Info : Vous modifiez un tutoriel prérequis. Toutes les modifications apportées affecteront les 2 tutoriels qui comprennent cette étape.

Anglais
Français

Traduction de l’étape 5

Étape 5
Remove the battery.
  • Remove the battery.

  • If your replacement battery came in a plastic sleeve, remove the sleeve before installation by pulling it away from the the ribbon cable.

  • If your new battery doesn’t have adhesive preinstalled, refer to this guide to replace the adhesive strips.

  • Perform a hard reset after reassembly. This can prevent several issues and simplify troubleshooting.

Retirez la batterie.

Si votre batterie de remplacement est livrée avec une protection plastique, enlevez-la avant d'installer la batterie en la décollant de la nappe.

Lors du montage de la batterie, référez-vous à ce guide pour remplacer les bandes adhésives de votre batterie.

Effectuez une réinitialisation matérielle après le remontage. Cela peut éviter plusieurs problèmes et simplifier le dépannage.

[* black] Remove the battery.
[* icon_note] If your replacement battery came in a plastic sleeve, remove the sleeve before installation by pulling it away from the the ribbon cable.
[* icon_reminder] When installing the batteryIf your new battery doesn’t have adhesive preinstalled, refer to [guide|56465|this guide] to replace your battery'sthe adhesive strips.
[* icon_reminder] Perform a [guide|62336|hard reset] after reassembly. This can prevent several issues and simplify troubleshooting.