Margarida Dinis - Réponse

Been repairing Apple laptops on a regular basis for about 17 years now but this was my first ‘Retina Battery Adventure.’ As a long-experienced Apple tech, this really isn’t a very hard job. Just use the adhesive remover very carefully. It does all the hard work.

I bought iFixit’s ‘kit’, which turned out to be a great value; the replacement battery along with a spudger, precision tweezers, a syringe, a super-precision nozzle (for the syringe), small jar of adhesive remover (I think it’s just Acetone nail polish remover ), gloves, pry tool and pry pick, two pry cards, eye protection… oh, and a tool handle like the one in my iFixit universal toolkit, along with all the screwdriver bits required for the repair.

With all the extra pry tools and stuff, it looked like prep for a journey to the center of the earth or somethin’.... And hey, I was NOT disappointed when the job turned out to be waaay easier than implied by all the extra tooling. A nice collection of extra stuff for my kit! I now have two spudgers.

Wow.

clinton - Réponse

Did all of you remove the battery with adhesive remover or can i eventually just remove it with a credit card?

Or - as right now there isn’t any repair kit with the adhesive remover available - can I use a different adhesive remover than the one from ifixit?

John Snow - Réponse

The adhesive is just acetone….

Henrik Fricke - Réponse

I just successfully replaced my battery. I used pure acetone from the pharmacy to “melt” the glue. Afterwards you can easily (but carefully) remove it with a credit card (or similar).

Serge Struß - Réponse

Easy to follow guide. Tip: Install new battery AND re-install the speakers at the same time

Rich Sammon - Réponse

Wonderfully comprehensive and easy to follow. I was able to remove the old battery and install a new one in around 1 hour. Take your time, read all of the instructions and look at all of the images a couple of times before starting. I separated all of the screws and labeled them so reassembly was a snap. Huge thanks to the author and to this site for offering the parts and detailed guide! My Mac is like new again.

Craig Temple - Réponse

I did this battery replacement this morning. If you follow the excellent instructions and take your time this is not very difficult. One thing that wasn’t covered is that the replacement battery comes attached to a piece of plexiglass to aid in the positioning of the 5 pieces of the battery. The quality control on the positioning was not perfect on mine - I had to detach half and position, then place the other half. The placement of the replacement is not covered in the instructions - but isn’t very difficult.

I recommend getting the full kit - it was complete and made the replacement go easier. My new replacement is charging to 97% and has a capacity of 6358 mAh. This is almost 1000mAh more than my original battery was reporting! My old battery was only lasting an hour, this one is reporting 4+ hours.

Thanks! Great documentation and a solid kit.

GeoffC - Réponse

Thank you for a great guide! I was a bit worried about this, as it was rated Difficult, but it was not bad at all. I have been working on computers for many years, but had never cracked this model of MBP. My 13-year old daughter assisted me with the “transplant”, and all went well. (She has repaired a few iPhones for friends.) My old battery was only lasting a little over two hours, and I hope I have a significant increase in charge time with this new battery. Changing the battery took us about two hours, the longest amount of time was dealing with the adhesive. We found that the card provided worked better than the spudger, and the cloths in the kit were perfect for getting the remaining adhesive off after removing the battery. My daughter got to learn a new skill, and is confident that she could replace the battery in her MBP.

Charlotte Seehafer - Réponse

Zunächst mal großes Erlebnis, wenn das Paket mit all dem passenden Werkzeug und dem Akku ankommt. Alles hervorragende Qualität. Mal abwarten, ob der Akku hält, was er verspricht.

Die Anleitung ist sehr gut geschrieben, allerdings klappte der Akkuwechsel wesentlich leichter, als angekündigt. Hier ist keine Zauberei erforderlich. Nur gute Vorbereitung. Was Sinn macht: Ein Foto vom offenen Laptop machen, auf DIN a 4 ausdrucken, dann kann man die Schrauben immer an die richtige Stelle legen (am besten mit Klebeband fixieren, zB. den PRITT-Roller).

Stellt Euch einen Staubsauger zur Seite mit weicher Bürste. So könnt Ihr sehr vorsichtig die Berge an angesammeltem Staub entfernen, die sich im Gerät abgelagert haben.

Ich würde einen Hinweis begrüßen, dass die Akkus beim Einbau möglichst nah an den inneren Rand eingesetzt werden, um den Einbau der Lautsprecher zu erleichtern, die sind sonst sehr unter Spannung.

Ach ja: Der Akku wird dank eigener Platine als neuer Akku erkannt und die Anzahl Ladezyklen mit 1 angegeben.

Christian F. - Réponse

Installation went great, but now my Mac isn’t recognizing the new battery. It doesn’t hold a charge and will shut off if not plugged in. Can anyone help/elaborate on this?! Also, I already reset the SMC…

Amanda Tautges - Réponse

You can find a few things to try in this thread: New replacement battery for MacBook Pro not recognised. Good luck!

Jeff Suovanen -

This is a clear and very comprehensive guide. Just finished changing the battery to my computer.

Thank you Sam Lionheart and Ifixit, could not have done it without you. Love my IFIXIT tools!!

maria longo - Réponse

Brilliant guide. Great job - the repair was flawless. Old battery was at 5500 mAh capacity - now up to 6699 mAh!!!!!

It took me about 3 hours, because I spent a lot of time cleaning as I went. First time it was opened since 2014.

Nabil Freeman - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 32

7 derniers jours : 247

30 derniers jours : 1,472

Total : 58,406