Introduction

La ligne des smartphones Galaxy de Samsung avait une bonne cote de réparabilité, mais le modèle phare de l'année dernière, le S5, n'a reçu que le score décevant de 5/10 . Est-ce que le S6 avec son nouveau design nous ramènera dans un domaine étincelant, ou est-ce que nous allons nous enfoncer encore plus dans un trou noir de réparabilité ? Joignez-vous à nous pour le démontage du Samsung Galaxy S6 !

Vous êtes intéressé par le pendant incurvé du S6 ? Allez voir le démontage du Samsung Galaxy S6 Edge.

Rejoignez-nous dans la stratosphère des réseaux sociaux ! Pour des nouvelles rapides, c'est sur Twitter, suivez-nous sur Facebook et parcourez notre galerie photo sur Instagram.

Cette vue éclatée n'est pas un tutoriel de réparation. Pour réparer votre Samsung Galaxy S6, utilisez notre manuel de réparation.

  1. Comparé au S5, le S6 fait certainement bonne figure sur papier. Ces spécifications correspondent point par point au  voyant S6 Edge :
    • Comparé au S5, le S6 fait certainement bonne figure sur papier. Ces spécifications correspondent point par point au voyant S6 Edge :

      • Écran tactile capacitif super AMOLED de 5,1" (1440 x 2560 pixels, ~577 ppi, 16M de couleurs)

      • Processeur Exynos 7 Octa 7420 avec Mali-T760 GPU intégré et 3 Go de mémoire

      • Caméra arrière 16 MP avec HDR, LED Flash et enregistrement dual-video

      • Chargement sans fil intégré

      • Options de stockage 32, 64 et 128 Go

      • Renforcement Corning Gorilla Glass 4

    • Il a plus de puissance. Il a plus de pixels. Pourtant, nous avons l'impression que quelque chose manque. Mais nous ne savons pas tout à fait ce que c'est, alors nous commençons nos recherches. Que le démontage commence !

    Ajouter un commentaire

  2. Tout comme son frère incurvé, le nouveau Galaxy dispose de Gorilla Glass 4 sur ses coques avant et arrière.
    • Tout comme son frère incurvé, le nouveau Galaxy dispose de Gorilla Glass 4 sur ses coques avant et arrière.

    • Une vue du bord du Galaxy.

    • Avec 0,27 pouces, le S6 est un poil plus fin que le S6 Edge (0,28 pouces).

    • Plus fin, mais pas plus petit — le S6 est légèrement plus haut et plus large que son frère et il est un tout petit peu plus lourd (6 grammes).

    Ajouter un commentaire

    • Il était extrêmement difficile d'ouvrir le S6 Edge et il y a de bonnes chances que le S6 dispose du même adhésif affreux. L'extérieur agréable de ce Galaxy est trompeur, c'est un dur, mais nous y mettons de la chaleur sous forme d'un iOpener.

    • Après avoir battu un court moment de déjà-vu, notre ventouse fiable et un médiator nous donnent accès à l'intérieur.

      • De toute évidence, le S6 et le S6 Edge auront pas mal de choses en commun à l'intérieur comme à l'extérieur.

    The device needs to be heated up using a hot plate or other appropriate alternative before you can follow these instructions.

    Shaya Kutnowski - Réponse

    The iOpener is such a heat source, is it not?

    satidragon -

    • Les panneaux arrières sont tellement similaires que nous avons été obligés de les poser l'un à côté de l'autre pour les comparer : comme on pouvait s'en douter, le panneau du S6 Edge (à droite) est légèrement plus petit que celui du S6 standard (à gauche).

    • Cette fois-ci, l'adhésif est resté collé au châssis central tout en cachant les vis. Nous avons eu un moment de panique pensant que nous serions obligés de passer par l'écran, comme pour le S5.

    • Mais après avoir décollé l'adhésif, toutes les vis sont présentes et aucune ne manque — et maintenant elle sont toutes dévissées !

    Ajouter un commentaire

  3. remember to take out the sim card holder before removing the mid frame

    randyknudsen - Réponse

    What is the function of the large black thing in the center of the midframe?

    Terri White - Réponse

    As in the S6 Edge link, it’s an NFC/wireless charging coil.

    Sam Lionheart -

  4. Répandez la magie de Noël
    Répandez la magie de Noël
    • Qui fait fonctionner le smartphone ? La batterie !

    • Le retrait de la batterie du S6 devrait être un peu plus facile que celui de l'Edge. Dans l'Edge, la nappe de la batterie passait sous la carte mère avant d'être connectée en haut, ce qui nécessitait le retrait de la carte mère pour accéder à la batterie.

      • Apparemment, avec ce peu de place supplémentaire à l'intérieur du S6 standard, Samsung était capable de faire passer la nappe au dessus de la carte mère et c'est une étape en moins pour le retrait de la batterie.

    • Grâce au design écran plat du S6, il est également plus facile d'insérer un médiator dans l'interstice entre la batterie et l'écran complet, ce qui facilite la coupure de l'adhésif (toujours aussi tenace) fixant la batterie.

    • On ne peut guère qualifier la batterie de facile à remplacer, mais c'est un peu plus facile que dans le S6 Edge. Mais c'est quand même un énorme pas en arrière par rapport aux Galaxy précédents comme le S5, où on pouvait remplacer la batterie en utilisant rien d'autre que de l'intelligence, et même celle-là n'était pas vraiment nécessaire.

    Ajouter un commentaire

    • Le Galaxy dispose d'une batterie de 3,85 V et de 9,82 Wh et Samsung prétend qu'elle tient jusqu'à 23 heures de communication 3G, 12 heures d'usage d'internet Wi-Fi et jusqu'à 57 heures de musique en playback.

    • Avec une transition vers des matériaux plus lourds pour le boîtier, Samsung a peut-être voulu économiser un peu de poids en réduisant la batterie. La batterie de 9,82 Wh du S6 et la batterie de 10,01 Wh du S6 Edge semblent plutôt petites par rapport au 10,78 Wh du Galaxy S5.

    • La batterie est bien plus grande que celle de 6,91 Wh que nous avons vu dans l'iPhone 6, mais elle fournit probablement moins de temps de communication. De toute évidence, cet écran plus imposant consomme beaucoup.

    What are the dimensions of the battery? (Height x Width x depth mm)

    murronman - Réponse

    • La carte mère est toujours maintenue par la traction gravitationnelle du fichu connecteur de la carte fille. Nous nous mettons rapidement au travail avec un spudger et nous la soulevons pour regarder de plus près.

    two other connectors need to be removed, one twoards the top and another along the side

    randyknudsen - Réponse

    We don't write teardowns to be detailed disassembly instructions—they're supposed to provide a fun look inside new devices. If you're looking for step-by-step guides, we do have a complete set of repair manuals that include all the details for individual component replacements.

    Evan Noronha -

    • Armés d'une pincette, nous examinons les caméras du Galaxy de plus près.

    • La caméra selfie 5 MP du S6 est l'image toute crachée de la caméra frontale que nous avons trouvée dans le S6 Edge.

    • Les similarités ne s'arrêtent pas là. La caméra arrière 16 MP OIS semble être quasiment identique à celle du S6 Edge. Il y a certainement du hardware similaire sur ce circuit imprimé :

      • Mémoire Serial Flash Winbond W25Q32FW

      • Gyroscope double axe InvenSense IDG-2030 pour la stabilisation de l'image optique

    Ajouter un commentaire

    • Nous retirons l'envers de la carte mère en premier et nous y trouvons du lourd :

      • Samsung Processeur Exynos 7420 Octa-core - 64-bit, 2,1 GHz Quad + 1,5 GHz Quad, avec Samsung K3RG3G30MM-DGCH 3 Go LPDDR4 RAM intégré

      • Samsung KLUBG4G1BD 32GB NAND Flash

      • Skyworks 78041 Hybrid Multimode Multiband (MMMB) module frontal (FEM)

      • Avago AFEM-9020 PAM

      • Broadcom BCM4773 GNSS Location Hub

      • Samsung C2N8AF (probablement un processeur d'image)

      • Avago A7007 (vu auparavant dans le Galaxy S5)

    Hi

    I am getting very poor network signal since I reassembled. Where are the antenna on this device. I tore off some yellow/orangy sticker accidentally when I took off the back glass panel as it was glued to it. What that part of the antenna? If so where can I get replacement or do I have to buy new chassis ?

    Thanks.

    Enda Kirby - Réponse

    Hello, can you please specify how thin the motherboard is (I won't do the repair if its too thin, i don't want to damage it)?

    Jernej Perko - Réponse

    The teardown does not mention that there is a Samsung Shannon 333 Modem Chip underneath the NAND Flash Chip (Orange).

    Its stacked and soldered with the same connectors onto the board.

    Thor Odinson - Réponse

    It Also doesn’t mention that this is the E0B1 Variety. (32GB EMMC Chip)

    Thor Odinson -

    • On retrouve quelques visages familiers sur la face avant de la carte mère :

      • Codec Audio Wolfson Microelectronics WM1840

      • Samsung S2MPS15 (probablement une CI de gestion de puissance similaire au S2MPS11)

      • Émetteur-récepteur Samsung Shannon 928 RF

      • Maxim MAX77843 Companion PMIC

      • Amplificateur Audio Maxim MAX98505 Class DG

      • Samsung Shannon 600B5D

    Huh.. So that pesky little PMIC is whats burning my hands when my phone charges.

    Cole Feldt - Réponse

    tel me sim ic

    saad - Réponse

    • Nous essayons de soulever la carte fille en faisant levier, mais les nappes des touches programmables LED nous en empêchent.

      • Les nappes des touches programmables LED sont coincées entre l'écran et le châssis à l'arrière de l'écran.

    • Nous retirons donc le châssis de l'écran pour libérer la carte fille.

    Ajouter un commentaire

    • Une fois retirée, on peut voir clairement ses ports audio jack et microUSB (2,0).

      • C'est apparemment encore un autre pas en arrière par rapport au S5, qui disposait d'un port USB 3,0 dix fois plus rapide.

    • Sur la carte nous apercevons un seul CI :

      • Cypress 3175 1501 1885 (probablement un contrôleur de capteur touch ou d'empreinte digitale)

    Ajouter un commentaire

  5. Ajouter un commentaire

    • Le score de réparabilité du Samsung Galaxy S6 : 4 sur 10 (10 étant le plus facile à réparer).

      • Beaucoup des composants sont modulaires et peuvent être remplacés indépendamment.

      • Contrairement au S5, il n'est pas nécessaire de retirer d'abord l'écran pour accéder à l'intérieur de l'appareil, mais il faut quand même enlever l'écran, si on souhaite remplacer le port USB.

      • A la différence du S6 Edge, la batterie peut être enlevée sans un retrait préalable de la carte mère — mais de l'adhésif à forte adhérence ainsi qu'un panneau arrière collé rendent le remplacement plus difficile que nécessaire.

      • Une vitre à l'avant et une vitre à l'arrière doublent le risque de casse, et un adhésif à forte adhérence sur la vitre arrière rend l'accès à l'intérieur de l'appareil très difficile.

      • Il est probablement impossible de remplacer la vitre sans détruire l'écran.

    My samsung s6 dropped in water and only comes on when it is plugged in. As soon as the cord is removed it shuts off. Ive had the battery looked at and thats not the problem. Any suggestions?

    Maurice Lafleur - Réponse

    Possibly the daughterboard (assuming charging circutry is on daugtherboard) may be providing power to motherboard but not battery

    Aidan Macgregor -

    The Phone , i.e. Galaxy S6 is onebof the best phone of world. But probably most difficult one to get opened…

    Achena Pothik - Réponse

    Samsung is a phone which is one of the best phone of the world. There is no doubt.

    But at the same time …probably the most difficult phone to get opened !!!

    Achena Pothik - Réponse

100%

Commencez à traduire ›

27 commentaires

So once the rear glass is removed once the screws are removed the chassis is removed? As I want to replace my chassis on my s6 at some point and don't want to remove anything I don't need to.

Any help is appriated.

Anthony Summerfield - Réponse

We have a full set of step-by-step replacement guides for the components in this phone!

Sam Lionheart -

My wife dunked hers in the Pool right after my Daughter's Wedding so we need to get the pictures off.

I tried drying it out for a week before even attempting to turn it on. However it is dead!

Any suggestions?

northandersen - Réponse

dissemble it first and replace the dead battery. Usually that's the first component that fails upon touching water. Once dissambled, replaced the dead battery and try again. You will be able to check the rest of component with a minimum investment. Cheers.

kavenzc -

Hello, My S6 G920I 64gb has water damage. I went to iguazú falls and it get wet. I didnt turn on anymore. I sent it to service and couldnt repair, they said they detectes high current on main board and detected two pins of the screen with corrosion. It doesnt start when press ON button. Its completely dead. I conect to the charger and it doesnt even turn on the led. Do you think that it can be de PM IC on the main board?

Iguazu - Réponse

I Need to Know if i can put a mainboard g920i in a screen g920f?

Christian -

My son put my s6 in the bath. The motherboard is blown. My data is fine to retrieve. Is there a way I can retrieve my data and how much would it cost? and also without replacing the motherboard? I just want my photos and videos. I'm not worried if my phone does not fixed afterwards.

meshaelzmercedes - Réponse

I have the same problem. The cost of a recovery company are around 450 till 600 euro.

But the one I brought it to weren't able to retrieve the data

kirsten -

Theoretically, you can move the flash NAND to another S6 and use it that way, I'd assume. That would be pricy but it is possible to do

AdamA -

Curious would an s6 edge motherboard work in an s6 since they ate essentially the same hardware on board

Edward - Réponse

Kindly tell me.

S6 Plus 920f main board replace with S6 Edge928A?? Please Help me

Muhammad hamad khan Lodhi - Réponse

hi. my daughter drop milk on Samsung s6.

and I find it when it start pop the multi windows. n also the key to bring the windows. is not working or its light I turn it off. put it in front of fan.. what I should do.

nida - Réponse

hello my Samsung s6 does not go fast charging. what is the component on the motherboard that handles the fast charging?

lapizone87 - Réponse

I am looking for the same thing I have replaced the USB port and board but still no fast charge

Jamie Sendall -

Hello! I had recently dropped my phone on a hard surface. My screen did not crack but my whole screen went black & now it will not read my fingerprints or anything. Is it possible to get it replaced? (Censor?) Underneath your screen? & If so what would be the price range?

Thank you!

Khalleigha - Réponse

It think you broke the digitizer (in other words, your screen is no longer useful). Although, t here is a chance your screen connector just got disconnected, you should take it to a technician, and see if there is a solution for it!

kavenzc -

Does someone know how to recover photo from a samsung galaxy s6? It fell in water.

I brought it to a data recovery company but they say they don't have the algorithm to read the data from the chip. Does any one know where to find that algorithm? Or another solution.

Thank you. Kirsten

kirsten - Réponse

4 out of 10??? 1 or 2 out of 10 I think...

If broken micro usb connector: need dissasembly lcd and battery cover. Significant risk of breakage

if broken microphone: need dissasembly lcd and battery cover. Significant risk of breakage

if broken mini jack connector: need dissasembly lcd and battery cover. Significant risk of breakage

if broken battery: need dissasembly battery cover; the paint of cover is broken in old phones. (if battery inflated lcd broken)

Samsung make this phone bad for repair; bad durability, bad for the environment...

Very bad for Earth.

El CAÑON - Réponse

0 out of 10 in practice!!!

Achena Pothik -

Phone screen is broke completely, I took that glass off and the copper looking piece behind the screen is also cracked, I can get the phone to come on, but no screen, so I cannot unlock the phone to transfer the pics, is there any way to get my pics off the phone without unlocking the phone ?

kathleenherring198225 - Réponse

So I have a Samsung S6 edge 64gb and it works fine besides 2 things

1. The phone gets a bit hot not sure if it's normal? Have had the battery replaced

2. When it comes to network...4g works 100%,H works 100%,2G works 100% but H being hsupa doesnt receive any signal....I see it sending but nothing recieves and it's like the phone is in network limbo until it finds H or 4g

Any explanation or fix would be appreciated

Wesley - Réponse

Does the s6 use the same audio codec as the s5? Any help would be appreciated thanks

Eoin Coleman - Réponse

Can i put my s6 motherboard into a locked s6 edge.is there any way it can be done or can I unlock my s6 edge

Brian hall - Réponse

Hello my son was using my galaxy S6 one morning and I the screen is black no noise no lights or vibration I am wondering if he might have yanked on the charger cord to hard and maybe the battery just died but since nothing happens when I plug in a charger( Wich iv tried multiple different cords ) it does nothing I try looking at the inside of the micro input and it seems tobe intact but I think there might be a missing pin as I can see three but one of those three is not as long i wonder if a wireless charger would be worth a shot or not since I cannot turn on the phone I don't know if I need to turn on any wireless charging options please any info or options, ideas for charging it some how to see if that is the problem thank you.

Joshua Parrow

phishhead1986 - Réponse

Trying to fix a broken back button… Which part should I replace? The daughterboard, the cables? What?

Thanks.

dave - Réponse

Hi Dave! The button won’t “click” or work? Does the back button still light up? The Daughterboard button cables are just for the LEDs, the button function should be part of the digitizer in the display assembly. You can try opening the phone and reconnecting the digitizer cable, but I think it will likely be more trouble than it’s worth, I’d suggest an on-screen accessibility button. But if you want to try the connector, or fully replace your screen, check out our step-by-step display replacement guide!

Sam Lionheart -

My s6 finally died today. Can the SD card be put in a refurbished s6 phone or s6 casing so i can retrieve my photos and texts? My last backup was two months ago but i have important stuff post-backup which i really need. Pls advise, thx

angelnavidi - Réponse

Ajouter un commentaire

Voir les statistiques:

Dernières 24 heures : 45

7 derniers jours : 340

30 derniers jours : 1,758

Total : 199,030