Vidéo d'introduction

Introduction

De temps en temps, notre équipe terrestre de démontage contemple le ciel. Aujourd'hui, nous souhaitons mettre le Samsung Galaxy S5 en morceaux. Sera-t-il immortalisé parmi les étoiles de la réparabilité—ou plongera-t-il sur la terre tel un météorite en feu ?

Rejoignez-nous puisque nous utilisons nos meilleurs instruments scientifiques pour le découvrir—iFixit Style.

Êtes-vous inquiet que le ciel nous tombe dessus ? Soyez le premier oiseau à Tweet -er à ce propos, contactez vos amis réparateurs sur Facebook et regardez des photos sur Instagram.

Cette vue éclatée n'est pas un tutoriel de réparation. Pour réparer votre Samsung Galaxy S5, utilisez notre manuel de réparation.

  1. C'est bien d'avoir une galaxie pour jouer puisque nous allons avoir besoin de beaucoup d'espace pour toutes ces pièces :
    • C'est bien d'avoir une galaxie pour jouer puisque nous allons avoir besoin de beaucoup d'espace pour toutes ces pièces :

      • Écran super AMOLED de 5,1" (1920 x 1080, 432 ppi)

      • Caméra arrière de 12 mégapixels avec vidéo 4K à 30 i/s, caméra avant de 12 mégapixels avec vidéo de 1080p et objectif grand angle

      • Capteur pour empreinte digitale, rythme cardiaque, mouvements

      • Processeur quad-core Snapdragon 801 2.5GHz, LPDDR3 RAM de 2 Go

      • Mémoire interne 16/32 GB, microSD jusqu'à 128 Go

      • LTE, NFC, Bluetooth 4.0 BLE, Micro-USB 3.0, 802.11/ac MIMO Wi-Fi

    Ajouter un commentaire

  2. Notre recherche initiale de capteur n'a rien donné—juste des tas d'équipements de détection de vie.
    • Notre recherche initiale de capteur n'a rien donné—juste des tas d'équipements de détection de vie.

      • Du capteur d'empreinte digitale aux gestes interprétatifs, ce téléphone montre des signes d'un niveau élevé d'interaction avec une civilisation avancée.

    • Un moniteur de rythme cardiaque est visible en dessous de la caméra arrière de 16 mégapixels. Très utile quand vous avez besoin de surveiller votre rythme cardiaque depuis votre smartphone. En gros, tout le temps.

    Ajouter un commentaire

    • Oh un port ! Cet enfoncement argenté est un USB Micro-B 3.0

    • Et ça s'ouvre directement vers la batterie au moins. Des larmes de joie coulent doucement autour de la table de démontage.

    • Retirer le boitier arrière de ce téléphone est aussi facile que d'éplucher une banane, le seul outil nécessaire est un pouce opposable.

      • Malgré les critiques négatives sur le design de la coque arrière, nous apprécions énormément la facilité de retrait.

    • C'est quoi ça ? Pas de batterie ?

      • Samsung semble vouloir promouvoir le style de vie DIY. Non seulement la batterie est remplaçable, mais l'utilisateur a également besoin de l'installer. Cela mérite un high-five internet.

    Ajouter un commentaire

    • Pas besoin de faire de l'auto-stop sur les bords de la galaxie pour trouver la coque arrière, c'est libre et dégagé.

    • Nous supposons que cette figure étrange dans la coque ne soit pas le reste des créatures de l'espace mais un joint en caoutchouc. Samsung a choisi une approche minimaliste quant à la résistance à l'eau et à la poussière au lieu des méthodes plus problématiques.

      • Alors ne prenez pas votre nouveau téléphone pour faire trempette. Si vous le faites—ou mieux encore avant de le faire—offrez-vous un Thirsty Bag.

    Ajouter un commentaire

    • Nour jetons un coup d'oeil rapide sur les avertissements pendant que nous retirons la batterie de son chic emballage.

      • Les batteries douteuses vont apparement exploser une fois montées.

    • C'est une batterie 3.85 V, 10.78 Wh. Samsung vend un meilleur moyen d'économiser la batterie, mais oublie de préciser la durée de vie de cette dernière dans la publicité—listant la capacité de la batterie à 2800 mAh.

      • Il s'agit d'une légère mise à jour de la batterie du S4 à 3,8V et 2600 mAh (9,88Wh). Annoncée avec 7 heures de conversation et jusqu'à 12,5 jours en veille.

    • Nous avons installé la nouvelle batterie. Puis, nous l'avons retirée. Nous avons des choses à voir de ce démontage et ils sont en dessous de ce bloc de batterie.

      • Pour ceux qui continuent à suivre à la maison, cela a pris au total 10 secondes. Bats ce record HTC.

    Ajouter un commentaire

    • Samsung a empilé le pont en notre faveur — il s'agit du pont des MicroSD +SIM Card.

    • "Galaxy S5" peut être plus accrocheur, mais ceux qui préfèrent une forme de désignation plus officielle, le numéro de modèle que vous cherchez est le SM-G900A

    • Qu'est ce qu'il y a derrière la porte numéro R1 ?

      • D'après ce que nous pouvons voir, il y a juste des connecteurs aléatoires et certainement pas les vis que nous avons espérées. Restez connecté, parce que nous avons l'impression que ça devient important...

    Pry off the little cover under the battery cover and disengage the tiny connector, that is the fingerprint sensor / home button connector, disengage it so you do not have to scrape off the home button unnecessarily from your screen and later steps.

    danielclarkii - Réponse

    Is this to take the screen off

    Kayleb Manderson - Réponse

    This is a teardown not a repair guide, use this replacement guide to replace the display on your phone.

    Sam Lionheart -

    Is that connector on the third picture connected to the main board?

    Ricardo Martinez - Réponse

    • Soudainement, les perspectives sont sombres. L'ancêtre du S5, le S4, a pris un bain d'huile comme un genre de protocole droïde sur la table de démontage.

    • Mais cette fois-ci, il semble que l'écran complet tient sans bricolage supplémentaire.

    • Sans autre recours, nous faisons appel à nos muscles de réparateur, iOpener et Opening Pick—probablement plus connu par leurs noms de rue, Feu et Force.

    • Cela devient urgent. Que se passe -t-il Samsung ? Je pensais que nous étions amis.

    Ajouter un commentaire

    • Il est temps pour la dernière opération de lever—

      • ...aïe, mince. CÂBLE.

    • Tomber sur un piège de câble est comme trouver une fosse à serpent entre vous et le trésor que vous cherchez. Pour empirer la chose, on ne trouve Harisson Ford nulle part.

    • Après avoir enlevé le câble avec un spudger, nous commençons à libérer l'ensemble d'écran. Malheureusement, Samsung semble avoir pensé que le seul moyen d'accéder à l'intérieur de ce téléphone est de commencer par la vitre.

    Use a credit card to disconnect the screen from the tape strips in the center of the screen. The L-shaped and the "i" shaped copper strips on the frame of the phone in picture 3 is the tape you will need to disengage to pull the screen off

    danielclarkii - Réponse

    • Après avoir complètement retiré l'écran, nous devons juste le convaincre de partir avec son bouton principal. Nous laissons la parole à notre outil en plastique pour ouvrir.

    • Dites au revoir à la bande adhésive collante qui maintient l'écran. Remonter votre écran nécessitera probablement un tout nouveau kit de bande adhésive.

    • Ce petit câble de l'écran a beaucoup de morceaux à transporter. Il est aidé par un contrôleur tactile Synaptics S5100A.

    • Il s'agit d'un changement assez radical dans le design des modèles S. Nous avons l'habitude de voir les composants internes envahir le dos du large écran. Le S5 renverse la tendance et met les composants en sandwich entre l'écran et la batterie, dans leur propre compartiment difficile d'accès.

    MyS5 felled off my pocket when i was riding and I smashed the screen .. the front glass is broken, the LCD is fine but the touchscreen don't work .. can I just replace the digitizer without replacing the LCD ? If I can, how to take them apart from each other ?

    Thanks for reading

    Simon Francois - Réponse

    Don't remove the button. That's dumb unless you're replacing it. One of the pictures in Step 6 you see that little door that you pry off, it has a small connector under it, disengage that connector, that is the fingerprint sensor so you don't have to ruin the glue around the button.

    danielclarkii - Réponse

    galaxy s5 my R1 antenna port broke off can i fix it

    keith - Réponse

    i have just a Question my galaxy s5.. the R1 antenna port broke off , can i fix that at home

    keith - Réponse

    and is that the reason i dont have any networking mobile data

    keith - Réponse

    • Oh Samsung, nous avions espéré que nous ayons pu nous y prendre de la mauvaise façon. Mais hélas, voici les vis dont nous avions besoin— de l'autre côté du téléphone. Soupir

    • Nous avons atteint un sujet de débat sur la nomenclature de Galaxy. Le consensus nous dit, nous retirons le châssis central du, euh châssis.

    • Vous êtes confus ? Yeah, nous l'étions également.

      • Voilà ce que nous offrons : après avoir enlever le boîtier arrière, vous trouverez un châssis central. Et entre ce (premier) cadre et l'écran, il y a un (second) cadre. Ainsi voilà, vous l'avez : double cadre.

    Note: There are 10 black screws in the midframe and there are 2 silver screws in the back of the device that keeps the midframe together. Make sure to remove all of them before prying it apart.

    Stacy Moffat - Réponse

    This is a teardown, and shouldn't be followed as instructions, check our step-by-step S5 repair guides for details like number and size of screws!

    Sam Lionheart -

    • Alors, pour récapituler :

      • Sur la gauche, nous avons le cadre intérieur avec la carte mère et la carte fille.

      • Sur la droite, nous avons le cadre extérieur avec une panoplie de composants en ressort.

    • Nous nous sommes déjà familiarisés avec les autres morceaux ici : prise jack, haut-parleur, boutons etc...

      • Crise identitaire évitée. Crise de réparabilité, à définir...

    • Désormais visible juste en dessous de l'énorme caméra arrière, le tout nouveau moniteur de fréquence cardiaque de Samsung, alimenté par le biocapteur Samsung SM-G900S.

    How difficult would it be to replace the rear camera lens on the back panel?

    Jakof allAces - Réponse

    Not very u dont have to take phone to pices just apply a bit of heat to the lens and useing a blade or over fine tiped tool lift up the old glass

    daniel willenbrok - Réponse

    What is this dark grey material between the corner of the exterior chrome frame and the lighter grey frame inside? In case of shock on the corner resulting in a slight deformation,could it potentially damage the water resistant integrity of the phone?

    Kevin Mungra - Réponse

    What on earth is holding the headphone jack down? Unfortunately it doesn't appear to be screws, and I'm looking to replace a headphone jack for a friend..

    Chris - Réponse

    What are the spring contact points visible on the back of the s5 immediately after removing the back cover of the phone? There's a little "109" written next to them but what are they for?

    Benjamin Grant - Réponse

    • Vous vous rappelez du connecteur mystérieux de la porte numéro un ? Surprise—c'était le câble du bouton principal !

      • Cette découverte est un bonus pour la réparabitlité du S5 (et une leçon classique sur la nécessité de manuels de réparation) — déconnecter le câble du bouton principal depuis le début aurait rendu le retrait de l'écran beaucoup plus facile, cela aidera certainement pour le remontage.

    • L'attendu capteur d'empreinte digitale est présent à l'appel. La puce de contrôle est étiquetée 1200P E43F2.

      • Certains disent que parvenir à vraiment faire fonctionner ce capteur d'empreinte requiert un peu de persévérance.

    Ajouter un commentaire

    • Près du centre du Galaxy, nous trouvons un trou noir la carte mère. Le plus dur du travail étant fait, nous le sortons et commençons à fouiller à la recherche de preuves d'intelligences.

    • Notre premier signe vient de la caméra.

    • Soucieux d'une compétition de regard, nous utilisons notre outil en plastique de confiance pour la sortir afin de la voir de plus près.

    Ajouter un commentaire

    • Sur la gauche, nous avons la caméra arrière de 16 mégapixels 1/2,6" du Samsung.

      • Nouvelle vente, autofocus plus rapide, cette caméra devrait enfin permettre aux utilisateurs de prendre un vrai OVNI avec une preuve photographique.

      • Saine et sauve dans le sac à dos de la caméra principale, la puce de commande : QDA41 L1010 R412.

    • À côté de la caméra principale se trouve une caméra avant de 2,0 mégapixels.

      • Ce petit objectif grand-angle prend des photos avec une résolution de 1920 x 1080.

    Can you tell the detail camera dimension?

    Ellen Fan - Réponse

    Is there only one camera replacement part for this phone, or are there multiples? We have seen multiple models and have to figure out each time you open a new one, which one you need. Is there a way to find out which one you need prior, and possibly where to order them?

    kylestricklin - Réponse

    • Certaines galaxies ont des étoiles, d'autres des puces :

      • Elpida FA164A2PM - la même RAM de 2 Go que nous avons vue dans le HTC One (M8) et différente de la puce Samsung 2 Go découverte par les recherches de Chipworks. Quad-core 2.5 GHz CPU probablement en-dessous

      • Samsung KLMAG2GEAC-B0 16 Go de mémoire interne

      • Module frontal multimode, multibande RF Avago ACPM-7617

      • Murata KM4220004 (probablement module Wi-Fi)

      • 1412 (C1N75R UMR3) (C1N78B YMP4)

      • Maxim Integrated MAX77804K (Système PSoC) et MAX77826

      • STMicroelectronics 32A M410

    Is it easy to eleven the on board memory? Where can I get a replacement part?

    gabekib - Réponse

    • Module de commutation d'antenne SWEP GRG28 (merci Chipworks)

    • Émetteur-récepteur RF Qualcomm WTR1625L (un autre rappel du HTC One M8) et ...

    • Puce de réception Qualcomm WFR1620

    • Circuit intégré de gestion d'énergie Qualcomm PMC8974

    • Réseau iCE40 LP1K puissance faible FPGA

    • Gyroscope/accéléromètre Invensense MP65M (MPU-6500M)

    • Codec audio Qualcomm WCD9320

    • Émetteur HD-link mobile SIMG 8240B0 et contrôleur NXP 47803 NFC

    What are the markings on the black IC below the Qualcomm WTR1625L tranceiver? Unfortunately due to the light reflections it is not legible in the picture...

    Marco - Réponse

    If you havent figured it out yet, SIMG 8240B0 is Silicon Image Chip for MHL and HDMI video/audio transmitter

    http://www.siliconimage.com/solutions/ip...

    Sriram Venugopalan - Réponse

    Where is the Snapdragon or Exynos processor?

    I couldn't see it.

    Esteban - Réponse

    At the intersection of the SWEP GRG28 antenna switch and the Qualcomm WTR1625L RF transceiver the is a small gold female connector....what size is it? It's smaller than M, maybe O or P?? I wonder why the change from all previous galaxy models that use the FMA/M CONNECTOR. I know it's an inconsequential tidbit to most but if you have the extra time I'd appreciate it.

    Scott Selger - Réponse

    Did you find anything out?

    Gerardo Rodriguez -

    Would the wifi module on the phone be the reason why my wifi won't turn on? Could it be the antenna?

    Kevin Hernandez - Réponse

    Did you check your files I had to rename my file where data for mic was kept..

    Gerardo Rodriguez -

    has anyone ever replaced the Gyro sensor? Is it easy to remove and replace?

    jbritsch - Réponse

    • Une fois la carte mère retirée, nous nous retrouvons à court de pièces. Tout ce qui nous reste, c'est uniquement une carte fille.

    • De retour au port de charge, un examen plus approfondi de cette carte fille révèle des câbles pour les boutons du bas ainsi que quelques CI :

      • Cypress CY8C20075-24LKXI CapSense contrôleur de capteur touch capacitif

      • Contrôleur d'antenne RFMD RF1119

      • Microphone primaire S1221

    Ajouter un commentaire

    • Le score de réparabilité du Samsung Galaxy S 5 : 5 sur 10 (10 étant le plus facile à réparer).

      • La batterie est incroyablement facile à retirer.

      • L'écran est un des premiers composants à retirer, rendant les remplacements un peu plus rapides. Cependant, il est maintenu avec une importante quantité de colle et nécessite qu'on le soulève très soigneusement, avec persistance, puis qu'on applique une quantité considérable de chaleur pour le retirer sans briser la vitre ni couper les câbles.

      • Une fois que l'appareil est ouvert, beaucoup de composants sont modulaires et assez faciles à remplacer, comme les caméras, la prise jack, le moteur vibreur et les écouteurs.

      • Remplacer toutes choses autre que la batterie nécessite de retirer d'abord la batterie, au risque de causer d'autres dommages lors de la réparation.

    What type of adhesive is holding the screen in place. After replacing a componant, will it just be a matter of reheating the existing adhesive and replacing the screen?

    Simon Blackburn - Réponse

    you can add any glue.. anyway if you heat to remove glue works ok

    https://www.youtube.com/watch?v=7pROEuvG...

    Kiko D Dog - Réponse

    I have to say, 5 out of 10 is far too forgiving a score. I would give it a 3. screen-replacement is a definite red mark. i think i could do 20 s4 screens in the time it takes to do one s5. Those used to previous sasmung galaxy repair can easily find themselves breaking the home button cable if they don't have forewarning. placeing screws behind the display seems very deliberate and cynical on the part of the design team.

    this also means that you cannot purchase a new screen with the frame included. you must use the phone's existing frame and align it EXACTLY right. (pay extra to get pre-cut industrial glue). the first s5 i did, the new glass wouldn't align with the steel mic mesh. i had to spend over an hour grinding down the mesh!

    i cant beleive samsung would do this to me :(

    pseudonymous - Réponse

95%

Commencez à traduire ›

73 commentaires

what is the 802.11ac chip?

Ehsan Nourbakhsh - Réponse

it's the wi-fi chip. 802.11 is a norm at IEEE ;)

Thomas -

was the lcd glued to the frame? i mean that reddish foil, did it come

off easily without heating it up? thanks

elvirs - Réponse

LCD and touchscreen is fused together. Which reddish foil are you referring to?

adnan amru -

I think he means the copper-coloured backside of the display assembly. And I have the same question, was the backside of the display assembly glued to the midframe, or was it just the sides that were glued to the frame?

Audun -

no it is not. it is a kind of stray capacitance shield(made of copper i guess). so not glued to the main frame. you need to heat the edges. and be careful with the two buttons,,

esref celik celik -

How come iphone 5s scored higher than Galaxy S5? At least S5 is easier to replace battery without any difficulties.

Thomas - Réponse

Because for s5, any PROPER repair will involve opening up the display module, which destroys the waterproof LCD adhesive. Special reassembly and functional test procedures are needed to restore the phone to its original performance. On an iPhone 5s no such problem is present.

Tom Chai -

@Thomas- For the iPhone 5s, you have to disconnect the home button (and fingerprint scanner) from the front display assembly as you open it, but opening it is trivial. The only worry is ensuring you don't snag the home button cable connected to the main board. This isn't super hard but requires some dexterity that makes a DIY repair much harder.

For the S5, it appears you have to heat the front of the display (at least the edges) and gently and rather expertly apply force to lift up the screen assembly. Not only do you have to do that to get the screen out for a screen replacement, you have to do that for ANY internal repair. There is a very high risk of breaking the screen doing this. Given that this is by far the most expensive component, that's a substantial risk if all you want to do is replace the camera/speaker/etc.

My guess is that Samsung decided on this approach to keep it water proof/resistant, but it greatly complicates any repair, ones that would be trivial on other Galaxy devices.

blank - Réponse

@thomas adhesive like this is an automatic lowering and although it has a replaceable battery, that won't help if anything else breaks.

Ashley Ryan - Réponse

How is access to the plastic 'string' piece that connects the USB/charger port cover to the frame? I'm asking as I can see this piece becoming a common break in the coming months. Hopefully it doesn't involve a disassembly of the phone to change the string/charge port cover.

Jon - Réponse

The charge port cover is held on by one screw and a small plastic cover piece. It is trivial to replace broken covers so this will probably be a really cheap, easily sourced replacement part. I may pick up a 10-pack for my own S5. Feel like I will need that many.

PMDR -

thank you for help us

mart305 - Réponse

best prix for Samsung Galaxy S5 16GB in amazon

SM-G900H WHITE $574.98

http://goo.gl/ccCMaJ

G-900H Black $571.01

http://goo.gl/tL6Kg8

khadir ahmed - Réponse

I'm having a problem hearing sound when I'm on the road. It's as if it disconnects from wife or something. Any ideas?

Karina Golabek - Réponse

Love the teardown! iFixit Rocks!!!!

Armen Orbelyan - Réponse

the device is IP67 certified , so my guess is once you replaced the screen ... it won't be dust/water proof anymore

Ofer Arbeli - Réponse

Hello guys!

I really need help here. My galaxy S5 doesn't pick up my SD Card anymore. It work for few days at first use but now it doesn't. I check my SD card on other phones and tried other SD Cards too, it doesn't pick it up. any suggestion guys?

Hanif Ahmadi - Réponse

Google's Android Device Manager helps you to remotely locate your device and wipe your phone’s data, if it is lost or stolen. It also provides protection to your lost phone by enabling remote locking. I found this info here, http://www.spinfold.com/android-tricks-a...

Naresh Landam - Réponse

Hi I recently changed my lcd and in the mean time disassembled the device for fun. Now everything is assembled, but the lte signal is a bit static with low upload speed (download is slow but acceptable) anyone have any idea which part may need to be replaced?

pedro - Réponse

awesome hardware review of s5 and i saw galaxy s5 tips here: http://www.toptechtune.com/2014/04/14-ma...

shafeeqts - Réponse

hi, where is the temperature sensor? Thanks

Paolo Abbate - Réponse

I cut the cables to the "back" and "recent apps" buttons. They aren't as sensitive anymore, but fortunately they still work. I also ripped some of the foil on the back of the screen, but I haven't noticed any negative effects from that.

Jonathan Good - Réponse

I also cut the cables to my back and recent app button but they don't work how do I fix it

madison -

So.. I have a G900V. I cracked the screen, followed by a trip to the toilet :X

Ever since, I cannot make calls, rarely sms, but have great data?? Every app, sensor, sim status etc says I have reception, but the dialer just hangs at 0:00... Pulldown indicates "No Service" at the bottom. I had a similar problem with the s4, turned out to be one of those micro coaxial type antenna cables/connection. Have any ideas?

Rick Stanley - Réponse

Rick, did you find a solution to your problem? I'm having the same issue.

It seems that the LTE/Wifi works but the CDMA radio does not work or the antenna isn't properly connected. I bought some more coaxial cables and another charging port board and replaced them but no luck...

steve -

My version of the SM-G900F has _two_ high-frequency cables going from the motherboard to the USB module. One blue (wired like yours) and one grey (wired from the center of the motherboard, left of the blue one, through the "crack" near the top of the duct the blue one follows and exits at the bottom of the duct turning left and connecting beneath the CY8C20075-24LKXI.

I had to replace the display _and_ the USB module (damaged it while disassembling the phone).

Question: Now I have replaced both display AND USB module - and the phone ALMOST works. The problem it experiences is a very much lacking connectivity in terms of phone and 3/4G internet. Wireless does work. My question is thus, could I have bought an incorrect USB module? The new one has all the same connectors. Could I have forgotten something else? Is there a gnome in my phone? Are the skies falling?

If you happen to know - or if you happen to be a smart Alec that happens to be right as well, please chip in - I'd love to have my phone ok. :)

thor - Réponse

I have the same question, did you ever find out the answer to this?

Stacey -

I just replaced the charging port in my s5, taking great care to not break anything. However, the touch screen doesn't work now. Any suggestions?

inquisitionlalia - Réponse

Is there any way to check if the back body or mid section of the s5 is bent?

I think my s5's might be bent and I am not sure of how i can verify this.

The reason i ask is the lcd screen cracked while it was in a protective case and withe a glass screen protector on. The phone was in my pocket when it cracked.

Anand - Réponse

Are there any water damage indicators other than the battery and its compartment? I'm talking about indicators that need disassembly to find?

2jzgte - Réponse

What in your opinion may need to be replaced if my screen continues to turn dark green and take almost 15 minutes to turn on and become active so I can unlock my phone?? I need help with this issue..

Chantal Garant - Réponse

Jesus soriano colula - Réponse

Can replace the accelerometer/gyroscope?

Fernando Ulloa - Réponse

Did you ever do this? I want to do the same thing. Mine has not been working for awhile now.

jbritsch -

Could I add a thermal gel/paste to the SoC like the Nexus 4?

Adrianne Howell Quizana - Réponse

I mean a thermal pad? -Adrianne Quizana

Adrianne Howell Quizana -

Thank you this was very helpful

kempc8 - Réponse

I have the s5 sport. Is the on board memory the same, and is it possible to get data off it completely outside the now pulverized phone?

xyuryno - Réponse

Does anyone know how to get data off the on board memory with a smashed twisted dead phone?

xyuryno - Réponse

Odin ..used for flush or safe strap

Gerardo Rodriguez -

Hi, my GPS stopped working and I am sure it is the antenna.

Where would the antenna connections be on the phone ?

jamech - Réponse

I have the same problem.. Did you find a solution to make the gps alive again?

Andres Garza -

I broke my home button ribbon and my touch screen does not work. Do I need the home screen button for the touch screen to work?

AJC - Réponse

is the phone still waterproof after opening the screen ?

Amaury Claeys - Réponse

i was wondering if i tore the copper foil that's shaped like an L would that be a reason for the bottom of the screen not to work?

cpk0001 - Réponse

My phone Samsung S5 SM-G900P not capable for 1800 MHZ frequency for LTE. Can we fix it?

Navdeep - Réponse

No, it is never supported to begin with.

Tom Chai -

Hey i had the idea and thought I'd ask if it's possible to take the antenna from a G900T and put it in a G900P so as to make it LTE capable on T-mobile. Is this outlandish or actually possible?

Albeit Pragmus -

Is the antenna from a G900T capable of operations in a G900P if replaced with said antenna? I ask this as i look for apparently an unsolved mystery lol i assume that functionality should be the same since they all say that the G900P antenna on Sprint variant is not capable on of running on Tmo frequencies... this sucks so bad too cause why in the !&&* would you not just put the same hardwarw relative to the region in at the factory... ugh lol

Albeit Pragmus -

Ok the lcd worked when i started haha replaced the lcd, charging port and head phone jack. Now after a brand new lcd nothing is happening? Thoughts

eyeopener78 - Réponse

Replaced the lcd and charging port and head phone jack, put back togetjer and nothing? Thoughts

eyeopener78 - Réponse

hi guys! i had water damage my galaxy s5...(because i didn't know to what extent is its water proof capabikitues) now my battery drains 4x faster than before. how do i fix it?

katenemesvidad - Réponse

My speaked cuts in and out. If the speaker is plug and play, would replacing the speaker even fix my problem? I am talking about the loudspeaker. To me it wouldn't since there are no wired connecting it to the mobo.

Shaun Schlager - Réponse

My speaker cuts in and out...mainly out. Would replacing the loudspeaker even fix it since the speaker is plug and play and has no wires connecting it to the mobo?

Shaun Schlager - Réponse

Hi guys; which one is the contact for the antenna of the GPS? And where is the GPS antenna?

A picture would be great.

Cheers.

Power17 - Réponse

So my primary microphone only works if I put pressure where the home button cable connects. kinda next to the battery. Anybody have an idea of why?

Ryan b - Réponse

I did a replacement for the por charger successfully. However i did teared the golden sheet on the behind the lcd .now my touch svreen doesnt work .is tgat golden sheet is the amoled ? Should i get a new screen or the problem isn't on the teared sheet?

Davi T - Réponse

Crisis Action -

I can not understand why there is not info about where the gps is :S

square_fire - Réponse

I need the screen replaced on my galaxy s5 .....that all its cracked and yea help me

Choochum - Réponse

I need to replace the charging port on my Galaxy S5. What will I need to do this and what do I need to watch out for?

Peter G. - Réponse

The guide you’re looking for is right here.

Jeff Suovanen -

I need to replace the power button of my S5. Do I really need to go to removing screen and applying new tapes? Or can I just remove the plastic small covers from the backside (glued to middle pane)?

S5user - Réponse

hi all my s5 keep rebooting like every 2 min…….how can i fix it

Dwayne Thorne - Réponse

Thank you for all great job to explain every thing that related to s5 g900h. I wish if someone can tell me , how I can get the sechmatices for this phone.

thank you again,

Ali RH

Ali - Réponse

Hi. Does anyone know what the five contacts (one setof two above three singles clustered in an L shape) under the back cover are for?

Jedi Lewis - Réponse

Broke one of the adhesive buttons, snapped of the ribbon. Give that sucker some HEAT!!!

Sindre Johansen - Réponse

My phone shuts off if it gets under 20% and it also has an over heating problemwhat should I do?

Fraun /GAMING - Réponse

What should I do my phone shuts off if under 20% and also over heats?

Fraun /GAMING - Réponse

Should I get a new battery my phone shuts off if it's under 20% ,and my phone Aldo has an overheating problem

Fraun /GAMING - Réponse

There is two sensors next to the front camera. Is it some kind of camera sensor, with a video feed? The phone knows when you are looking at the screen. How does the technology works?

al ei - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 59

7 derniers jours : 438

30 derniers jours : 2,325

Total : 463,129