Introduction

Utilisez ce tutoriel pour remplacer le haut-parleur droit.

Si la charnière n'est pas bloquée, l'iMac sera mal équilibré et vous aurez du mal à le manipuler. Vous pouvez effectuer les réparations en suivant les instructions, mais elles seront plus rapides et plus faciles avec un .

Ajouter un commentaire

En partant de la gauche de l'écran, près du bouton de mise sous tension, insérez l'outil d'ouverture de l'iMac dans l'interstice entre la vitre et le boîtier arrière.

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

  • Continuez tout au long du bord supérieur de l'écran.

Ajouter un commentaire

  • Passez l'outil dans l'angle supérieur droit de l'écran.

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

  • Posez l'iMac à l'envers sur une table.

Don't forget to place the mac face up on the table. Unlike older models, there is no more flap at the bottom holding the display in place. If you do these steps with the Mac upright, the screen will pop out, hit your table, and shatter :( Don't ask me how I know.

John M - Réponse

So sorry. Thanks for that caution.

Ted Horodynsky - Réponse

John. May I contact outside of this posting for a question please? Thank you. Ted.

Ted Horodynsky - Réponse

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

  • Réinsérez la carte dans l'angle supérieur gauche.

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

  • À l'aide de la pointe d'un spudger, basculez vers le haut le support de fixation métallique sur le câble de données de l'écran.

  • Avec précaution, débranchez le câble de données de l'écran de sa prise sur la carte mère.

  • Veillez à tirer bien droit sur le connecteur du câble de données de l'écran pour le débrancher de sa prise.

Ajouter un commentaire

  • Relevez l'écran jusqu'à ce qu'il soit presque vertical.

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

  • Avant de remonter l'écran, n'oubliez pas de nettoyer les traces laissées par les bandes adhésives d'origine.

After removing the display, I also removed the 3 screws for the processor fan, disconnected the power connector for it and set the fan shroud aside. Disconnecting the remaining cable (similar style to 1 of the cables for the display) that is in the way of the RAM chips is all that's left to do. I was then able to access and quickly remove the two Apple-provided RAM chips, and replace them with 3rd party RAM. Turning the iMac on its side, so that it's in a position where you're physically putting the RAM chips DOWNWARD into their respective slots is the best way to go about uninstalling and reinstalling the chips. Using a narrow but long'ish plastic spudger tool is the best way to defeat the spring-tabs which hold the RAM chips in place. After removing the LCD display, changing the RAM is about a 10 minute process!! And I'd SURE prefer not to remove all the parts and risk damage to the iMac via the standard procedure listed. As per usual, take your time and work gently :-)

Mitch K - Réponse

Teardown the whole machine just to change RAM? While preparing to comment on this procedure I just noticed the comment made by Mitch K above. I ran pretty much the same procedure that he describes this afternoon (steps 1-23, 43-45, and step 55). Then I swapped out the original 2x4GB RAM chips for 2x8GB chips by reaching behind the logic board, releasing the spring retaining clips one chip at a time (starting with the chip further away from the logic board), pivoting the RAM towards the back of the machine, and then carefully sliding it out of the slot. I easily slid in the new chips and then pivoted them to lock them down. No hassle, no time lost. As Mitch K states above, not only is this “shortcut” method much quicker and easier, but it provides less risk of damaging cables, sockets and other delicate components during a total teardown. Why mess with the power supply board just to change RAM? I do not advise to follow the current iFixit.com procedure written by Sam Lionheart, regardless of user skill-level.

MacSandor - Réponse

THAT sounds one !&&* of a lot easier than the full tear down. I wonder if there’s a video of the process described by Mitch K? Adding that to these verbal instructions would really help relieve the apprehension and anxiety around the process! I do sometimes find the additional warnings, though appreciated from a “safety first” perspective, are somewhat overstated. It’s been a very long time since I shorted out RAM, or fried a PCB, or broke a connector, regardless of how finicky, fragile or awkwardly designed and positioned. I may have WANTED to break something, and the air might be blue for a few seconds, but inevitably, things go back together, the start button gets pressed, the startup chime sounds, and we’re in business. Practice DOES make as close to perfect we are likely to get.

bruce - Réponse

  • À l'aide d'un spudger, dégagez le connecteur du bouton de mise sous tension de sa prise sur la carte mère.

  • Il convient d'appliquer l'effet de levier sur les deux côtés courts du connecteur. Faites attention aux angles des connecteurs, car ils peuvent se casser facilement.

  • Tirez le connecteur vers le bas pour le débrancher de sa prise.

I highly recommend doing steps 27 and 28 first and then pull out the cable. It will give you more room on the right side of the cable to work with making this step that much easier.

Eddie de la Rosa - Réponse

  • Retirez les deux vis T10 10 mm par lesquelles le haut-parleur droit est fixé au boîtier arrière.

Ajouter un commentaire

  • Tirez le haut du haut-parleur droit et écartez-le du boîtier arrière d'environ 1,2 cm pour accéder au câble d'antenne qui passe sur son côté droit.

Ajouter un commentaire

  • Insérez la pointe d'un spudger entre le haut-parleur droit et le câble d'antenne qui est encastré sur le côté droit du haut-parleur.

  • Déplacez le spudger vers le bas le long du côté droit du haut-parleur afin de dégager le câble d'antenne de la gorge sur la droite du haut-parleur.

Ajouter un commentaire

  • Tirez le haut-parleur droit vers le haut de l'iMac sur environ 2,50 cm, en le tenant bien droit.

  • Soulevez le haut-parleur droit en le tenant bien droit et sortez-le de l'iMac.

Ajouter un commentaire

Conclusion

Pour remonter votre appareil, suivez à nouveau les instructions dans l'ordre inverse et utilisez notre Adhesive Strips Guide pour fixer l'écran.

100%

Commencez à traduire ›

Sam Lionheart

Membre depuis le 18/10/2012

332 893 Réputation

534 tutoriels rédigés

Équipe

Community

107 membres

6 492 tutoriels rédigés

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 0

7 derniers jours : 2

30 derniers jours : 14

Total : 1,043