Introduction

Utilisez ce tutoriel pour remplacer l'écran de votre MacBook Pro 13" Touch Bar fin 2016.

Avant de commencer cette procédure, vous pouvez vérifier auprès d'Apple si vous pouvez bénéficier d'une réparation gratuite. Si le rétro-éclairage de votre écran a cessé de fonctionner ou si l'écran affiche des zones verticales lumineuses tout au long du bas de l'écran (appelées "lumières de scène" ou "stage lights"), votre MacBook Pro peut être éligible au programme de service de rétroéclairage d'Apple.

Pour votre sécurité, videz la batterie de votre MacBook Pro en dessous de 25% de charge avant de commencer toute réparation.

  1. Avant de commencer cette procédure, il vous faut désactiver la fonction démarrage automatique de votre Mac. Le démarrage automatique allume votre ordinateur dès que vous l'ouvrez et risque de se déclencher accidentellement lors du démontage. Suivez ce tutoriel ou les instructions abrégées ci-dessous . Ne fonctionne pas sur tous les Macs. Allumez votre Mac et lancez Terminal. Copiez-collez ou tapez la commande suivante dans Terminal :
    • Avant de commencer cette procédure, il vous faut désactiver la fonction démarrage automatique de votre Mac. Le démarrage automatique allume votre ordinateur dès que vous l'ouvrez et risque de se déclencher accidentellement lors du démontage. Suivez ce tutoriel ou les instructions abrégées ci-dessous . Ne fonctionne pas sur tous les Macs.

    • Allumez votre Mac et lancez Terminal.

    • sudo nvram AutoBoot=%00

    • sudo nvram AutoBoot=%03

    Is this step necessary? I can’t perform this step as I am attempting to repair water damage and need to remove logic board & most likely replace the battery.

    lamajr - Réponse

    @mac_medic You definitely don’t want the power coming on while the board is wet. In your case, I think powering on the machine to disable Auto Boot would do more damage than it prevents. I agree, skip this step and be prepared to disconnect the battery quickly if the laptop automatically powers on. Good luck!

    Jeff Suovanen -

    This did not work when running High Sierra.

    Kyle B - Réponse

    Tried this on a 2018 MBP 13” Touchbar (there’s no iFixit guide for this model yet). Need to replace a broken screen.

    Luckily I managed to connect to an external screen (Cmd-Down Brightness to switch displays) and enter above command. Seems to work, but there’s another problem with this model - it powers up as soon as any key is pressed……. ffs <gnashes teeth>

    Cool_Breeze - Réponse

    I unscrew the battery first and wrap electrical tape over the logic board battery connector before attempting any repairs to the board. Haven’t had any problems yet and I’ve worked on about 10 of these models already. Also when you open the bottom case use a suction cup at the bottom and pull up then run a plastic spudger along the edges to disconnect the clips. Also only use a plastic spudger on the board. Saw a youtube video from a repair shop and he did not disconnect the power and used all metal tools during the entire process of removing the board. His last step was to disconnect the battery terminal.

    Brian - Réponse

    Is this step necessary if my mac can turn on? Battery fully dead(

    Nursat b - Réponse

    BEFORE YOU START: The included torx head stripped off before I was done (and you might need an additional T4) so stop now and go buy a good one. Also they fail to warn you above to get some blue threadlocker ahead of time.

    Jason Sherron - Réponse

    This command did not work for me and I read that sometime in later 2020 Apple stopped this command from working…any ideas on a work around?

    Patrick Machacek - Réponse

    Not able to do that with damaged screen

    richardjgreen - Réponse

    Hi. This does not work on 2018 13” MacBook Pro with Touch Bar. I did exactly this to disable auto boot. But when I check by using nvram -p it says: auto-boot true. Am I doing something incorrectly? I did everything step by step. Copied and pasted the sudo command, pressed enter and then entered my password. I have Big Sur 11.1 installed. Is there any other way since I need to replace the screen. Thank you. Adrian

    Adrian Vizik - Réponse

    Hi everyone. This is also a little pointless if you can’t see anything on the screen, and you don’t have a display adapter to USB C to display it. I agree with Brian about removing the back and disconnecting the battery cable before you even think about opening the lid of the MacBook. Applying the insulation tape is also a handy little tip that just makes sure there is no way to discharge from either the board or battery.

    Roberto Enrieu - Réponse

    running `nvram -p | grep 'AutoBoot'` in terminal verifies that it was accepted

    result: `AutoBoot %00`

    Marek Polák - Réponse

    This step is completely unnecessary if you follow the guide to disconnect the battery properly. Just put some tape between the battery and logic board connection to prevent it from accidentally touching and therefore powering on the laptop.

    Grant Ormsby - Réponse

    It took me a few tries to make this command work, as I was able to copy and paste the command into Terminal, but could not type in my laptop’s password. I finally typed my password into a text document, copied it (command C), and then pasted it into Terminal and it worked.

    tommy404 - Réponse

    I didn’t do this. Mine never auto-booted before I replaced the battery. Now it does.

    hatuxka - Réponse

    BEFORE YOU DO ANYTHING - CHECK THE BATTERY!

    I-fixit sent me a bad battery, which I didn’t realize until it was already install. They sent me a new one, but I wasted hours uninstalling and reinstalled.

    Get a volt meter and measure the voltage on the output of the battery pack. If it reads 0 V, SEND IT BACK. It should read over 2 V.

    bcardanha - Réponse

  2. Avant de continuer, débranchez et éteignez votre MacBook. Fermez l'écran et posez-le à l'envers sur une surface douce.
    • Avant de continuer, débranchez et éteignez votre MacBook. Fermez l'écran et posez-le à l'envers sur une surface douce.

    • Servez-vous d'un tournevis Pentalobe P5 pour retirer les six vis fixant le boîtier inférieur :

    • Deux vis de 6,2 mm

    • Quatre vis de 3,4 mm

    • Gardez la trace de chaque vis tout au long de la réparation et veillez à les revisser toutes exactement là où elles étaient pour éviter d'abîmer l'appareil.

    Sur le mien A1708 EMC3164 j’ai 4 vis de 6,2 (les coins) et 2 vis de 3,4 celles au milieu en bas

    Olivier Cecillon - Réponse

    Ce tutoriel n’est pas dans la bonne section !

    c’est le 13” avec touch bar et non celui avec les touches de fonction .

    l’autre tuto nommé “écran complet” est le bon

    Vincent Morault - Réponse

    Bonjour Vincent,

    Si vous cherchez le même tutoriel pour le MacBook 13” non Touch Bar, le voici : https://fr.ifixit.com/Tutoriel/Remplacem...

    Claire Miesch -

    Before you start I suggest you get magnifier eyeware as screws and connectors are very small and good lightning are a big PLUS

    Gilles Vigeral - Réponse

    Completed whole steps in over 4 hours….but worth it. Works back perfect and battery error message is gone….

    Gilles Vigeral - Réponse

  3. Appliquez une ventouse sur le boîtier inférieur, à côté de la partie centrale avant du MacBook Pro. Soulevez la poignée de la ventouse pour créer un léger espace entre le boîtier inférieur et le châssis.
    • Appliquez une ventouse sur le boîtier inférieur, à côté de la partie centrale avant du MacBook Pro.

    • Soulevez la poignée de la ventouse pour créer un léger espace entre le boîtier inférieur et le châssis.

  4. Insérez le coin d'un médiator dans l'espace créé entre le boîtier et le châssis. Faites glisser le médiator le long du bord le plus proche, puis de la première moitié du côté du boîtier. Ceci permet d'ouvrir le premier des clips cachés qui fixent le boîtier inférieur au châssis. Vous devriez sentir et entendre le clic du clip qui s'ouvre.
    • Insérez le coin d'un médiator dans l'espace créé entre le boîtier et le châssis.

    • Faites glisser le médiator le long du bord le plus proche, puis de la première moitié du côté du boîtier.

    • Ceci permet d'ouvrir le premier des clips cachés qui fixent le boîtier inférieur au châssis. Vous devriez sentir et entendre le clic du clip qui s'ouvre.

    The instruction implies that sliding the pick up to the side of the case releases the clip. This is far from the truth; it takes a pretty strong force to pop the clip open. The plastic pick is a good start, but you need to reach in and pull the middle of that side of the case pretty hard.

    dkraemer2 - Réponse

  5. Répétez l'étape précédente du côté opposé en faisant glisser votre médiator sous le boîtier inférieur et le long du bord droit pour détacher le deuxième clip. Répétez l'étape précédente du côté opposé en faisant glisser votre médiator sous le boîtier inférieur et le long du bord droit pour détacher le deuxième clip. Répétez l'étape précédente du côté opposé en faisant glisser votre médiator sous le boîtier inférieur et le long du bord droit pour détacher le deuxième clip.
    • Répétez l'étape précédente du côté opposé en faisant glisser votre médiator sous le boîtier inférieur et le long du bord droit pour détacher le deuxième clip.

  6. Insérez à nouveau votre médiator sous le bord avant du boîtier inférieur, à côté de l'un des deux trous de vis du milieu. Faites fermement pivoter le médiator pour ouvrir le troisième clip qui maintient le boîtier inférieur et le châssis. Répétez la manipulation à côté de l'autre trou pour défaire le quatrième clip.
    • Insérez à nouveau votre médiator sous le bord avant du boîtier inférieur, à côté de l'un des deux trous de vis du milieu.

    • Faites fermement pivoter le médiator pour ouvrir le troisième clip qui maintient le boîtier inférieur et le châssis.

    • Répétez la manipulation à côté de l'autre trou pour défaire le quatrième clip.

  7. Poussez fermement le boîtier inférieur vers l'avant du MacBook (en l'éloignant de la charnière) pour séparer le dernier des clips qui fixent le boîtier. Tirez d'abord un coin, puis l'autre. Tirez sur le côté, pas vers le haut.
    • Poussez fermement le boîtier inférieur vers l'avant du MacBook (en l'éloignant de la charnière) pour séparer le dernier des clips qui fixent le boîtier.

    • Tirez d'abord un coin, puis l'autre.

    • Tirez sur le côté, pas vers le haut.

    • Cela peut nécessiter de forcer un peu.

    On the 2018 model, there are two more clips that need to be popped on the sides in the middle. Then it slides out easily.

    Cool_Breeze - Réponse

  8. Ôtez le boîtier inférieur. Pour réinstaller le boîtier inférieur : Mettez-le en place et alignez les clips de fixation près de la charnière de l'écran. Appuyez et faites glisser le boîtier vers la charnière. Il devrait s'arrêter de glisser lorsque les clips s'emboîtent.
    • Ôtez le boîtier inférieur.

    • Pour réinstaller le boîtier inférieur :

    • Mettez-le en place et alignez les clips de fixation près de la charnière de l'écran. Appuyez et faites glisser le boîtier vers la charnière. Il devrait s'arrêter de glisser lorsque les clips s'emboîtent.

    • Lorsque les clips coulissants sont complètement emboîtés et que le boîtier inférieur semble correctement aligné, appuyez fermement sur celui-ci pour emboîter les quatre clips cachés en dessous. Vous devriez les sentir et entendre s'enclencher.

  9. Décollez soigneusement le gros morceau de ruban adhésif qui recouvre le connecteur de la batterie, du côté de la carte mère le plus proche de la batterie. Retirez le morceau de ruban adhésif.
    • Décollez soigneusement le gros morceau de ruban adhésif qui recouvre le connecteur de la batterie, du côté de la carte mère le plus proche de la batterie.

    • Retirez le morceau de ruban adhésif.

    Please be VERY careful, I torn up my battery cable and had to replace all the battery.

    Emmanuel Neff - Réponse

  10. Décollez soigneusement le petit morceau de ruban adhésif qui recouvre le connecteur de la nappe de données de la puce de la batterie. Le ruban adhésif est intégré à la nappe et ne se détachera pas complètement. Décollez-le juste suffisamment pour accéder au connecteur.
    • Décollez soigneusement le petit morceau de ruban adhésif qui recouvre le connecteur de la nappe de données de la puce de la batterie.

    • Le ruban adhésif est intégré à la nappe et ne se détachera pas complètement. Décollez-le juste suffisamment pour accéder au connecteur.

    While the tape in this step was definitely attached to the ribbon cable, I accidentally pulled it off during Step 9, thinking that it was a tab to remove the larger tape covering the whole battery connector. It didn’t seem to do any harm.

    cdowney - Réponse

  11. Servez-vous de la pointe d'une spatule (spudger) pour retourner le petit clapet noir qui fixe la nappe au connecteur. Servez-vous de la pointe d'une spatule (spudger) pour retourner le petit clapet noir qui fixe la nappe au connecteur.
    • Servez-vous de la pointe d'une spatule (spudger) pour retourner le petit clapet noir qui fixe la nappe au connecteur.

    Be very careful here. I had to repeat this procedure several times on my MacBook Pro to replace faulty monitors. Eventually, after being opened and closed so many times, the small black locking tab came right off of the connector. Now my battery connection is broken and I can only use my MacBook when it is plugged into the power supply. I’m trying to find a way to securely connect the battery cable without this little locking tab (maybe with tape or something), but so far no luck. Does anyone at iFixit have any advice for me?

    Jamie Near - Réponse

    Like Jamie said, use mass amounts of caution here. The lever is very fragile, and mine came off as well - and I’m not exactly a muscular guy. Without it, the connection cannot be made to the data connector, and the computer will not think that a battery is installed. I had to finagle my connector with tweezers and a spudger back into place (and the picture above makes it look normal sized. The picture lies. It is TINY! We’re talking smaller than a small eyelash tiny), and then used some of the adhesive battery strip to hopefully keep it in place.

    Wayne Linder - Réponse

    The previous comments are not exaggerated. There ain’t NOTHIN’ to that locking bar. I found it helpful to zoom in with my phone to work on it. It really requires no force to move, I imagine the tape is there to hold it down.

    William Brittain - Réponse

  12. Déconnectez la nappe de données de la puce de la batterie en la faisant glisser hors de sa prise. Tirez parallèlement à la carte mère, dans la même direction que la nappe.

    • Tirez parallèlement à la carte mère, dans la même direction que la nappe.

  13. Repliez la nappe de données de la puce de la batterie de côté pour qu'elle ne vous dérange pas. Repliez la nappe de données de la puce de la batterie de côté pour qu'elle ne vous dérange pas.
    • Repliez la nappe de données de la puce de la batterie de côté pour qu'elle ne vous dérange pas.

    The cable is held down with adhesive. Be very gentle with the delicate cable as you peel it back.

    dkraemer2 - Réponse

  14. Prenez un tournevis Torx T5 pour dévisser la vis à tête plate de 3,7 mm qui fixe le connecteur d'alimentation de la batterie. Prenez un tournevis Torx T5 pour dévisser la vis à tête plate de 3,7 mm qui fixe le connecteur d'alimentation de la batterie.
    • Prenez un tournevis Torx T5 pour dévisser la vis à tête plate de 3,7 mm qui fixe le connecteur d'alimentation de la batterie.

  15. Déconnectez la batterie en soulevant délicatement le connecteur d'alimentation de la batterie avec une spatule. Soulevez le connecteur de façon à ce qu'il ne risque pas de toucher sa prise. Un contact accidentel pendant la réparation pourrait endommager votre MacBook Pro.
    • Déconnectez la batterie en soulevant délicatement le connecteur d'alimentation de la batterie avec une spatule.

    • Soulevez le connecteur de façon à ce qu'il ne risque pas de toucher sa prise. Un contact accidentel pendant la réparation pourrait endommager votre MacBook Pro.

    Dies ist kein Stecker sondern eine Kontaktplatte, die nur leicht angehoben werden muss. Dann am besten mit etwas Tesafilm isolieren.

    SchroedersKater - Réponse

    (Translation for myself and others; Thanks for the nice tip by the way!) This is not a plug but a contact plate that only needs to be lifted slightly. Then it is best to isolate with some scotch tape.

    S Woo -

  16. Dévissez les quatre vis Torx T3 de 1,9 mm qui fixent les caches en plastique en haut des charnières de l'écran. Retirez les deux cache-charnières en plastique. Retirez les deux cache-charnières en plastique.
    • Dévissez les quatre vis Torx T3 de 1,9 mm qui fixent les caches en plastique en haut des charnières de l'écran.

    • Retirez les deux cache-charnières en plastique.

    Mine were T4

    dkraemer2 - Réponse

  17. Retirez les deux vis Torx T3 de 2,9 mm qui fixent le cache en aluminium en haut de la nappe principale de l'écran. Enlevez le cache.
    • Retirez les deux vis Torx T3 de 2,9 mm qui fixent le cache en aluminium en haut de la nappe principale de l'écran.

    • Enlevez le cache.

    These are T4 screws on A1706 EMC 3163

    Rex Juggler - Réponse

  18. Dévissez les deux vis Torx T3 de 1,7 mm qui fixent le cache en aluminium sur le connecteur de l'autre nappe de l'écran. Retirez le cache.
    • Dévissez les deux vis Torx T3 de 1,7 mm qui fixent le cache en aluminium sur le connecteur de l'autre nappe de l'écran.

    • Retirez le cache.

  19. Débranchez la nappe de l'écran de sa prise sur  la puce de l'écran en la tirant vers le haut. Débranchez la nappe de l'écran de sa prise sur  la puce de l'écran en la tirant vers le haut.
    • Débranchez la nappe de l'écran de sa prise sur la puce de l'écran en la tirant vers le haut.

  20. Dévissez les quatre vis Torx T3 de 1,5 mm qui maintiennent les deux caches en aluminium sur les connecteurs des deux nappes d'écran. Ôtez les deux caches en aluminium avec une pincette. Ôtez les deux caches en aluminium avec une pincette.
    • Dévissez les quatre vis Torx T3 de 1,5 mm qui maintiennent les deux caches en aluminium sur les connecteurs des deux nappes d'écran.

    • Ôtez les deux caches en aluminium avec une pincette.

    When re-installing the display, be careful to make sure that the display cable from the logic board sits properly ABOVE its connector on the display hinge.

    dkraemer2 - Réponse

    What is the exact size of these screws? lost one trying to put it back in and trying to figure out what I need to buy

    laughing rice - Réponse

    Step 20….those are T4 Torx screws, not T3.

    scott - Réponse

    Is this step necessary? actually i did it, but when installing the new screen, i found the 2 aluminum covers already in the new screen, so i installed the new one without taking them out…

    after it worked, i believe we can skip this step.

    my laptop is 2017 15”, 1707

    Ghannam Adham - Réponse

  21. Enlevez les deux vis Torx T5 de 3,9 mm qui fixent de chaque côté l'ensemble antenne. Dévissez également les six vis Pentalobe P2 de 1,1 mm qui se trouvent de chaque côté.
    • Enlevez les deux vis Torx T5 de 3,9 mm qui fixent de chaque côté l'ensemble antenne.

    • Dévissez également les six vis Pentalobe P2 de 1,1 mm qui se trouvent de chaque côté.

    The 1,1mm screws are completly stuck, I have the screwdrivers but the screws are just not turning. Any tips how to take them off ?

    I tried other screwdrivrer and put a rubber on it while trying to take it off but nothing works,

    Gerard Soprani - Réponse

    Had the same problem with my ‘quality’ P2 screwdriver. A dirt cheap set from Ya Xun, nr. YX-6025 saved the day

    Niels Beijer - Réponse

    I found that a form downward pressure and gentle slowly increasing rotational pressure consistently worked

    david - Réponse

    The 1.1 screws are at a slight angle (on the 2018 model, not sure about the 2017 one) so make sure you angle your screwdriver around 10° off vertical towards the rear edge of the machine.

    Cool_Breeze - Réponse

    Stripped a number of these with two different repair kit screwdrivers (other brands). Waiting on a 3rd screwdriver to arrive and then will resort to super glue or a dremel to fit a tool to these and remove. Terrible time with this.

    ajdixon91 - Réponse

    Just removing four LCD screen’s now. This is the worst part by far. I have what I thought was a reasonable quality Baku BK-338 P2 Pentalobe screwdriver. I am onto the third display removal and the WiFi antenna removal is where the fun begins. On the first two WiFi antenna, about five (too depressed to count them) screws rounded out in the pentalobe head. I managed to get them all out using flush cutters - gripping them with the cutters as flush as I could to the surface of the antenna and just trying to get them to rotate CCW a little to “break the seal“ so to speak without cutting in so deep as to totally mangle the head and locking them in even tighter :)

    Peter Newman - Réponse

    Then I pushed them tangentially with one arm of some stout tweezers and slowly worked them out. Got them all out with minimal damage to the brass part of the antenna but I am confident it will still function OK. On the third one now and four rounded out so I better get back to it. A totally s**t way to attach them and far too many screws IMO. My biggest tip is using a quality tool like the Wera or Wira brands, pushing down into the screw and carefully and slowly applying rotation force. Have some flush cutters on standby in case you round any screws out and good luck.

    Peter Newman - Réponse

    F# Apple for making pentalobe screws and f# them for using this many.

    Patrick Simons - Réponse

    Wiha calls the P2 driver a 1PL

    maccentric - Réponse

    Pay attention: in both sides the two 3,9 mm T5 Torx screws they are different from each other.

    DO NOT mix then otherwise you will won’t be able to install then again correctly.

    Manuel Da Silva - Réponse

  22. Prenez une pincette pour déconnecter les trois câbles coaxiaux de la carte mère tout droit vers le haut. Glissez votre pince ou l'extrémité plate de votre spatule (spudger) sous chaque câble jusqu'à ce qu'il soit près de la prise, puis tournez doucement ou faites levier pour le débrancher. Pour reconnecter chaque câble, alignez le connecteur directement sur sa prise, puis appuyez dessus pour qu'il s'emboîte.
    • Prenez une pincette pour déconnecter les trois câbles coaxiaux de la carte mère tout droit vers le haut.

    • Glissez votre pince ou l'extrémité plate de votre spatule (spudger) sous chaque câble jusqu'à ce qu'il soit près de la prise, puis tournez doucement ou faites levier pour le débrancher.

    • Pour reconnecter chaque câble, alignez le connecteur directement sur sa prise, puis appuyez dessus pour qu'il s'emboîte.

  23. Ôtez la vis Torx T5 de 2,8 mm qui fixe les trois câbles coaxiaux d'antenne à la carte.
    • Ôtez la vis Torx T5 de 2,8 mm qui fixe les trois câbles coaxiaux d'antenne à la carte.

  24. Faites levier avec un médiator pour soulever l'ensemble antenne en trois fois. Ne faites pas glisser le médiator d'un côté à l'autre, car vous pourriez endommager les deux nappes d'écran au passage. Ne faites pas glisser le médiator d'un côté à l'autre, car vous pourriez endommager les deux nappes d'écran au passage.
    • Faites levier avec un médiator pour soulever l'ensemble antenne en trois fois.

    • Ne faites pas glisser le médiator d'un côté à l'autre, car vous pourriez endommager les deux nappes d'écran au passage.

  25. Retirez avec précaution l'ensemble antenne, tout en faisant passer le faisceau de câbles d'antenne sous le caloduc. Retirez avec précaution l'ensemble antenne, tout en faisant passer le faisceau de câbles d'antenne sous le caloduc.
    • Retirez avec précaution l'ensemble antenne, tout en faisant passer le faisceau de câbles d'antenne sous le caloduc.

    Reversing this step was the hardest part for me. There is a small “tunnel” that runs under the heat pipe which the 3 antenna cables plus the securing bracket must be threaded through. The shortest cable easily got stuck or pushed off to the side under the heat pipe. After many attempts, I found success by bending the 3 wires ever so slightly to the left before inserting them in the tunnel, so that when they make it through the tunnel, they were more prone to stay straight. It was easy to grab them one by one with tweezers by doing that. Just have to be very careful.

    cdowney - Réponse

    To easily fit the antenna cables – turn the whole antenna assembly about 90 degrees ccw and wiggle it a bit back and forth. Since the cables are a bit prebent they quite easily “pops” up – no need to tie them together. The last trick is to not forget the metal tab – using tweezers or a spudger to help guide the tab in position.

    John Ross - Réponse

  26. Enlevez l'ensemble antenne.
    • Enlevez l'ensemble antenne.

    • Pendant le remontage, pincez doucement le faisceau de câbles et guidez-le sous le caloduc dans la bonne position sur la carte. Si nécessaire, utilisez vos outils pour vous aider à le guider, mais ne forcez pas.

    I had a LOT of trouble re-installing the three antenna cables underneath the heat pipe! The only way I could get them through was to use clear tape to bind the three antenna connectors together tightly into one pointy end. I was able to push that through into place, but I was not able to push the three separate wires through.

    dkraemer2 - Réponse

    It’s possible to avoid this problem by just not removing the antenna assembly entirely. I secured the three cables and the screw holder together with a small cable tie to avoid them slipping out. You can fit the new screen without removing the assembly completely.

    Stuart Mc -

    Thanks dkraermer2 for that tip of wrapping all 3 wires into a narrow point. I used Capton tape. The metal screw holder needed help as it catches on a ridge in the MB. I used tweezers to “Lift” it over that last ridge.

    lamajr - Réponse

    Make sure the antenna cable assembly locates correctly on reassembly. It is important to install this down onto its locating lugs, not pushing from the rear of the machine towards the front. There is a small ‘u’ shaped cutout on bottom of the assembly and a metal tab which must locate into the corresponding ‘u’ shaped lug and slot cut into the metal of the top case. If this is not located correctly there is a good chance that the screen will foul when opening and closing resulting in an audible click as it catches the antenna assembly.

    BrianS - Réponse

    +1 for BrianS comment. The U shape is a placeholder for the antenna and is located at antenna center. If this ever happened to you, fold gently the antenna strip to leave 3 mm space from the antenna main block, and place the antenna center first in oder for the antenna to fit into the U shape properly.

    Xavier Fischer -

    +1 to both BrianS and Xavier Fischer’s comments above. Even when the lug and the cutout are identified, it’s not easy to tell if it’s been seated correctly until you test the hinge. I found Xavier’s suggestion worked.

    Stuart Mc -

    Putting the three antenna cables to snap onto the connectors again, It felt like I succeeded after much struggle. But after putting it all together - the screen is black. External monitor works though. 2 of 3 feels certain though as it seems on place.

    Martin Klasson - Réponse

  27. Retirez les quatre vis Torx T3 de 3,9 mm qui fixent les ressorts des caches des deux nappes de l'écran.
    • Retirez les quatre vis Torx T3 de 3,9 mm qui fixent les ressorts des caches des deux nappes de l'écran.

    Step 27. These are T4 Torx screws, not T3 Torx. FYI

    scott - Réponse

  28. Saisissez le côté gauche de l'ensemble nappes d'écran et tirez-le vers l'extrémité inférieure du MacBook et éloignez-le du ressort du cache. À l'aide d'une pincette, extrayez le ressort du cache gauche des nappes hors de son support. Répétez la procédure avec le ressort du cache  droit de l'ensemble nappe d'écran.
    • Saisissez le côté gauche de l'ensemble nappes d'écran et tirez-le vers l'extrémité inférieure du MacBook et éloignez-le du ressort du cache.

    • À l'aide d'une pincette, extrayez le ressort du cache gauche des nappes hors de son support.

    • Répétez la procédure avec le ressort du cache droit de l'ensemble nappe d'écran.

  29. Ouvrez complètement le MacBook Pro et posez-le sur la tranche. Tout en maintenant l'écran de votre main libre, retirez les trois vis Torx T8 restantes de la charnière inférieure de l'écran.
    • Ouvrez complètement le MacBook Pro et posez-le sur la tranche.

    • Tout en maintenant l'écran de votre main libre, retirez les trois vis Torx T8 restantes de la charnière inférieure de l'écran.

    • Dévissez les trois dernières vis Torx T8 de la charnière supérieure de l'écran.

    Should it not be saying: “Remove the remaining three T8 Torx screw from the upper display hinge.” rather than the lower display bracket..? It seems to me that the last instruction in this step does not correspond to the pictures on the left.

    Thomas Keulemans - Réponse

    Thanks Thomas, it has been corrected.

    Tobias Isakeit -

    t7 is better, using t8 started to round my screws making it harder to remove

    David - Réponse

    Loosen the screws while the MB is still flat on the table. They were tight.

    rezbuzzz - Réponse

    This was pointed out by Paul Stanislawski of Rossmann repair in this video https://youtu.be/iXjg1LtlQUU. It’s very easy to damage the touch bar flex connector while removing the left hand LCD hinge bolts in step 29. Best to disconnect the flex from the logic board and exercise extreme caution when removing the LCD. See potential touch bar flex damage here https://imgur.com/a/ugAL94c

    Peter Newman - Réponse

  30. Gardez une bonne prise sur l'écran et l'autre moitié du MacBook Pro. L'une ou l'autre partie peut tomber brusquement au cours de cette étape. Poussez les deux parties du MacBook Pro l'une contre l'autre afin de pouvoir détacher les charnières de leur logement sur le châssis. Poussez le boîtier principal du MacBook Pro loin de vous tout en tirant l'écran vers vous pour les séparer.
    • Gardez une bonne prise sur l'écran et l'autre moitié du MacBook Pro. L'une ou l'autre partie peut tomber brusquement au cours de cette étape.

    • Poussez les deux parties du MacBook Pro l'une contre l'autre afin de pouvoir détacher les charnières de leur logement sur le châssis.

    • Poussez le boîtier principal du MacBook Pro loin de vous tout en tirant l'écran vers vous pour les séparer.

    • Retirez l'ensemble écran, en faisant attention à ne pas l'accrocher à une des nappes.

Conclusion

La réparation ne s’est pas déroulée comme prévu ? Consultez nos conseils basiques de diagnostic ou [notre Forum pour obtenir de l’aide.

51 autres ont terminé cette réparation.

en fr

100%

Commencez à traduire ›

Dominik Schnabelrauch

Membre depuis le 23/11/2016

98 894 Réputation

400 tutoriels rédigés

Équipe

Community

140 membres

17 046 tutoriels rédigés

23 commentaires

Will this work for the a1708 model?

Lucas Zhu - Réponse

Hello Lucas Zhu,

the interior build of the A1708 model is a bit different to this one. Especially the connection of the battery. You can check our guides for the A1708 model for the disconnection procedure. The removal of the display in general, is more or less the same with a few differences (e.g. two instead of 3 coax cables). Although the A1708 is a different model you might be able to remove the display following this guide.

Dominik Schnabelrauch -

THANK YOU THANK YOU THANK YOU!! You made my life so much easier. This guide was thorough and definitely made things a lot easier to understand.

Dana Altier-Jeske - Réponse

I disagree with your difficulty level. I found this much harder than a standard display due to the size and number of tiny screws.

mayer - Réponse

Thanks for the guide! I’ve completed mine around 1 1/2 hours while being really careful not to short-circuit any components. Other video that I used for reference: https://youtu.be/153tVLIZVm8 and https://youtu.be/bEDhEWLrkUs

firdaus.abhar - Réponse

Thanks!

This took me more than 2 hours to remove and replace the display. By far the most time-consuming step was removing and re-feeding the antenna wires under the heat pipe. (See my suggestion above.)

The other Guides for display removal for the other similar MacBook Pro models (2017, non-touch bar, etc.) list times of 20 or 30 minutes. Those times are totally unrealistic, at least for first times through the process.

dkraemer2 - Réponse

Great guide! I completed on the A1706 in a little under 2 hours. Re-performing Step 25 on re-assembly was the hardest part. Other than that, pretty standard repair with the proper tools. Thanks for posting!

cdowney - Réponse

Thanks for taking the time to document the display replacement procedure. I used these instructions to replace a display for a late 2016 function key Macbook Pro 13” A1706 model. There are two antenna cables in a different location on the on the earlier model. I did not remove them and was able to move the antenna cable assembly while still attached and easily manipulate the screen connection assembly round it. The twelve 1.1 mm P2 screws used to hold the antenna cable assembly in place are minute and I had to hold them in forceps in order to load them on to the screwdriver and then screw them into place - very fiddly. The spring hinges of the display cable were tricky to put back in too. Otherwise went as described in the guide.

lostculture - Réponse

Thanks for the very thorough guide I managed to replace my screen in about 1 hour 45 mins taking alot of care.

After I have replaced the screen the touchbar seems to be functioning visually but is unresponsive to touch. Ive tried to kill the touch bar agent via terminal and activity monitor. I just wondered if you may have any guidance or advice as to what might have happened and how I can fix it :)

Thanks in advance,

Danny

Danny - Réponse

Same happend to me. Let me know if you find a solution. So far I am using “TouchBarServer.app” to compensate. I think I found it on Github

Felix J -

FYI

Not to disparage commerce for the good people of iFixit but check this link before you take the plunge to repair your 13” MacBook Pro Model A1706. It might qualify for a free repair.

https://support.apple.com/13-inch-macboo...

Happy trails or whatever you’re on.

pkeenan8 - Réponse

No disparagement taken! Great tip, added to the guide introduction. Thanks for chiming in.

Jeff Suovanen -

The tiny P2 screws are the only challenge - get a sturdy P2 driver. After you do a few of these they’re cake. I can swap out the display and touch bar in 60-90 mins max. Use ESD safe mat and tweezers so you don’t break any fragile cables.

Ted Teske - Réponse

Thank you for the guide! Und die deutsche Übersetzung natürlich!

I could change the display successfully even though I dont have a lot of experience in this stuff. I have to warn though that these models are very fragile; I probably broke my touchbar in the process. Its not responding to touch interactions anymore.

Felix J - Réponse

Perfect guide! took me 3 hours total…. which i actually enjoyed and what a great feeling after it’s done and

you have a brand new computer again. Thank you .

ilya - Réponse

Thanks for the great instructions! Almost everything works perfectly after following these instructions. However, there is one issue: the camera does not work. If I look at the system report, under “Camera” it says “No video capture devices were found.” and if I open photo booth it says “There is no connected camera”. I’ve tried re-booting, but with no luck. Any ideas what I might have done wrong? Besides the camera, everything else seems to be fine.

Jamie Near - Réponse

Great guide, except now my computer won’t power on - apparently, that Touch ID/Power button needs to be “Re-Packed”, which requires that Apple does it - and they say another new screen is required to do it. And, possibly, a logic board.

The repair will cost more than buying a new computer…

Richard Belson - Réponse

HI, I just do the fix and the camera is not working

jaffar - Réponse

I completed the screen replacement as per the guide on an A1706 MacBook Pro in running OS 11.2.2 (Big Sur)

Mechanically, everything went fine, but when I booted up again the display was garbled and flickering, including on an external monitor. Did all the usual stuff (NVRAM/SMC reset, booting up is safe mode, reinstalling OS) but to no avail.

So I popped into the my nearest Apple accredited repair shop for them to have a look. They confirmed to me that I’d installed the new screen perfectly but told me that :

A. There is a “calibration” that needs to be don’t in order for the new screen to work,

B. It can only be done by a registered technician

C. It can’t be done on a “third party screen” i.e. one that hadn’t been sourced directly from Apple (who don’t sell spares to the public)

Have other people come across this? The fact that dozens of people have completed the repair with out issue would suggest it’s bulls**t. Or is this something that’s been snuck in with big sure to prevent DIY repairs?

sjflaher - Réponse

Flickering on an external screen would not be caused by lack of calibration on the built-in display. Apple’s techs are required to perform a calibration step when they replace almost any part, but it’s not necessary in order for a new display to work—We’ve tested this many times. Even the term “calibration” can be misleading here, as often all they’re doing is verifying the repair with Apple’s servers so that the repair shop can get paid by Apple for completing the repair.

Normally when we see problems on both internal and external displays, I’d suspect a bad GPU, but it’s odd that it happened immediately after your repair. Does the external monitor flicker regardless of which port it’s plugged into? Have you tried them all? If so, I’d probably move your question to the Answers forum and maybe run through the standard troubleshooting checklist before going further. Good luck!

Jeff Suovanen -

once youve done acouple you do better and better, the first ones the worst one. I still put the ifixit guide up when im doing a repair, i dont trust me because ive know myself all my life. so haveing this in the background makes it easier

Love_ Your_Pitty - Réponse

Thanks, I used this and a YouTube video to replace my MacBook Pro A1708 display. https://m.youtube.com/watch?v=ewqZtZEhG1...

jnicholson2707 - Réponse

After having followed the steps and changed the screen, my MacBook does not give video, the screen is black, even when I put the previous screen that worked with the lid a little open and for HDMI.  Does anyone know what could have happened?

Kevin Aviles - Réponse

Ajouter un commentaire

Nombre de vues :

Dernières 24 heures : 68

7 derniers jours : 424

30 derniers jours : 1,834

Total : 61,064