Introduction

Retirez en toute sécurité la batterie collée à l'intérieur de votre MacBook Pro à l'aide de ce tutoriel et d'un kit de remplacement de batterie iFixit. Le dissolvant contenu dans le kit dissout l'adhésif fixant la batterie, ensuite vous pouvez l'enlever facilement. La batterie est composée de six cellules distinctes, dont quatre collées au boîtier supérieur.

Le dissolvant iFixit est extrêmement inflammable. Utilisez-le seulement dans une pièce bien ventilée. Ne fumez pas et tenez-vous éloigné de flammes à découvert durant toute la procédure.

Pour votre sécurité, déchargez la batterie avant de commencer la réparation. Si une batterie lithium-ion encore chargée est percée par accident, elle risque de déclencher un incendie dangereux et incontrôlable.

Remarque : le dissolvant utilisé pour dissoudre l'adhésif de la batterie peut endommager certains composants en plastique, comme les boîtiers des haut-parleurs du MacBook Pro. Faites donc très attention lorsque vous manipulez le dissolvant.

  1. Dévissez les dix vis suivantes fixant le boîtier inférieur au boîtier supérieur :
    • Dévissez les dix vis suivantes fixant le boîtier inférieur au boîtier supérieur :

      • Deux vis Pentalobe P5 de 2,3 mm

      • Huit vis Pentalobe P5 de 3,0 mm

    Ajouter un commentaire

    • Séparez soigneusement les deux boîtiers.

    • Ôtez le boîtier inférieur et mettez-le de côté.

    Ajouter un commentaire

    Ajouter un commentaire

    • Retirez le cache en plastique couvrant la carte de contact de la batterie.

    This plastic cover wasn’t included with the new battery so I placed the original one back in. Was it supposed to go back in? This detail wasn’t clear since the original cover didn’t fit exactly over the newer battery connector. Plus any stickiness of adhesive that may have been there was gone.

    arnolfo santoro - Réponse

    • Dévissez les vis suivantes, fixant la carte du connecteur de la batterie à la carte mère :

      • Deux vis Torx T6 de 2,8 mm

      • Une vis à épaulement Torx T6 de 7,0 mm

    Top screw in this image was not a T6. I found that a T5 bit fit this one.

    Alex Grayson - Réponse

    • À l'aide d'une pincette, retirez le petit cache en plastique placé en bas à droite de la carte du connecteur de batterie.

    Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

    Andrew - Réponse

    • Dévissez la vis Torx T6 de 6,4 mm à large tête, fixant le connecteur de la batterie à l'ensemble carte mère.

    I lost this screw! How important is it? Will it be okay with just the 3 previously removed screws?

    Gerardo Jimenez - Réponse

    • Soulevez délicatement le connecteur de la batterie pour le débrancher de la carte mère.

    • Nous recommandons de plier très légèrement les nappes de la batterie pour que la carte reste suspendue au dessus de la carte mère, ainsi elle ne vous dérangera pas.

    • Ne repliez pas complètement la carte et ne déformez pas les nappes, ceci risquerait d'abîmer la batterie.

    Ajouter un commentaire

    • Saisissez l'interposeur avec une pincette.

      • Un interposeur est un interface reliant deux connexions électriques. Il s'agit ici de la carte connectant la batterie à la carte mère.

    • Soulevez l'interposeur et mettez-le de côté.

      • En retirant cette carte, vous vous assurez que la batterie restera déconnectée durant toute la réparation et que l'ordinateur ne s'allumera pas de façon imprévue. C'est donc une bonne idée de l'enlever pour éviter qu'elle tombe de l'ordinateur.

    WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

    Behram Beldagli - Réponse

    You don’t want to work on a live system as you could damage parts

    Dan -

    How can I remove interposer I m not able to remove it

    Raunak - Réponse

    you must lift it absolutely vertically, or it fouls against the locator pin in the corner- you can easily get the impression that it won’t come over the end of this pin- almost like it’s rivetted in. it isn’t. get a good grip on it with the tweezers in the centre hole & one of the sides, & lift it STRAIGHT up.

    duncan rmi -

    What happens if the Battery Contact Board fails?

    racoon2956 - Réponse

    • Avec l'extrémité plate d'une spatule (spudger), faites levier sur le bord droit du connecteur du câble de données de la carte E/S pour le débrancher de sa prise.

    • Veillez à appliquer l'effet de levier sur le connecteur du câble même et non sur la prise. Vous risqueriez sinon d'endommager irréversiblement la carte E/S.

    Ajouter un commentaire

    • Insérez l'extrémité plate de la spatule sous le bord gauche du connecteur du câble de données de la carte E/S.

    • Faites délicatement pivoter la spatule pour débrancher le connecteur de sa prise sur la carte mère.

    This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

    Robert - Réponse

    • Soulevez le câble de données de la carte E/S et ôtez-le du MacBook Pro.

    Ajouter un commentaire

  3. Spread Fixmas Cheer
    Get $12 off your purchase of $50 or more with code FIXMAS12
    Spread Fixmas Cheer
    • Avec l'extrémité plate d'une spatule (spudger), soulevez le connecteur du câble du SSD pour le débrancher de sa prise sur la carte mère.

    • Poussez le connecteur de côté pour qu'il ne vous dérange pas.

    Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

    Robert - Réponse

    • Insérez l'extrémité plate de la spatule sous le connecteur de la nappe du haut-parleur droit.

    • Soulevez délicatement le connecteur de la nappe du haut-parleur droit hors de sa prise sur la carte mère.

    • Veillez à faire levier sur le connecteur et non la prise même.

    When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

    Stu - Réponse

    NOT truly necessary to remove either speaker.

    Robert - Réponse

    • Dévissez les vis suivantes, fixant le haut-parleur droit au boîtier supérieur :

      • Une vis Torx T5 de 6,8 mm

      • Deux vis Torx T5 de 6,3 mm

    • Il est possible que la vis dans le coin soit recouverte d'un peu d'éponge métallique. Retirez-la à l'aide d'une pincette ou de la pointe de votre spatule.

    There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

    Bhoom Suktitipat - Réponse

    On my "Early 2013" A1425 EMC2672 the corner screw is under some metallic foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

    Matt Sephton - Réponse

    On my Early 2013 A1425 EMC2672 the corner screw is covered by foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

    Matt Sephton - Réponse

    For me the corner screw was covered by metal sponge that needs to be removed before the screw can be accessed.

    Matt Sephton - Réponse

    For me the corner screw was covered by metal sponge

    Matt Sephton - Réponse

    For me the corner screw was covered

    Matt Sephton - Réponse

    • Soulevez le haut-parleur droit et retirez-le du boîtier supérieur.

    • Si nécessaire, dégagez la nappe du haut-parleur droit de sa rainure dans le boîtier supérieur.

    NOT necessary to remove this speaker.

    Robert - Réponse

    Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

    Redwolf - Réponse

    • Avec l'extrémité plate d'une spatule (spudger), soulevez le connecteur de la nappe de la prise casque hors de sa prise sur la carte mère.

    • Repliez délicatement la nappe de la prise casque de façon à former un angle de 90° avec la carte mère.

    • La nappe de la prise casque repliée de cette façon ne vous dérangera pas lorsque vous déconnecterez le connecteur de la nappe du haut-parleur gauche.

    Ajouter un commentaire

    • Insérez l'extrémité plate de la spatule sous le connecteur de la nappe du haut-parleur gauche.

    • Soulevez délicatement le connecteur de la nappe du haut-parleur gauche hors de sa prise sur la carte mère.

    • Veillez à faire levier sur le connecteur et non sur la prise même.

    Ajouter un commentaire

    • Dévissez les vis suivantes, fixant le haut-parleur gauche au boîtier supérieur :

      • Une vis Torx T5 de 6,8 mm (en haut à droite)

      • Deux vis Torx T5 de 6,3 mm

    • Il est possible que la vis dans le coin soit recouverte d'un bloc de mousse. Décollez-le et retirez-le à l'aide d'une pincette.

    The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

    Bhoom Suktitipat - Réponse

    On my Early 2013 A1425 EMC2672 the screw in the corner is under some metallic foam that needs to be removed before the screw.

    Matt Sephton - Réponse

    Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

    Stacey Deel - Réponse

    • Soulevez le haut-parleur gauche et retirez-le du boîtier supérieur.

    Ajouter un commentaire

    • Avec votre pouce ou un autre doigt, appuyez sur le dispositif en plastique flexible dans le compartiment du SSD pour ouvrir les deux attaches sur le côté avant de l'ordinateur.

    • Tout en continuant à appuyer sur le dispositif flexible, faites pivoter l'ensemble SSD vers le haut pour le faire sortir de son compartiment.

    Ajouter un commentaire

    • Retirez l'ensemble SSD du boîtier supérieur.

    Ajouter un commentaire

    • Dévissez trois vis Torx T5 de 2,2 mm de chaque côté de la batterie (six vis au total).

    Ajouter un commentaire

    • Le dissolvant liquide pour adhésif fourni dans votre kit peut affecter le revêtement antireflet de l'écran de votre MacBook Pro.

    • Pour protéger votre écran, placez une feuille de papier aluminium entre l'écran et le clavier et laissez-la pendant toute la réparation.

    Steps 24-34 are UNNECESSARY for this repair! Removing the adhesive portion of the battery is not required to remove the trackpad. Just lift up the top part of the battery that is screwed in and unplug the trackpad cable.

    bizwfshane - Réponse

    • Maintenant que votre MacBook Pro est paré pour le combat, il est temps de vous préparer.

    • Le dissolvant iFixit contient de l'acétone, une substance légèrement irritante pour la peau et les yeux.

      • Protégez vos yeux pendant que vous manipulez le dissolvant. (Une paire de lunettes de protection est incluse dans votre kit.)

      • Ne portez pas de lentilles sans mettre de lunettes de protection.

      • Des gants de protection sont également inclus dans le kit. Si vous craignez de vous irriter la peau, enfilez-les.

    Ajouter un commentaire

    • Ouvrez le flacon contenant le dissolvant.

    • Remplissez la seringue incluse dans votre kit avec une petite quantité de dissolvant (environ 1 à 2 millilitres).

      • Le mieux est de ne pas utiliser plus d'1 ou 2 millilitres de dissolvant à la fois, pour éviter d'en mettre trop par accident.

      • Reremplissez votre seringue aussi souvent que nécessaire lors de la procédure.

    Ajouter un commentaire

    • Déposez une petite quantité de dissolvant (environ 1 ml) de façon uniforme sous le contour de la cellule de batterie la plus à gauche.

    • Attendez 2 à 3 minutes que le dissolvant liquide pénètre sous la cellule, puis passez à l'étape suivante.

    Ajouter un commentaire

    • Insérez l'extrémité plate d'une spatule (spudger) ou une carte en plastique sous la cellule de batterie la plus à gauche.

    • Parcourez avec votre instrument le long du bord inférieur de la cellule et commencez à la décoller.

    This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

    Ahmed Almulhim - Réponse

    I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

    Matt Sephton - Réponse

    we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

    Allen Lin - Réponse

    Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

    Jeff Suovanen - Réponse

    This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

    lukecparr -

    by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

    Jennifer McPherson - Réponse

    Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

    Jeff Suovanen -

    • Insérez la spatule sous le côté gauche de la cellule de batterie la plus à gauche.

    • Parcourez avec la spatule le long du bord gauche de cette cellule.

    • Faites délicatement levier pour décoller la cellule de l'adhésif.

    Ajouter un commentaire

    • Répétez les étapes précédentes pour décoller la cellule adjacente :

      • Déposez une petite quantité du dissolvant liquide (environ 1 ml) sous la cellule de batterie.

      • Attendez 2 à 3 minutes que le dissolvant liquide pénètre sous la cellule et ramollisse la colle.

      • Introduisez délicatement une spatule ou une carte en plastique en veillant à ne pas endommager la batterie. Décollez la cellule de batterie de l'adhésif la fixant au MacBook Pro.

    Ajouter un commentaire

    • Insérez l'extrémité plate d'une spatule sous la grande cellule de batterie à gauche.

    • Poussez précautionneusement la spatule vers l'intérieur en veillant à ne pas endommager les cellules de batterie.

    • Faites levier pour séparer la grande cellule de gauche du boîtier supérieur.

    Ajouter un commentaire

    • Saisissez les cellules et soulevez-les (mais sans les retirer) de leur emplacement dans le boîtier supérieur.

    • Posez les cellules de batterie sur le boîtier comme illustré dans la troisième image.

    Ajouter un commentaire

    • Changez de côté et répétez la procédure des étapes précédentes pour les deux cellules de batterie à droite du MacBook Pro.

      • N'oubliez pas de mettre environ 1 ml de dissolvant liquide sous chaque cellule de batterie et d'attendre 2 à 3 minutes qu'il pénètre sous la batterie avant de soulever la cellule.

      • Faites très attention à ne pas percer ou endommager les cellules de batterie.

    Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

    Chris Leeds - Réponse

    • Soulevez tout l'ensemble de la batterie et retirez-la du boîtier supérieur.

    • Avant d'installer une nouvelle batterie, ôtez tous les résidus de colle du boîtier du MacBook Pro.

      • Avec un peu de chance, vous arriverez à enlever toutes les bandes d'adhésif avec vos doigts.

      • Sinon, imprégnez-les d'un peu de dissolvant, attendez 2 à 3 minutes et raclez-les à l'aide d'un outil d'ouverture en plastique ou un des autres outils de votre kit. Il s'agit d'un travail un peu pénible qui nécessite de la patience.

      • Épongez tous les résidus de dissolvant et laissez votre MacBook Pro sécher à l'air pendant quelques minutes.

    • La batterie de rechange incluse dans votre kit iFixit est déjà munie de bandes adhésives. Vérifiez bien l'emplacement de la batterie, puis enlevez le film recouvrant l'adhésif et mettez chaque cellule à sa place en enfonçant bien. En cas de films/doublures supplémentaires, absents sur votre batterie d'origine, retirez-les maintenant.

    • Calibrez votre nouvelle batterie avant de l'utiliser : laissez-la se décharger pendant une nuit, chargez-la à 100 % et laissez-la à nouveau se décharger jusqu'à ce que votre MacBook Pro s'éteigne tout seul. Vous pouvez maintenant la recharger et l'utiliser normalement.

    • Si vous remarquez quelque chose d'inhabituel ou des problèmes après avoir installé votre nouvelle batterie, réinitialisez le contrôleur de gestion du système (SMC) de votre Mac.

    During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

    Fred Ziegler - Réponse

    If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

    jaredcastello - Réponse

    Yes!! If uppercase Assembly(Includes Trackpad, keyboard, Palmrest & BATTERY) is being replaced, there is no need to remove battery from old uppercase assembly.

    lamajr -

    Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

    Albert Zweistein - Réponse

    @Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

    Serge Struß - Réponse

    When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

    Stacey Deel - Réponse

    thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

    Jennifer McPherson - Réponse

    Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

    Stephen Johnson - Réponse

    Excellently communicated.

    Andrew Goldberg - Réponse

    I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

    Andrew Goldberg - Réponse

    Hi all,

    After installing the new batteries, my mac is not powering up… Do i need to charge the battery first and then check again? Have anyone faced similar issue before?

    My 1st battery from ifixit came out to be defective and it caused fire at the centre of the long battery. I have got a replacement for the defective piece which i have installed now. However, now i am worried that connecting to power could lead to any potential fire / harm to my mac???

    Already i have spent lot of time in this and it would be very upsetting if this battery spoils my mac!!!

    Any suggestion people???? thanks in advance!

    BR,

    Vijay

    Vijayaprasath Rajendran - Réponse

    Hi Vijay!

    Uh-oh, we’re sorry to hear about the battery trouble!

    Our batteries come with a 1-year warranty, so this would definitely be something we can assist with. Please feel welcome to reach out via help.ifixit.com and provide our Support team with your order number so that they can look into these battery troubles with you.

    Thanks!

    Kadan Sharpe -

Conclusion

70%

Commencez à traduire ›

42 commentaires

Hi where can u buy the battery for these

Kevin Higgins - Réponse

Did you find out where to buy?

Uli -

There is a much easier way to get the batteries out. If you look at the 2 cells on either side (left and right), you will notice that they put them in an area that is slightly lowered. This is by design. To remove the batteries, pour a small amount of 90% isopropyl alcohol on both sides and let it sit for about 30 to 45 mins. It will dissolve the glue and you can gently then lift out the batteries without any prying. After you remove the batteries, simply wipe up any remaining alcohol, let it dry, buff it clean, and insert the new battery. Considerably easier and safer than potentially damaging the battery packs. If you are putting the same battery pack back, just use double sided tape. IMPORTANT NOTE: ALWAYS BE SAFE USING ISOPROPYL ALCOHOL AROUND FLAMES OR ANYTHING THAT MIGHT MAKE IT BURN. ALSO, NEVER ATTEMPT TO PRY THE BATTERIES IN ANY WAY IF ANY ALCOHOL IS STILL POTENTIALLY PRESENT!! WAIT UNTIL IT IS EVAPORATED!!

jimhoffa69 - Réponse

Thank You for the hint with the alcohol, but where can I buy a spare battery?

Uli -

looks like they run for $100 on ebay

bluto20 - Réponse

They are on amazon for around $60-$70.

Noah -

Prying the battery out is HARD! and VERY dangerous. I tried using a flat head screwdriver, put it under the battery and twisting the thing out. DO NOT DO THAT!! as it can punch a hole in the battery if you twist it too hard. I had a small smoke coming off by doing that and was lucky enough it didn't burn. Using isopropyl would be an ideal solution. But to bad I can't find that around here :(.

[DO THIS ON YOUR OWN RISK] What I ended up doing is using the screwdriver to gouge the underlying glue out as much as I can on the side (about 10%) and use fingers to pry it up. Good luck!

Hlung - Réponse

Perfect! not as difficult as it looked first, especially with the proper tools. To take the batteries out the alcohol (I used ethanol used for cleaning purposes) works like charm. I put a few ml in nearby the batteries, waited maybe 20min and was able to pry them out easily. Tried before without the alocohol and nothing moved. I ordered the battery on ebay for 70€ and it has the same numbers and text as the original it says apple japan as well. My old battery had more than a thousand cycles after 3 years and did not last vey long. Now the software shows 0 cycles and it is charging starting at 15% and will be fully charged in 2:45h. I think apple charges 249€ for the job here in Gernany. It took me about 1 hour to replace it (with waiting).

Olaf Querhammer - Réponse

How much ethanol was necessary to remove the battery? Did you use a spudger or similar to pry it out? I just put about 3 ml of Isopropanol nearby the battery and waited for about 30 minutes. Unfortunately I couldn't remove it though. It still was firmly glued.

Tim Bo -

Thanks for the excellent instructions. They were easy to follow and the new battery is working. I purchased my battery on Amazon from Brtong for $49.99. I just installed it so I don't know how long it will last but it was new and the cheapest price. It came with two tools to remove all the screws.

derrymatheson - Réponse

This is a great resource. Thanks to all that contributed to this. I was able to replace my battery today and all went well. I had a very hard time removing the old battery. The spudger broke on me and I was afraid to use alcohol so I used a screw driver and sure enough, sparks flew removing the old battery. But got it done.

Thanks again to all and ifixit.com

aljimenez - Réponse

Thanks for the guide! Perfectly presented. Took me about an hour following the steps.

Todor Lirkov - Réponse

t's very important to keep organized during this replacement for ease of reassembly as there may be different size/length screws in the same step.

Someone else had mentioned using isopropyl alcohol to remove the adhesive from the batteries which is truly a great idea.

In my specific case, isopropyl alcohol was not something I had on hand. As a substitute, I used my wife's nail polish remover since Acetone evaporates fairly well (yay high school science class FTW) and sure enough, they came loose no problem. This method is NOT guaranteed, but to the careful DIYer can work great in a pinch.

Daniel Conley - Réponse

Followed this point to point description and it worked like a charm (Isopropyl alcohol also helped)! (Isopropyl alcohol is sold under different brand names.)

Screws described in points 15 and 19 are not exactly as my MacBook. You describe 2 long and 1 short. I have 1 short black screw and 2 long screws (1 black and 1 silver) - the silver one in the corner and is hidden and covered by "metal wool" (peel it of).

Einar - Réponse

Sadly this was a disaster for me.

All went well at first. I was able to follow all the instructions, and I used some alcohol, since the batteries were very hard to remove. Make sure the force you apply is aimed downward, to scrape through into the adhesive. And don't use much. When the battery is ready to come up free, it will. Don't rush it and pry upward until it's really starting to lift, meaning the glue is giving way.

The rest of the instructions are easy, so I thought. I actually managed to break the left speaker connector from the board. I wasn't too worried, as I don't use the computer speakers much anyway. On reassembly, I tried to glue the connector back. Doubt that worked.

I was able to reassemble the whole machine. When I powered it on (with cable), the battery was recognized (system report) but WOULD NOT charge. The system then started to degrade. Mouse and keyboard started malfunctioning. It's dead. Will return the battery, and go shopping.

Gene - Réponse

Just performed this today suing the same brtong battery from Amazon that someone else mentioned. $50 on Amazon. The instructions were perfect. All worked like a charm. I was scared off at first due to the stated difficulty. It is possible the glue on mine wasnt very good maybe. But seriously, anyone considering doing this, do it. It is not hard. And well worth it.

Aaron West - Réponse

Worked like a charm. Except my batteries were harder to pry off than the guide would lead me to believe. Other than that, perfect, and now I've got a brand new battery. Tip: the batteries for late 2012 AND early 2013 13" MacBook Pros are the same, so you can get a battery that's listed as either.

danqaurooni - Réponse

Really useful and unbelievably specific instruction. All crystal clear on every step.

The battery removal part was really tricky, and I ended up making a wedger of my own - about 4 cm wide plywood piece that I cut at an angle (so there would be a wedge) and sanded smooth (to not damage the batteries). I found that the wide tool provided much more lifting force, while distributing the pressure equally along the whole length of battery sides.

It's definitely not as hard as it first seems. Go for it!

uldiszeidurs - Réponse

Just finished replacing my battery. 30 minutes start to finish. There's nothing difficult or too risky if you keep organized and follow these excellent step-by-step instructions. Couple of tips: absolutely agree with using isopropyl alcohol to loosen old adhesive, also – I printed out the instructions and just taped the screws/parts to the appropriate step/picture with a bit of masking tape and stacked them on top of each other as I went (in order), this way going back was a breeze! Go for it!

Steven Lubensky - Réponse

Fantastic instructions!I had no issues completing the battery change in a little over an hour, at a leisurely pace. Took my time to make sure I did every step just right. Acetone worked for me (Thanks for the tip Daniel). Slightly different screws from those in the instructions, as with Einar. Had the instructions on my desktop while doing the battery change on the laptop. Now the new battery is in full charge, and the MacBook works as before. The battery is not an OEM part, so we'll see how long it will last... Thank you Walter + all who chipped in!

Jouni - Réponse

Thank you- is there any place where I can buy the correct tools to remove the battery?

dalia rochwarger - Réponse

I bought all tools on Aliexpress, it costs there just few dollars.

micer -

Really helpful guide, I just installed a new battery and seems like it works great! It took me about 2 hours, the tricky part was to remove the old battery as others said. I used some liquid for glue removal, I think it should be available in every shop with paints and lacquers etc. I took a piece of fabric, put it into the liquid and pushed it under the battery until I could easily remove it. Finally not so difficult, but I can't imagine removing the battery without the liquid to melt the glue. Btw I bought a battery on Aliexpress for $45, hope it'll live for a while.

micer - Réponse

I wasn't difficult, I recommend you to use an old credit card to remove the batteries, this will help you a lot!!

wg.varela - Réponse

I just installed a new Egoway Macbook Pro 13 inch Retina Display battery (the instructions were great!). Powered it up and got nothing. Plugged it in and it worked but my battery icon has a 'X' through it and it says 'No Battery Available'.

Can someone please help????

Thank you!

ha.robert - Réponse

Try resetting the SMC. (This is in the guide, but it's the very last step so folks sometimes overlook it. It pays to read to the end!)

Jeff Suovanen -

Hello

I performed the battery change without problems. But the battery connector board becomes super hot immediately after making contact with the mother board. And the machine has the same problems as before.

Is this a short on the mother board/SMC? Or could I have gotten a faulty battery replacement?

Thanks

Sune Frederiksen - Réponse

Hi Jeff. I tried that. Still didn't work.

ha.robert - Réponse

I suppose it's possible you got a defective battery. I would try reconnecting the old battery and see whether that solves the problem. You may not have to re-do the entire procedure—instead, see if you can disconnect the new battery you already installed, lay the old battery directly on top of it, plug it in, and tape it down temporarily so you can flip the laptop over and boot it up. If this resolves this issue, you probably have a bad battery. And if it doesn't, drop your question into a post in our Answers forum for more detailed troubleshooting. Good luck!

Jeff Suovanen -

Great Guide - Thanks!

My repair went off without a hitch. I used iFixit's part-only new replacement battery (which showed full capacity after installation) and my wife's nail polish remover as a solvent to loosen the adhesive. I poured a few ml's into each slight depression (i.e. under each battery pair), left that for around 20 mins to evaporate, then poured a tiny bit in again and gently pried each battery out with a spudger.

PS - I see the guide lists a T7 Torx as one of the needed tools, but I can't see where that would be needed in this repair. T5, T6 and P5 were all I needed.

Andrew - Réponse

The instructions were phenomenal!!! Congratulations to the author. I installed a SIKER11.21V 74WH that I bought from Amazon for $62.99. The only challenge I had is that the adhesive strips that came with the new battery were completely useless as I wasn’t able to remove the plastic layers that were covering them. I ended up removing the adhesives and used double-adhesive tape instead. The thickness was about right and there is little space for the battery cells to move once installed. The battery seems to be functioning well and is charging. Good luck to those adventurers willing to try.

Sergio Shkurovich - Réponse

Took about one hour. Pictures and directions and others comments were OUTSTANDING!

Turned on and speakers worked without a problem. Now letting the new battery drain.

Thanks for the great instructions and including everything I needed in the kit.

Harvey Glick - Réponse

The operation seems to have worked fine for me, but afterwards I notice that the backlight for the bottom-center part of the keyboard is not lighting. The rest of the keyboard lights up just fine, so it’s really no trouble finding the keyboard in the dark.

I suspect that I was a little too liberal with the acetone and some of the overflow damaged one (or a few) of the keyboard LEDs. Another reason to be careful with how much solvent you apply.

Adam Smith - Réponse

This is an absolutely wonderful guide. Thanks very much for providing it.

Don Abrams - Réponse

Very nice guide, and the plastic alignment jig in the replacement battery was great!

I did find I was missing some of the bits promised in the repair kit. I pulled out my generic Apple toolkit I’d bought a few years back, but was missing the driver for the six tiny screws holding down the main battery. A tiny flat blade fit and I was able to get them out. I then pulled out the syringe for the acetone….why is it clinking? Syringes don’t clink….and there were the missing bits, slipped inside the handle of the syringe during shipment!

Redwolf - Réponse

Almost had a mini heart attack when the fans went on as soon as I reconnected the battery to the motherboard. SMC reset made everything work fine. Thanks for this guide!

mazedlx - Réponse

This is a very easy operation. Yes, you can do it in a few less steps, but I chose to do it EXACTLY like the instructions, that way I had the least amount of opportunity to break anything. Yes, potentially removing so many items you have an opportunity to break something, but in my opinion, it’s worth it. At least you learn where the components are and what they look like that way. Very good guide. I’m not sure of their other guides, but if they are like this one, it definitely saves $100 bucks in labor plus $199 for the battery at an Apple Store!

Stacey Deel - Réponse

Great guide. The only thing I’d recommend is that when you put the new battery in, don’t stick it down until you’re happy with where it’s going, and that the position leaves a slight gap between the battery packs, and that there’s also room for the speakers.

In my case I had one issue - the interposer wasn’t sitting properly so although the magsafe showed an orange light for charging, when booted up into the OS it showed that it wasn’t charging. I had to go back in and re-seat the interposer. Now working fine!

Stuart - Réponse

Do not be scared by the ‘Difficult’ label! If you ever assembled legos as a kid, this should be no problem for you. Just follow the instructions and you’ll be set. Some things I wish I knew that the guide does not mention:

1. The additional screwdriver bits are inside of it. Pull the cap off the end to find them. Took me about 20 mins to realize this.

2. The kit no longer comes with the syringe so no need to mix anything/draw it up. Just use the tip dispenser for the acetone remover.

3. When you put the battery in and are ready to take the plastic cover off, don’t pull up on the blue tipped pull tabs. You have to pull them outwards horizontally and they will come out. I kept pulling them up and away and they were just tearing. Led to me literally needing to snap/break the plastic card attached to battery to get it off.

Good luck and great replacement kit!

jaga8453 - Réponse

Muchas gracias, la compra y el envío sin problemas. Hoy la recibí y en un rato coloqué la batería. Un éxito, gracias a todos los que contribuyeron a que esto sucediera

José Pablo Ramos - Réponse

Absolutely amazing! It was the first time I ever opened a Macbook Pro, but it took me less than 60 minutes to reboot with the new battery. All rolled out smoothly. with a minor hindrance when reattaching the battery connector. The wiring was a bit stiff so I had to proceed with even more caution. As for the rest, awesome 90€ investment in my MBP to have it juiced up again. Just reset the SMC and I am 69% with 5H6M remaining. Thank you, Walter and ifixit!

bucovina.booking - Réponse

I decided not to use the adhesive on the new battery- why make life difficult for the next time the battery needs swapping out? the cells will rattle if you don’t fix them somehow, though, so after I was sure everything was working (coconut battery app can read make & s/n of new battery, & states capacity as 110% of original, which is nice), I tucked a couple of iphone screen cloths in there instead.

I managed to lift the smaller cells away from the case just with the ifixit card & patient force. I used a few drops of goo-gone under the larger cells & to clean up the residual glue. I could definitely do this a lot quicker next time.

thanks all at ifixit!

duncan rmi - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 65

7 derniers jours : 383

30 derniers jours : 2,037

Total : 90,656